اخبار

غول های حاشیه اقیانوس آرام هم از پس مینیموها بر نیامدند

3.13Kviews
۴
(۱)

 غول های حاشیه اقیانوس آرام و مینیموها

انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز ۲» با فروشی برابر با ۴۴٫۸ میلیون دلار بالاتر از «حاشیه اقیانوس» و در صدر گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 قسمت دوم انیمیشن سینمایی من نفرت‌انگیز (Despicable Me) به کارگردان پیر کافین و کریس رنوارد در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴۴/۸ میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.

کن داریو و سینکو پل فیلمنامه قسمت دوم «من نفرت‌انگیز» را نوشته‌اند و استیو کارل، کریستن ویگ و کن جئونگ نیز از جمله بازیگران برجسته‌ای هستند که به جای شخصیت‌های این پروژه حرف زده‌اند. همچنین در قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز»، گرو توسط یک تیم ضد شرور به استخدام در می‌آید تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا با یک گروه جدید جنایتکار بتوانند مصالحه و معامله کنند.

قسمت نخست این انیمیشن پیش از این با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی موفق شده بود فروشی برابر با ۵۴۴ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

دومین قسمت از فیلم کمدی رشد کرده‌ها (Grown Ups) به کارگردانی دنیس دوگان نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴۲/۵ میلیون دلار در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

آدام ساندلر، کوین جیمز و کریس راک از جمله بازیگران هالیوودی هستند که در فیلم سینمایی «رشد کرده‌ها ۲» ایفای نقش کرده‌اند. همچنین این فیلم کمدی داستان شخصی به نام لنی فدر را به تصویر می‌کشد که پس از نقل مکان به همراه خانواده‌اش به محل زندگی کودکی‌اش، اتفاقات عجیبی در قالب طنز برای او رخ می‌دهد.

قسمت نخست فیلم کمدی «رشد کرده‌ها» با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی توانسته بود فروشی برابر با ۲۷۱ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم بزند.

مطالعه کنید:  جشنواره کودک در بهبود وضعیت انیمیشن کودک نقشی تعیین‌کننده دارد

فیلم سینمایی پرهزینه حاشیه اقیانوس (Pacific Rim) به کارگردانی گیلرمو دل تورو نیز در نخستین هفته اکران خود نتوانست خوش بدرخشد و با فروشی برابر با ۳۸/۳ میلیون دلار در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا جای گرفت.

گیلرمو دل تورو به همراه تراویس بیچام فیلمنامه «حاشیه اقیانوس» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن فانتزی ماجرای یک تیم حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند کره زمین را در برابر هجوم موجودات عظیم‌الجثه دریایی نجات دهند.

چارلی هانام، ادریس البا و رینکو کیکوچی نیز از جمله هنرمندانی هستند که در فیلم سینمایی «حاشیه اقیانوس» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی گرما (The Heat) به کارگردانی پل فیگ نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۱۴ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش عنوان چهارمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

کتی دیپولد فیلمنامه «گرما» را نوشته است و ساندرا بولاک، ملیسا مک‌کارتی و دمیان بشیر از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند که در این فیلم اکشن کمدی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم سینمایی «گرما» داستان یک مامور «اف بی آی» به نام «سارا آش‌بورن» را به تصویر می‌کشد که با همراهی یک پلیس اهل بستون به نام «شانون میمالینز» سعی می‌کنند تا یک قاچاقچی ثروتمند را دستگیر کنند.

فیلم سینمایی رنجر تنها (The Lone Ranger) به کارگردانی گور وربینسکی نیز در دومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۱۱/۱ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

جانی دپ در این فیلم اکشن وسترن در نقش یک سرخ پوست جنگجو به نام «تونتو» بازی می‌کند که داستان ناگفته شخصی به نام جان رید یا همان رنجر تنها (آرمی هامر) را بازگو می‌کند.

مطالعه کنید:  گربه‌ای در پاریس امشب در جشنواره پویانمایی

جدیدترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) به کارگردانی دن اسکانلون نیز توانست در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۰/۶ میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

رابرت ال بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. «دانشگاه هیولاها» ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

قسمت پیشین این انیمیشن با عنوان «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست فروشی برابر با ۵۶۳ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی جنگ جهانی زی (World War Z) به کارگردانی مارک فارستر نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۹/۴ میلیون دلار را کسب کند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه هفتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

برد پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» در نقش ماموری به نام «گری لین» بازی می‌کند. گری لین توسط سازمان ملل استخدام می‌شود تا جهان را از زامبی‌های نابودگر که قصد از بین بردن انسان را دارند نجات دهد.

فیلم سینمایی سقوط کاخ سفید (White House Down) به کارگردانی رولاند امریش نیز توانست در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۶/۱ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی بایستد.

جیمز واندربیلت فیلمنامه «سقوط کاخ سفید» را نوشته است و چانینگ تتوم، جمی فاکس و مگی گیلنهال از جمله بازیگران معروف هالیوودی هستند که در این فیلم اکشن بازی کرده‌اند.

مطالعه کنید:  نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به ایستگاه پایانی رسید

مستند کوین هارت؛ اجازه بده توضیح بدهم (Kevin Hart: Let Me Explain) ساخته لسلی اسمال و تیم استوری نیز در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۵ میلیون دلار در رتبه نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد. 

جدیدترین نسخه آثار اکشن فانتزی «سوپرمن» (Superman) به نام «مردی از فولاد» (Man of Steel) نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۴/۸ میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

زک اسنایدر کارگردان «مردی از فولاد» است و دیوید ای. گویر نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته است. همچنین هنری کاویل در این پروژه در نقش «کلارک کنت» یا همان «سوپرمن» بازی می‌کند. مایکل شانون، راسل کرو، کوین کاستنر و امی آدامز دیگر بازیگران مطرح و برجسته «مردی از فولاد» هستند و کریستوفر نولان؛ خالق سه گانه «بت من» (Batman) نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است.

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

عنوان فیلم

هزینه تولید (میلیون دلار)

فروش جهانی (دلار)

من نفرت‌انگیز ۲

۷۶

۴۷۲،۴۳۷،۰۰۰

رشد کرده‌ها ۲

۸۰

۴۴،۲۰۰،۰۰۰

حاشیه اقیانوس

۱۹۰

۹۱،۳۰۰،۰۰۰

گرما

۴۳

۱۲۸،۲۳۸،۰۰۰

تفنگدار تنها

۲۱۵

۱۱۹،۱۰۱،۰۰۰

دانشگاه هیولاها

نامشخص

۴۷۴،۱۶۰،۰۰۰

جنگ جهانی زی

۱۹۰

۴۲۳،۰۸۷،۰۰۰

سقوط کاخ سفید

۱۵۰

۸۲،۶۳۳،۰۰۰

کوین هارت؛ اجازه بده توضیح بدم

نامشخص

۲۶،۳۷۸،۰۰۰

مردی از فولاد

۲۲۵

۶۱۹،۱۹۵،۰۰۰

سینما پرس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 14 = 16

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.