اخبارمقالات

سیستم رندر زینک

5.71Kviews
۰
(۰)

زینک رندر

زینک به عنوان برنامه ای ابری و امن برای رندر و ذخیره ی اطلاعات کار میکند که از پهنای باند موجود شما بهره می برد و به ازای هر ساعت استفاده از آن باید مبلغی بپردازید . پلاگین کوچک مشتری محوری هم در برنامه وجود دارد که اجازه میدهد کارها مستقیماً درون نیوک و مایا اجرا شوند. ضمناً مدیریت برنامه مبتنی بر وب می باشد بنابراین اهمیت ندارد استودیویی که از برنامه استفاده می کند سیستمهای ویندوز، لینوکس یا مکینتاش داشته باشد.

بریان دیویس، شان دِورو و تاد پریوس رسماً سیستم رندر زینک را منتشر نمودند. بریان دیویس مدیر عامل زینک میباشد و قبلاً مدیر تولید شرکت بریک یارد فیلمز بوده است. شان دورو سابقه ی زیادی در انیمیشن دارد و پیش از این در حوزه ی دیجیتال در شرکتهای ILM و Hydraulx به عنوان انیماتور و در شرکت خودش به نام ZERO VFX به عنوان مدیر جلوه های ویژه مشغول بوده است. تاد پریوس هم با استفاده از تجربه مناسبی که در توسعه ی نرم افزار در شرکت GenArts کسب کرده برای بهبود سیستم رندر زینک به کمک شان آمده است.

زینک سه سال است که وارد صنعت انیمیشن شده است و به عنوان ابزار داخلی در شرکت Zero VFX استفاده شده است. زیبایی این سیستم در آن است که زینک برای هر استودیویی با هر ابعادی میتواند کار رندر را انجام دهد و انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد. این سیستم به نحوی طراحی شده که کاربران ممکن است اصلاً متوجه نشوند با سیستمی ابری کار میکنند. برنامه هایی که میتوانند درون برنامه ی زینک مورد استفاده قرار گیرند نیوک، نیوک اکس، مایا، وی-ری و منتال ری میباشند.

مطالعه کنید:  صحبت های دو کارگردان انیمیشن Zootopia

زمانی که این برنامه مستقیماً از مایا اجرا شود به کاربر اجازه ی اجرای هر تعداد از برنامه ی رندر زینک را میدهد و زمانی که دیگر نیازی به آنها نباشد به صورت خودکار بسته خواهند شد. این دیگر بستگی به کاربر دارد که از چند سیستم استفاده کند و چقدر سرعت انجام کار برایش مهم باشد.

فروشندگان برنامه ممکن است توافقهای متفاوتی با مشتریان داشته باشند زیرا شرکت زینک به جای فروشنده آنها را به عنوان شرکایی میبیند که میتوانند قوانین خاص خود را داشته باشند.

شرکت زینک قرارهایی را با اعضای شرکتهای اتودسک، کیِس، انویدیا و نیوک گذاشته و مجوزهای جداگانه و متفاوتی به هرکدام داده است که به این ترتیب کاربران با دنیایی از مجوزهای متفاوت روبرو خواهند بود. تاد پریوس میگوید: ” البته بخشی از موفقیت زینک به شرکتهای نرم افزاری بر میگردد و کل فرآیند کار با برنامه به صورت یکپارچه است به صورتی که هم استودیوها و هم هنرمندان از آن متنفع میشوند.”

تاد در مورد هزینه ی سخت افزار پس از خرید مجوز توسط کاربران میگوید: “مجوز خریده شده شما را از نظر تعداد نودها یا سیتمهایی که میتوانید برای کار رندر استفاده کنید محدود نمیکند. در واقع میتوانید یک مجوز بخرید و روی صدها و یا حتی هزاران سیستم زینک را همزمان داشته باشید. در اینجا شما تنها هزینه ی نرم افزار را میدهید بدون اینکه نیاز باشد پول کل سخت افزارهای سمت سرور را بپردازید.” تاد به موردی اشاره میکند که در آن کارگردانی نیاز داشت تغییری در کارش بدهد و ۲ ساعته این کار برایش انجام شد. کار آن کارگردان نیاز به استفاده از ۵۰۰ نود داشت. در برنامه ی زینک این کار به راحتی زدن یک سوئیچ انجام میگیرد. پریوس میگوید: ” این موضوع بسیار به درد استودیوهای کوچکتر میخورد زیرا برای استفاده از نودهای بیشتر برای رندر کار نیاز به صرف هزینه های کلان و خرید یک “مزرعه” ی رندر ندارند و میتوانند از پردازنده های گرافیکی بیشتری برای مایا، نیوک و وی-رِی بهره برند. در واقع هنرمند تصور میکند در مزرعه ای محلی کار رندر را انجام داده است.”

