اخبار

فستیوال انیمیشن برادفورد در نوزدهمین سال

3.77Kviews
۰
(۰)

فستیوال برادفورد

فستیوال برادفورد امسال در نوزدهمین سال کار خود مجدداً آغاز می شود بیش از ۱۰۰ فیلم را از سراسر دنیا به نمایش خواهد گذاشت و خالقان والاس و گرومیت و باگز بانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

امسال بزرگترین برنامه ی فستیوال برای خانواده ها و طرفداران جوان انیمیشن و بازی های کامپیوتری انجام خواهد شد.

دو هفته برنامه همراه با ورکشاپ و نمایش فیلمها به این منظور برگزار میشود تا انگیزه ای برای نسل جوان طراح بازیهای کامپیوتری ایجاد نماید. در این نمایش فیلمها ممکن است افراد مهم صنعت فیلمسازی را ببینید که در کنار شما به تماشای انیمیشنهایی نظیر شجاع و دزدان دریایی نشسته اند. همچنین انیمیشنهای انیماتورهای کم سن و سال هم نمایش دلاده خواهد شد.

ورگشاپهای “کریتیو” به بازدیدکنندگان این امکان را میدهند تا بتوانند امکان این را بیابند تا ببینند چگونه انیمیشن برنده ی اسکار “آردمن” که انیمیشنی با شخصیتهای گلی است تولید شده است. همچنین جلساتی برای آشنایی با تاریخچه ی انیمیشن برگزار خواهد شد که در آن از اسباب بازیهای قدیمی موزه ها تا آخرین فن آوریهای ساخت انیمیشن کامپیوتری نمایش داده خواهند شد.

فستیوال بازیهای BAF هم یک هفته را به ورکشاپهای خانوادگی اختصاص خواهد داد که در آن از برنامه نویسی کامپیوتری تا مدلسازی ویدئویی ارائه خواهد شد. همچنین امکان انجام بازیهای قدیمی هم به همان شکل اصلیشان وجود خواهد داشت. در بخشی از این ورکشاپها هم تاریخچه ی بازیهای ویدئویی مرور خواهد شد.

سخنرانان بازیهای BAF شامل نیل تامسون مدیر هنر و انیمیشن استودیوی کانادایی بیوور و خلق کنندگان عصر اژدها و مجموعه تلویزیونی Mass Effects میباشند.

مطالعه کنید:  "تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام" رکوردار جوایز انیمیشن

به گفته ی مدیر فستیوال، دب سینگلتون : “همه میدانیم متخصصان و هندمندانی که از سراسر دنیا دعوت میکنیم تا در BAF سخنرانی کنند زمانی خود جوانان و نوجوانان جویای نامی بودند بنابراین حضورشان میتواند انگیزه ی خوبی برای نسل جدید انیماتورها ایجاد نماید.

سینگلتون می افزاید : “چه بخواهید از خلاقیت خود کمک بگیرید و چه بخواهید گوشه ای نشسته و فیلمها را ببینید در فستیوال امسال جای مناسب خود را خواهید یافت. مهمانان امسال ما ویل بچر خالق والاس و گرومیت میباشد. آقای بیچر بعد از ملحق شدن به گروه سازنده ی آردمن و بعد ساخت ور خرگوشه بعنوان یکی از انیماتورهای اصلی سازنده ی کریچر کامفورت و شان گوسفنده شده است. او در فستیوال در مورد تجریباتش و کارش بعنوان انیکاتور اصلی آخرین فیلم آردمن یعنی دزدان دریایی صحبت خواهد کرد.”

دیگر مهمان ویژه مارک شپیرو است که مدیر بازاریابی استودیوی آمریکایی لایکا میباشد یعنی همان استودیویی که تابستان امسال فیلم خانوادگی و پر فروش پارانورمن را روانه ی گیشه ها کرد.

شپیرو پشت صحنه های قیلم را که درباره ی کارهای پسری برای نجات شهرش از شر طلسمی است که اسیرش شده، شرح خواهد داد و قبل از نمایش سه بعدی فیلم در جلسه ی پرسش و پاسخ فیلم شرکنت خواهد نمود.

جایزه ی یک عمر فعالیت سینمایی امسال به مرحوم جان هالاس تعلق خواهد گرفت که یکی از نویسندگان و کارگردان اولین انیمیشن انگلستان یعنی مزرعه ی حیوانات است. جایزه که در صد سال بعد از تولد هالاس به او تعلق میگیرد همراه با مستند انیمیشن زندگی و دستاوردهای جان هالاس ۱۹۱۲-۱۹۹۵ خواهد بود که دختر جان یعنی ویوین هم نظاره گر این فیلم از جایگاه هیئت ژوری خواهد بود.

مطالعه کنید:  5 نکته برای بهتر شدن کاراکتر انیمیشن

والری کاوزن نوه ی اسطوره ی انیمیشن چاک جونز خاطرات کار با پدربزرگش را نقل خواهد کرد و بعد نمایشهای باگز بانی و دافی داک که ساخته های چاک جونز هستند نمایش داده خواهند شد.

دیگر مهمانان رابرت مورگان فیلمساز، نویسنده و کارگردان گربه ی دست دار (داستان غم انگیز گربه ای که میخواست آدم باشد) و انیمیشن استاپ موشن ترسناک “بابی یه” خواهد بود.

بیش از ۱۴۰ فیلم در ۵ روز فستیوال نمایش داده خواهند شد که فیلمهایی نظیر کرولیک (انیمیشن مستندی درباره ی مرگ زندانی رومانیایی کلودیو کرولیک بعد از اعتصاب غذایش در زندانی در لهستان) و داستان “پذیرفته شده برای فرزندخواندگی” (داستان زندگی زمان کودکی نقاش کره ای-بلژیکی کتابهای کمیک جونگ که بصورت ترکیبی از انیمیشن، اکشن و فیلمهای خانگی ساحته شده است) از این جمله اند.

به گفته ی دب سینگلتون شرکت کنندگان فستیوال میتوانند شاهد جالبترین برنامه ی انتخاب فیلمها باشند : “ما مبادرت به نمایش برنامه ی درخشانی خواهیم کرد که از جواهرات کشف نشده ی حوزه ی انیمیشن تا انیمیشنهای معروف سال ۲۰۱۲ را در بر میگیرد.”

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

1 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.