اخبار

فیلم بعدی استودیو لایکا اعلام شد

4.62Kviews
۰
(۰)

باکسترولزاستودیوی لایکا که در پورتلند مستقر است و سابقه ی ساخت کورالاین و پارانورمن را دارد اعلام کرد سومین فیلمش “باکسترولز” خواهد بود. این فیلم که یک فیلم ترکیبی استاپ موشن/کامپیوتری سه بعدی است بر مبنای رمان فانتزی-ماجراجویی “هیولاها اینجا هستند” نوشته ی آلن اسنو ساخته خواهد شد. آنتونی استاچی (یکی از کارگردانان فصل شکار) و گراهام آنابل (استوری آرتیست کورالاین و پارانورمن) فیلم را خواهند ساخت. شرکت فوکوس فیچرز هم در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ “باکسترولز” را منتشر خواهد ساخت.

اعلام رسمی :

شرکتهای لایکا و فوکوس فیچرز که انیمیشن پارانورمن آنها نامزد اسکار امسال است در سومین همکاریشان اعلام کردند فیلم “باکسترولز” را خواهند ساخت. این فیلم در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ توسط فوکوس در سراسر آمریکا اکران خواهد شد. مدیرعامل فوکوس جیمز شاموس و مدیرعامل و رئیس لایکا تراویس نایت این خبر را اعلام کردند.

مانند دو همکاری قبلی در کورالاین و پارانورمن فوکوس حق پخش جهانی فیلم را در اختیار دارد و یونیورسال پیکچرز اینترنشنال با اجازه ی فوکوس فیلم را در کشورهای جهان اکران خواهد کرد. کورالاین (۲۰۰۹) جوایز گلدن گلاب ، بافتا و انتخاب منتقدان را دریافت کرد و نامزد جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن هم شد و توسط انستیتو فیلم آمریکا (AFI) به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. پارانورمن هم نامزد بافتا بود و هم اینک نامزد اسکار هم هست. پارانورمن دو جایزه ی “انی” (معادل اسکار در حوزه ی انیمیشن) دریافت کرد و توسط ۱۴ گروه منتقد بعنوان بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۲ انتخاب شد یعنی تعداد منتقدان تایید کننده ی فیلم از تمام انیمیشنهای امسال بیشترند.

مطالعه کنید:  پسربچه و روبات مهربان

باکسترولز یک انیمیشن ترکیبی کامپیوتری/استاپ موشن بر مبنای رمان فانتزی-ماجراجویی “هیولاها اینجا هستند” نوشته ی آلن اسنو است. کارگردانان فیلم آنتونی استاچی (یکی از کارگردانان انیمیشن موفق فصل شکار) و گراهام آنابل (استوری آرتیست کورالاین و پارانورمن) هستند و تهیه کننده ی فیلم هم دیوید ایچیوکا و آقای نایت میباشند. صداپیشگان هم برنده ی جایزه ی اسکار بن کینگزلی، نامزد جایزه ی اسکار تونی کولت، الی فنینگ (در چهارمین همکاری با فوکوس)، آیزاک همستید-رایت (بازی تاج و تخت)، نامزد جایزه ی امی جارد هریس (مردان دیوانه)، سایمون پگ (سفر ستاره ای)، نیک فراست (نقش آفرین فیلم جدید فوکوس به نام پایان دنیا)، ریچارد آیواد (ازدحام آی.تی) و تریسی مورگان (۳۰ Rock) میباشند.

باکسترولز داستانی کمدی دارد که در شهر زیبای چیزبریج (پل پنیر) میگذرد. شهر چیزبریج شهری مربوط به دوران ملکه ویکتوریا است که تحت نفوذ ثروت، طبقه ی اجتماعی مردم و بدبوترین پنیرهای مرغوب است. زیر خیابانهای شهر باکسترولها زندگی میکنند که چهار غول هستند که شبها از فاضلابها بیرون می ایند و چیزهایی را میدزدند که برای مردم شهر عزیزترین چیزهایشان هستند یعنی بچه ها و پنیرها. حداقل این داستانی است که مردم شهر پذیرفته اند. در واقع باکسترولها غولهای عجیب و غریب و دوست داشتنی و دمدمی مزاجی هستند که کارتن را مانند لاک لاکپشت تنشان میکنند و در غارهای زیرزمینی زندگی میکنند. باکسترولها یک پسربچه ی یتیم به نام اگز (با صدای آقای همستید-رایت) را از زمان نوزادی مثل یکی از آشغال جمع کن های مکانیکی خودشان بزرگ کرده اند. زمانی که باکسترولها توسط نابودکننده ی بد ذات حیوانات موذی آرچیبالد اسنچر (با صدای آقای کینگزلی) که برای دریافت مجوز ورود به انجمن شهر چیزبریج در پی نابودی آنهاست تعقیب میشوند گروه بیکار ولی مهربان رو به دختر ثروتمند و ماجراجویی به نام وینی (خانم فنینگ) میکنند تا بین دو دنیا پلی بزند و با وجود تغییر فکر مردم آنها را به باکسترولها نزدیک کند.

مطالعه کنید:  سه انیمیشن در لیست ده فیلم پرفروش سال 2013

به گفته ی آقای نایت: “باکسترولز داستانی زیبا و ترکیبی از داستانهای کارآگاهی، کمدی آبزورد و ماجراجویی است که بسیار هم انسانی و مهربان پیش میرود. داستان ترکیبی از داستانهای دیکنز و مونتی پیتون میباشد. تونی و گراهام دنیای هنرمندانه و عجیب ساخته اند که پر از موجودات فانتزی، آدمهای فاسد و بی مصرف، آدمهایی بی پروا و عجیب و غریب و کارهای قهرمانانه است. اما در بطن کار مانند دیگر فیلمهای لایکا داستانی انسانی با احساسات بی مانند و بی انتها را شاهدیم.

آقای شیموس هم میگوید: “بعد از همکاری موفقمان در فیلمهای پارانورمن و کورالاین خوشحالیم که در این سومین فیلم هم که کاری جذاب از هنرمندان لایکاست با آنها همکاری داریم. این فیلم به وسایل روزمره جان داده و سزشار از طنز و روح و مهربانی است. باکسترولز با کاراکترهای جالب و داستان محبت آمیز خود یک فیلم خانوادگی است که خانواده ها حتماً باید آن را ببینند.”

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 52 = 58

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.