مطالعه کنید:  شوریل Autodesk 2019

آمازون تمام سخت افزارهای مزرعه ی رندر مورد نیاز زینک را اداره میکند. زینک ابزارهای رندر مبتنی بر پردازشگر مرکزی را پشتیبانی میکند اما با به بازار آمدن ابزارهای رندر مبتنی بر پردازنده ی کارت گرافیکی مثل سرعت دهنده ی رندر مبتنی بر کارت گرافیکی آی-رِی متعلق به شرکت انویدیا پشتیبانی از آنها هم به زینک اضافه شده و میشود. پریوس در این مورد توضیح میدهد: “پشتیبانی از ۳ds Max و i-ray فروش سخت افزار را متوجه شرکتهایی نظیر آمازون خواهد کرد که امکانات ابری را  در اختیار شرکتهای دیگر قرار میدهند. در برنامه ی نیوک ۷ حدود ۵ نود وجود دارند که مبتنی بر پردازشگر کارت گرافیکی هستند و هر چه میگذرد شاهد هستیم محصولات موجود بیشتر به سمت استفاده از توان پردازشگر گرافیکی به جای پردازشگر مرکزی می روند و این موردی است که ما میتوانیم با تکنولوژی ابری از پس آن بر آییم.”

سه سال بعد از کار بر روی نسخه ی بتا و آزمایشهای مربوطه زینک توانسته از طریق انتشار نسخه های غیر اصلی کاربران زیادی جمع کند. از زینک تا به حال در پروژه ای مهم در مورد یک فیلم هالیوودی استفاده شده، در چند استودیوی کوچکتر کار به زینک سپرده شده و حتی کاربرانی هم به صورت انفرادی از آن بهره برده اند. استودیو Atomic Fiction مثالی از استودیوهای موفقی است که از تکنولوژی ابری زینک به خوبی بهره برده اند تا توان رقابت با استودیوهای بزرگ را بدون نیاز به تحمل فشار کاری آن استودیوها بیابند. زینک فهرستی از کاربران دارد که کارهای فوق العاده ای را با استفاده از زینک انجام داده اند که گرافیک های سنگینی هم داشته است. الکس بروبیکر که برای بخش گرافیک ESPN کار میکند به راحتی و بدون نگرانی از سخت افزارهای نود توانست از ۱۵ نود برای رندر کارش استفاده کند.

مطالعه کنید:  پلاگین شبیه ساز جمعیت مایا Golaem 7.0 منتشر شد

رابط کاربری برنامه نویسی باز

زینک توسط هنرمندان و برای هنرمندان طراحی شده است و رابط کاربری برنامه نویسی بازی دارد که همراه با نسخه ی زینک به مشتری ارائه می شود و کارهایی هم صورت گرفته تا رابط کاربری زینک با برنامه ی مدیریت پروژه ی شات گان (Shotgun) یکپارچه شود. پریوس در این مورد میگوید: “افرادی که در شات گان بودند واقعاً حمایتمان کردند. ما هم کاری کردیم که کاربران در زمان انجام کار رندر بتوانند حتی در هنگامی که از ابزارهای تجاری دیگری استفاده میکنند کار خود را به راحتی تمام با استفاده از رابط کاربری باز زینک به صورت یکپارچه و هماهنگ در بیاورند.”

قرار است زینک همین ماه ژانویه ارائه شود و کمی بعد هم سرویسهای آن در اروپا و آسیا در اختیار خواهند بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 17 = 23

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.