اخبارانیمیشن ایران

روابط مرکز پویانمایی صبا با نویسندگان کودک سست شده است

3.58Kviews
۰
(۰)

فرهاد حسن‌زاده از سست‌ شدن روابط موسسه‌ی فرهنگی پویانمایی صبا با نویسندگان کودک و نوجوان خبر داد. 

این نویسنده‌ی ادبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: وابسته بودن سیاست‌های صبا به شخصیت مدیران این مجموعه باعث شده است تا با کناره‌گیری یک فرد، عملا بحث سیاست‌گذاری آن مخدوش شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: یکی از دلایل قطع فیلمنامه‌نویسی این بوده است که مرتب سیاست‌های صبا تغییر می‌کند و این سیاست‌ها وابسته به مدیران است. وقتی که یک نویسنده وقت خود را صرفا صرف نویسندگی می‌کند، بازده بهتری عایدش می‌شود. 

وی گفت: مضاف بر این، وضعیت اقتصادی صبا نیز ظاهرا در وضعیت خوبی نیست و هنوز حق‌الزحمه بسیاری از نویسندگان را پرداخت نکرده است.

وی اظهار کرد: البته من شنیده‌ام که سیمافیلم چند وقتی است با نویسندگان قرار دیدار فصلی را گذاشته است اما با توجه به تجربه‌ای که از صبا به دست آورده‌ام، نسبت به تداوم و مثمر ثمر بودن این نشست‌ها امیدوار نیستم.

 پیش از این سریال ۱۲ قسمتی ۱۵ دقیقه‌ای بر اساس کتاب «نمکی و مار عینکی» این نویسنده به کارگردانی علیرضا فرمانی تهیه شده بود و بنا بود سریال ۵۶ قسمتی نیز از کتاب «گوتی‌گوتی» این نویسنده تهیه شود ولی علیرغم مذاکرات و موافقت‌های اولیه به دلیل آنچه حسن زاده تغییر بیش از اندازه توصیف کرد، ناممکن شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه و جالب «کلاس بعدازظهر»

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

3 Comments

  1. هنوز دوستان نویسنده کودک نمیدانند که فیلمنامهانیمیشن با قصه برای کودک نشتن بسیار متفاوت است.و یکی از دلایل ضعف انیمیشن ایران حضور نویسندگان کودک است که ابدا به مقوله فیلم و فیلمنامه نویشس برای فیلم آشنایی ندارند

  2. ای کاش انحصاری به نام صبا برداشته شود … ای کاش..
    تا کی باید با عوض شدن مدیری در صبا شکی در انیمیشن ایران را شاهد باشیم … 🙁

  3. سلام و خسته نباشید ای کاش مرکز پویانمایی صبا فقط به نویسندگان مرکز اکتفا نکند و از نیروی نویسندگان فیلمنامه انیمیشن که در صبا فعالیت ندارند و دوستار همکاری هستند همهم استفاده کند.

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.