اخبار

سفر «افسانه» ژاپنی به سینماهای جهان

1.92Kviews
۰
(۰)

شرکت فیلمسازی ژاپنی گیبلی که معروف ترین انیمیشن‌های این کشور آسیایی را تهیه می‌کند، با «افسانه شاهزاده خانم کاگویا» به دیدار تماشاگران بین‌المللی می‌آید.

به گزارش فارس، هایائو میازاکی فیلم ساز و انیماتور برجسته سینمای ژاپن تهیه کننده این درام اکشن فانتزی است.

این انیمیشن دستی و سنتی توسط ایسائو تاکاهاتا کارگردانی شده است و حال و هوای کلی انیمیشن های خاص کشور ژاپن را دارد. میازاکی مشاور کارگردان فیلم هم بوده است.

از سال گذشته میلادی که میازاکی اعلام بازنشستگی کرد و گفت دیگر فیلمی را کارگردانی نخواهد کرد، منتقدان سینمایی نگران آن بودند که او کاملا دست از فعالیت‌های هنری بکشد.

اما حالا مشخص شده که میازاکی به عنوان تهیه کننده و مشاور هنری و کارگردان، با هم کاران خود در استودیوی فیلم سازی گیبلی هم کاری خواهد کرد. منتقدان سینمایی به این انیماتور کهنه کار، لقب والت دیزنی ژاپن را داده‌اند.

داستان «افسانه شاهزاده خانم کاگویا» درباره مرد ماهیگیری است که یک موجود بسیار کوچک انسانی به نام کاگویا را پیدا کرده و به خانه خود می‌برد. با گذشت زمان و بزرگ شدن کاگویا، مشخص می‌شود وی رازی بزرگ در دل خود دارد. این راز، خط اصلی داستان فیلم را به پیش می برد و ماجراهای جذابی خلق می کند.

فیلمنامه فیلم براساس یک افسانه معروف و محبوب کلاسیک ژاپنی نوشته شده است. ایسائو تاکاهاتا دوست صمیمی میازاکی و کارگردان این فیلم آن را به این هم کار خود تقدیم کرده است.

فیلم با هزینه تولید ۴۹ میلیون دلاری خود، تا به حال ۲۶ میلیون دلار در ژاپن فروش کرده و نمایش عمومی آن هنوز ادامه دارد. منتقدان سینمایی ژاپن، فیلم را تحسین کرده‌اند.

مطالعه کنید:  پشت صحنه ی ساخت جلوه های ویژه «زندگی پای»

«افسانه شاهزاده خانم کاگویا» برای ماه آوریل روی پرده سینماهای آمریکا و اروپا می‌رود و کمپانی والت دیزنی مسولیت توزیع فیلم در آمریکای شمالی را به عهده دارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.