اخبار

سرقت ادبی «دیسنی» ۲۵۰ میلیون دلار آب میخورد!

2.22Kviews
۰
(۰)

یک نویسنده اهل پرو ادعا کرده است داستان انیمیشن «یخ‌زده» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما براساس داستان زندگی او ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، «ایزابلا تانیکومی»، نویسنده اهل پرو، ادعا کرده که کمپانی والت دیزنی بدون کسب اجازه اقدام به ساخت انیمیشن «یخ‌زده» بر اساس داستان زندگی او کرده است و خواستار ۲۵۰ میلیون دلار غرامت از این کمپانی هالیوودی شده است.

این نویسنده اهل پرو مدعی است که داستان انیمیشن «یخ‌زده» شباهت‌های بسیاری به کتاب خاطراتش با عنوان «آرزوی قلب ها» دارد.

انیمیشن «منجمد» تاکنون موفق به فروش ۱٫۰۷ میلیارد دلاری در گیشه جهانی شده است و جایگاه دهم پرفروش‌ترین فیلمهای تاریخ سینما را نیز به دست آورده است.

منجمد در حال حاضر پس از «انتقامجویان» دومین فیلم پرفروش کمپانی دیسنی محسوب می‌شود. در حال حاضر انتقامجویان با فروش یک و نیم میلیارد دلاری پس از «آواتار» و «تایتانیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان به شمار می‌رود. رتبه چهارم نیز در اختیار قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ» قرار دارد.

در منجمد که پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده، بازیگران مطرحی از جمله «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپیشگی کرده‌اند.

 شکایت این نویسنده در حال حاضر در دادگاه فدرال آمریکا رسیدگی می‌شود و حکم نهایی هر چه که باشد مسلما موجب افزایش فروش کتاب زندگی‌نامه این نویسنده پرویی خواهد شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  اولین تریلر انیمیشن انسان اولیه

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

45 + = 50

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.