اخبارانیمیشن ایران

شروع پخش «اتل متل یه جنگل» تا چند روز آینده

3.86Kviews
۱
(۱)

کارگردان انیمیشن «اتل متل یه جنگل» گفت: این انیمیشن که در ۱۳روز عید، از شبکه کودک پخش میشد، از ابتدای خرداد به پخش خود ادامه میدهد.


به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن، اتل متل یه جنگل که در ۱۳روز عید، از شبکه کودک پخش میشد، از ابتدای خرداد به پخش خود ادامه میدهد.

حسین صفارزادگان، کارگردان انیمیشن اتل متل یه جنگل در گفت و گو با خبرنگار خانه انیمیشن در خصوص موضوع این مجموعه گفت: این انیمیشن در یک جنگل به نام هزار درخت که تعدادی حیوان در یک خانه درختی زندگی میکنند ساخته شده است و در هر قسمت یک اتفاق جداگانه می افتد.

وی افزود: هدف، آموزش فرهنگ رفتار کودک در خانواده و اجتماع است، شاید نیاز بود که چنین هدفی را در فضای شهری و خیابان دیده شود ولی ما با استفاده از یک سری نما های فانتزی، اتفاقات را در یک جنگل رقم زدیم تا مخاطب خردسال بهتر بتواند با شخصیت ها ارتباط برقرار کند، و به صورت ناخوداگاه هدف داستان را متوجه شود، گرچه مخاطب اصلی این انیمیشن خردسال است، اما کودکان نیز میتوانند جزو مخاطبین اصلی اتل متل یه جنگل باشند.

صفارزادگان در رابطه با پخش این انیمیشن بیان کرد:۱۳ قسمت از انیمیشن صنعتی اتل متل یه جنگل در روزهای عید۹۵ پخش شد و یک بار نیز تکرار پخش انجام شد و در حال حاضر نیز درحال تحویل فصل دوم هستیم که از حدود چند روز دیگر در شبکه کودک نمایش داده میشود. به طور کل، ۷۸ قسمت در ۶ فصل تهیه و پخش خواهد شد. مراحل پیش تولید از دی ماه ۹۴ شروع شد، اکنون نیز درحال ساخت قسمت ۴۱ هستیم. و تا اواسط تیرماه ۷۸ قسمت اول به پایان میرسد. همچنین پیش بینی شده که ۷۸ قسمت دیگر هم در آینده ساخته شود.

مطالعه کنید:  انیمیشن برای کودکان یا بزرگسالان یا هر دو؟

کارگردان این انیمیشن در خصوص کاراکتر های اصلی اتل متل یه جنگل گفت: کاراکتر اصلی داستان سیاه گوش (که از فصل سوم با اسم پیشا ظاهر میشود) یک گربه اصیل ایرانی است و شخصیت های دیگر مانند منگول (از فصل سوم به پازن تغییر نام میدهد) یک بز ایرانی است.

وی دلیل تغییر نام برخی شخصیت های اتل متل یه جنگل را تولید صنعتی و رسیدن به پختگی در تهیه مجموعه دانست.

صفارزادگان اظهار داشت: ما سعی داریم در ساخت این انیمیشن تولید صنعتی را به معنی واقعی نشان دهیم. قالب اصلی را با پروژه ی اتل متل یه جنگل استارت زدیم و پروژه های موازی را همراه با آن ادامه دهیم. در پروژه های طولانی مدت و تولید انبوه، معمولا یک سری مشکلات ممکن است پیش آید مانند تغییرات فنی مثل دوبله و تغییر صدای یک شخصیت، اضافه یا کم کردن کاراکتر و… که در این پروژه ما با تغییر اسم شخصیت ها مواجه شدیم.

کارگردان اتل متل یه جنگل ادامه داد: در تولید صنعتی همزمان در تولید میتوانیم پخش و بازخورد را ببینیم و در حین تولید نیز اگر با اشکالی روبرو بودیم تغییر دهیم و مجبور میشویم همزمان علاوه بر تولید، کارهای ادیت نیز انجام دهیم. باید دانست که تولید صنعتی یک سری فواید برای تولیدکننده و برای پخش کننده دارد.

وی در خصوص کمبود انیمیشن داخلی نیز گفت: اتل متل یه جنگل به سفارش شبکه کودک ساخته میشود، این شبکه به دلیل کمبود انیمیشن های داخلی ویژه ی خردسالان این پروژه را به دست موسسه صبیان سپرده است زیرا در حال حاضر نیز کارهایی که پخش میشود عمدتا خارجی است. از این رو تلاش بر این است که تولید در زمینه داخلی برای کودک افزایش داده شود.

مطالعه کنید:  اعلام زمان برگزاری کارگاه سوم الکساندر پتروف

صفارزادگان اشاره کرد: قطعا کارهای با کیفیت بهتری هم وجود دارد اما  در زمان پخش این برنامه، اتل متل یه جنگل جزو پربیننده ترین ها بوده است.

کارگردان انیمیشن دوبعدی اتل متل یه جنگل با بیان اینکه ۱۵ نفر در حال تولید کار و ۷نفر نویسنده هستند، اسامی عوامل را به شرح زیر بیان کرد:

دستیار کارگردان: حسین ولیان ، انیمیت: مریم جمالی و علی نیکو، لی اوت: امین حصارکی، کامپوزیت: خانمها زارع و کاوه ،بک گراند: مهدی شیری، آهنگ ساز: یوسف قربانی، نویسنده: لیدا فضل و مونا شاهی، و تهیه کننده: امید مرندی.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 32 = 38

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.