اخبار

عبور «من نفرت انگیز ۲» از مرز ۸۰۰ میلیون دلار

3.74Kviews
۰
(۰)

من نفرت انگیز2

بیشترین صدرنشینی در جداول فروش فیلم ها در کشورهای مختلف را طی هفته سپری شده فیلم کارتونی «اسمارف ها ۲» و فیلم علمی ـ تخیلی ـ حادثه ای «Elysium» داشتند

اما برخی دستاوردها از کارنامه این دو فیلم نیز رنگین تر بود. یکی از آنها عبور فیلم کارتونی «من نفرت انگیز۲» از مجموع فروش ۸۰۰ میلیون دلار در سطح جهان و ثبت رقم ۸/۸۰۵ میلیون دلار برای آن در هفته جاری بود. از این میزان فروش ۴۵۵ میلیون آن در کشورهایی بجز آمریکای شمالی به دست  آمده است و حالا می توان و باید این فیلم را هفتمین انیمیشن پرفروش تمامی تاریخ تلقی کرد و اگر فقط امسال مبنا گذاشته شود، این فیلم عنوان دومین فیلم سودآور امسال را در سطح جهان به خود اختصاص می دهد. باز از منظری دیگر این دومین کار سودسازی در تاریخ حیات و فعالیت های شرکت یونیور سال است و فقط «ژوراسیک پارک یک» با فروش ۹۲۱ میلیون دلاری اش در سطح جهان از قسمت دوم کارتون «من نفرت انگیز» برای این استودیو بهره های بیشتری را دربر داشته است. با این حال این حداکثر برداشت ممکن برای قسمت دوم «من نفرت انگیز» که لقب میسیون ها را هم به آن اطلاق کرده اند، نیست زیرا این فیلم هنوز در ۸ کشور و منطقه دیگر دنیا اکران نشده که در میان آنها مناطق بالقوه سودآور مثل ژاپن و کره جنوبی هم دیده می شود. هر اتفاقی برای میسیون ها بیفتد و حتی با تصور فروش هنگفت تازه ای برای آن در کشور های مورد بحث جایگاه ژوراسیک پارک در صدر پرفروش های کمپانی یونیور سال دست نیافتنی به نظر می رسد زیرا این فیلم اینک به سیستم ۳ بعدی از نو در معدودی از نقاط جهان شامل چین به نمایش درآمده و به تبع آن فروش تازه ای از این طریق در حال واریز شدن به نام این فیلم است.

مطالعه کنید:  تکمیل نقش‌آفرینان «دیو ودلبر»

Elysium که گفتیم در بسیاری از کشورها صدرنشین جدول پرفروش هاست. این هفته در بریتانیا ۸/۴ میلیون دلار فروخت و این امر کمک کرد تا مجموع فروش اش در کشورهایی به جز آمریکای شمالی به ۷۰ میلیون دلار بالغ شود و با احتساب فروش اش در آمریکا و کانادا به مرز ۱۴۰ میلیون دلار برسد. این فیلم این هفته در فرانسه، آلمان و استرالیا نیز به ارقام قابل توجهی رسید که فروش ۵/۲ میلیون دلاری آن در فرانسه در این ارتباط مثال زدنی است. قسمت دوم فیلم کارتونی «اسمارف ها» هم هر چند هنوز به آمار فروش قسمت نخست نرسیده، اما با احتساب مبالغ حاصل از فروش آن در کشورهای مختلف اینک در سطح جهان ۹/۲۳۴ میلیون دلار فروخته است که ۱۷۲ میلیون آن در مناطقی به جز آمریکای شمالی بوده است. در این میان برای فیلم هایی چون «حفاظ پاسیفیک» و «جنگ جهانی زد» نیز اوضاع همچنان مساعد می گذرد. Pacific rim با رسیدن به ۱۰۶ میلیون دلار فروش در چین، به پنجمین فیلم سودساز در تاریخ حیات این کشور تبدیل شده است و در سایر توفیق هایی از این دست اینک ۳۹۸ میلیون دلار در سطح جهان پول به بار آورده است. در میان بازار های پرفروش برای این فیلم و این هفته می توان به روسیه و کره جنوبی به ترتیب با آمار کلی ۵/۲۰ میلیون و ۱۸ میلیون دلار اشاره کرد و در مکزیک نیز ۹/۱۵ میلیون دلار به حساب این فیلم ریخته شده است. «جنگ جهانی زد» هم که جنگ کاراکتر براد پیت با زامبی های اشغال کننده کره زمین است. تاکنون ۳۲۷ میلیون دلار در کشورهایی به جز آمریکا و کانادا فروخته است و می رود که به پرفروش ترین فیلم غیرکارتونی سال ۲۰۱۳ در این مناطق تبدیل شود. 

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه «گرگم و گله می‌برم» اثری از امیر هوشنگ معین

بانی‌فیلم آنلاین

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.