اخبار

سریع‌ ترین رکورد ۲ میلیارد دلاری توسط دیزنی زده شد

2.08Kviews
۰
(۰)

با پشت سر گذاشتن تعطیلات آخر هفته در آمریکای شمالی دیزنی با نمایش فیلم «در جست و جوی دوری» یک رکورد دیگر را جابه‌جا کرد.

دیزنی موفق شد تا با رسیدن به مرز ۲میلیارد دلار فروش از هر کمپانی دیگری سریع‌تر به این مرز فروش برسد و یک رکورد جدید را به نام خودش ثبت کند.

 

در حالی که انیمیشن موفق «زندگی مخفی حیوانات خانگی» با فروش ۵۰.۶میلیون دلار به رقم فروش ۲۰۳.۱میلیون دلار در دومین هفته نمایشش رسید، «در جستجوی دوری» محصول پیکسار/دیزنی با ماندن در جایگاه چهارم فروش در آمریکای شمالی در تاریخ آمریکای شمالی هم رکودشکن شد و در پنجمین آخر هفته نمایشش ۴۵۵.۵میلیون دلار فروش کرد و در نتیجه کمپانی دیزنی توانست در سال ۲۰۱۶رکورد جدیدی را از نظر سرعت فروش در تاریخ صنعت فیلم به جای بگذارد. این در حالی است که این کمپانی هفته پیش اعلام کرد در بازار خارجی به رکورد فروش ۳میلیارد دلاری دست یافته و در مجموع بازار جهانی ۵میلیارد دلار فروش کرده است. حالا سریع‌ترین رکورد فروش تا این سقف هم به رکوردهای قبلی این کمپانی اضافه شده است.

 

در واقع با افزودن فروش ۱۱میلیون دلاری این آخر هفته، باید گفت «در جستجوی دروی» پرفروش‌ترین انیمیشن همه تاریخ در بازار داخلی آمریکا در این مدت از فروش بوده است.

 

در این فاصله از اکران تاکنون پرفروش‌های تاریخ آمریکا عبارت بوده‌اند از:

 

«در جست و جوی دوری» در سال ۲۰۱۶با فروش ۴۴۵.۵میلیون دلار

مطالعه کنید:  انیمیشن «مینیون‌ها» شانس برنده جایزه اسکار 2015

«شرک ۳» در سال ۲۰۰۴با فروش ۴۴۱.۲میلیون دلار

«شیر شاه» در سال ۱۹۹۴با فروش ۴۲۲.۷میلیون دلار

«داستان اسباب بازی ۳» در سال ۲۰۱۰با فروش ۴۱۵میلیون دلار

«یخ زده» در سال ۲۰۱۳با فروش ۴۰۰.۷میلیون دلار

 

با پشت سر گذاشتن تعطیلات آخر هفته فیلم کمدی «شکارچیان روح» در مکان دوم بازار آمریکای شمال ایستاد و ۴۶میلیون دلار فروخت.

«افسانه تارزان» از کمپانی برادران وارنر نیز در مجموع ۱۰۳.۱میلیون دلار فروخت و فیلم سوم باکس آفیس شد.

در مجموع فروش این آخر هفته در آمریکای شمالی ۲۶درصد نسبت به هفته پیش کمتر شد و در مقایسه با همین آخر هفته در سال پیش، کاهشی ۱۷درصدی را تجربه کرد.

در عین حال این هفته فیلم جدید وودی آلن با عنوان «کافه سوسایتی» با اکرانی محدود، نمایش خود را شروع کرد و ۳۵۵هزار دلار با فروش در ۵سالن سینما در نیویورک و لس‌آنجلس کسب کرد. میانگین فروش این فیلم در هر سالن ۷۱هزار دلار بوده است. در این فیلم کریستن استوارت و جسی آیزنبرگ نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

منبع : مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + = 13

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.