آموزشاخبارمقالات

فیزیک در انیمیشن: اهمیت فیزیک در انیمیشن

3.31Kviews
۵
(۲)

آشنایی با اصول فیزیک در انیمیشن

به عنوان یک انیماتور، چرا شما نیاز دارید تا در مورد فیزیک اطلاعاتی داشته باشید؟ شما یک هنرمند هستید و نه یک مهندس. امروز پروفسور (آلخاندرو گارسیا) که کلاس فیزیک در انیمیشن را در ایالت سن خوزه تدریس می کند، درباره آن چه که شما از فیزیک به عنوان یک انیماتور باید از آن اگاه باشید توضیح می دهد.

(چاک جونز) می گوید: دانستن آناتومی بدن انسان برای یک انیماتور و یا کارگردان یک امر حیاتی است ولی منظور او این نیست که شما باید همچون یک دکتر از این مسائل آگاه باشید. در فیزیک هم مسئله بدین صورت است، برای یک انیماتور دانستن مسائل ابتدایی از مکانیک و بیو مکانیک بسیار چیز مفیدی است.

پروفسور (آلخاندرو گارسیا) می گوید: من در ایالت سن خوزه فیزیک در انیمیشن را تدریس می کنم و این یکی از واحد های دانشگاهی هنرمندان انیمیشن است. من همچنین مشاور مسائل فیزیک در استودیو دریم ورکز هستم و در پروژه هایی همچون (ماداگاسکار ۳) و (آقای پیبادی و شرمن) همکاری داشته ام. و من در حال حاضر چندین مورد از درس فیزیک را برای ارائه به شما آماده کردم که در ادامه به آن ها می پردازیم. من این مسائل را همچون کتاب (توهم زندگی) اثر (اولی جانستون) و (توماس فرانک) طبقه بندی کرده ام.

من مطمئن هستم که شما با جانستون و توماس آشنا هستید (اصول انیمیشن) همچون کشش و انقباض، پیش بینی و غیره. و در اینجا هم من اصول فیزیک در انیمیشن را به صورت زیر دسته بندی کرده ام.

·        زمان بندی، فاصله و مقیاس

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن «آکیرا»

·        قانون اینرسی

·        حرکت و نیرو

·        مرکز ثقل

·        افزایش و کاهش وزن

·        عمل و عکس العمل

در اولین مقاله از اصل اول با شما صحبت خواهم کرد و ادامه این اصول را در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت. اما قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه بدهید که چیز مهمی را به شما بگویم، این اصول فیزیک در انیمشن برای ایجاد یک حرکت فیزیکی درست، مناسب نیست. آن ها راهنمایی برای شما خواهند بود که درک درستی از حرکات و فیزیک داشته باشید. انیماتور ها معمولا از منابع ویدیویی استفاده می کنند، نه اینکه آن را کپی کنند بلکه چیز هایی را که نیاز دارند را از آن ها استخراج کنند. بر اساس گفته چانک جونز (ما باید با باور هایمان شروع کنیم. این نیاز کار ما است.) بله، بیایید شروع کنیم!

اصل اول: زمان بندی، فاصله و مقیاس

زمانی که شما در ابتدا انیمیشن را یاد می گرفتید، احتمالا تمرین توپی که به زمین می خورد و به هوا بر می گردد را انجام داده اید. در این تمرین شما فاصله، زمان بندی و سرعت را یاد می گیرید و سپس زمانیکه فاصله تغییر می کند شما متوجه شتاب می شوید. اما احتمالا شما فاصله و زمان بندی توپ را هنگامی که به اوج می رسد و فرود می آید را بوسیله آزمون و خطا انجام می دادید.

 

در دنیای واقعی نیروی گرانش زمین یک تاثیر همیشگی و دائم را روی اجسام دارد و این فاصله هایی که در حرکت توپ ایجاد می شود از یک قانون ساده پیروی می کند. ما این قانون را (قانون فرد) می نامیم چون این فاصله از اوج به ترتیب در ۱، ۳، ۵، ۷، ۹ و غیره اتفاق می افتد. عکس زیر مثال دیگری از قانون فرد را به نمایش می گذارد. این قانون یک چیز عمومی است و در تمام نیرو هایی که به صورت مستمر بر جسم اثر می گذارند صادق است (همچون نیروی جاذبه زمین).

مطالعه کنید:  آشنایی مقدماتی با کادربندی و حرکات دوربین در استوری برد

 

(قانون فرد) برای انیمیت کردن حرکات بسیار مفید است اما برای انیمیشن (پوز تو پوز) روش مفید دیگری وجود دارد که به آن (یک چهارم پایین در نصف زمان) گفته می شود. این قانون بسیار ساده است: فاصله بین مبدا و اوج به ۴ قسمت تقسیم می شود و جسم ما در نصف زمان حرکت، حدودا در یک چهارمی نقطه ی اوج است. برای درک بیشتر این موضوع می توانیم به عکس زیر نگاهی بیندازیم.

 

اگر در اینجا شتابی وجود نداشته باشد، سرعت به صورت ثابت و تغییر ناپذیر است. برای جسمی که به هوا پرتاب می کنیم (حرکت پرتابه) در حرکت افقی فاصله ها بدون تغییر می ماند در حالی که حرکت عمودی این جسم از (قانون فرد) و (یک چهارم پایین در نصف زمان) پیروی می کند. این قوانین منجر به یک حرکت سهمی وار می شوند که می توانیم آن را در شکل زیر مشاهده کنیم. در ضمن، با وجود اینکه فاصله های افقی به صورت دل بخواه است ولی زمان بندی سقوط آن مشابه است (به عنوان مثال، شتاب گرانش زمین برای تمام اجسام یکسان است).

 

دو قانون فرد و یک چهارم پایین در نصف زمان به ما در مورد فاصله ها اطلاعاتی می دهند، اما در مورد زمان بندی چطور؟

حدود نصف یک ثانیه طول می کشد تا جسم ما از ارتفاع ۱۲۰ سانتی متری به زمین برخورد کند. قانون ما به ما می گوید که در ¼ ثانیه جسم ما ۳۰ سانتی متر را طی می کند و اگر سقوط این جسم ۱ ثانیه طول بکشد، این جسم از نقطه اوج ۵ متر را طی می کند.

مطالعه کنید:  معرفی نرم افزار Mari

این محاسبات عددی به ندرت به کار یک انیماتور می آید اما دلیل اشاره من به آن اهمیت زمان بندی در درست کردن مقیاس است. فرض کنید که کاراکتر شما از پشت بام خانه ای می پرد و این پرش او در ½ ثانیه انجام می شود (۱۲ فریم در یک فیلم ۲۴ فریم بر ثانیه). کاراکتر شما ممکن است کوچک به نظر برسد چون این زمان بندی نشان می دهد که خانه شما ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع دارد. این قضیه فقط در مورد سقوط کاربرد ندارد و از آن می توان در تاب خوردن، راه رفتن، دویدن و غیره استفاده کرد. زمان بندی دست ها و پاها هم مقیاس مشابهی را دارند. زمان بندی تاثیر زیادی بر مسئله مقیاس دارد: تنها ۲۰ درصد تغییر در زمان بندی باعث می شود که کاراکتر ۱۸۰ سانتی متری شما تبدیل به یک فرد ۱۲۰ سانتی متری می کند. این قضیه را در کارهای خود بکار بگیرید و ببینید که زمان بندی چگونه در مقیاس و اندازه های کار شما تاثیر می گذارد.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

44 + = 49

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.