اخبارمقالات

فیلم های کودکان پر از مرگ و میر است

2.53Kviews
۰
(۰)

کاراکتر های اصلی در فیلم های انیمیشنی دو و نیم برابر بیشتر از فیلم های بزرگسالان می میرند و سه برابر بیشتر کشته می شوند.


 

پدر و مادری خانه ‌ای جدید در نزدیکی صخره ‌های بزرگ مرجانی اختیار کرده و مشغول مراقبت از بچه های خود هستند؛ اما به ناگاه سر و کله ی هیولای وحشی پیدا شده با ضرب العجلی علاوه بر وارد کردن ضربه‌ای به پدر که موجب بی ‌هوشی او می ‌شود، بچه ها و مادر فداکار را یکجا صید کرده و می ‌بلعد. پدر که برای مدتی میان دستان لوله‌ای شقایق دریایی بیهوش افتاده بود به هوش آمده و به دنبال مادر و بچه ها می ‌گردد اما اثری از آن ‌ها نمی ‌یابد…


این سکانس از انیمیشن «در جست و جوی نمو» محصولی از دیزنی است که در سال ۲۰۰۳ اکران شد. همانند این سکانس در انیمیشن «تارزان» وجود دارد، زمانی که یک پلنگ به یک زوج حمله می کند و آن ها را می کشد (این سکانس ۴ دقیقه و ۸ ثانیه است). این فیلم ها که در برخی از آن ها خشونت و مرگ به وفور دیده می شود تاریخچه قدیمی دارد و از سال ۱۹۳۷ که انیمیشن سفید برفی به نمایش درآمد که در آن نامادری بدجنس به طرز فجیعی کشته می شود تا به امروز در فیلم های انیمیشنی مشاهده می شود.

در مطالعه ای که محققان بر روی فیلم های پر فروش و مطرح انیمیشنی از سال ۱۹۳۷ تا ۲۰۱۳ انجام داده اند، دریافتند که در دو سوم فیلم های کودکان مرگ کاراکتر های اصلی به تصویر کشیده شده است و این در حالی است که تنها در نصف فیلم های بزرگسالان مرگ کاراکتر های اصلی را می بینیم. (این تحقیق در بین ۴۵ فیلم انیمیشن مطرح و ۹۰ فیلم درام بزرگسالان انجام شده است). آن ها همچنین متوجه شدند که کاراکتر اصلی در فیلم های انیمیشن دو و نیم برابر نسبت به فیلم های بزرگسالان بیشتر با مرگ روبرو می شوند، و همچنین سه برابر بیشتر نسبت به فیلم های بزرگسالان کشته می شوند.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: تکنولوژی پوست و مو در زوتوپیا

این محققین اعلام کردند که در فیلم های انیمیشنی که اکثرا برای کودکان ساخته می شوند به نسبت فیلم های درام بزرگسالان خشونت بیشتری وجود دارد که نباید از این مسئله به سادگی عبور کرد. آن ها همچنین پیشنهاد کردند که برای برخی از آثار انیمیشنی باید محدودیت سنی بیشتری اعمال شود.

بر طبق این مطالعه، پدر و مادر ها و بچه ها بیشترین تعداد کشته شده ها در فیلم های انیمیشنی را دارند، در حالی که این قضیه در فیلم های بزرگسالان برای ضد قهرمان داستان صحت دارد.

پدر و مادر کاراکتر های اصلی همچون در انیمیشن های «یخ زده»، «شیر شاه»، «در جست و جوی نمو»، «تارزان» و «بامبی» پنج برابر بیشتر نسبت به فیلم های بزرگسالان با مرگ روبرو می شوند. در بین این سکانس های خشن می توان به سه شلیک گلوله (بامبی، پیتر پان و پوکاهونتاس)، دو ضربه چاقو (زیبای خفته، پری دریایی کوچک)، پنج حمله حیوانات (زندگی یک حشره، چگونه اژدهای خود را آموزش دهید، خانواده کرود ها، در جست و جوی نمو، تارزان) اشاره کرد.

ایده این مطالعه زمانی به سر یکی از محققین (یان کولمن از دانشگاه اوتاوا) خطور کرد که یکی از دوستان او به او گفته بود که پنج دقیقه ابتدایی انیمیشن «در جست و جوی نمو» را با فرزندش نبیند.

 

منبع : theatlantic

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  جلیلی:بهترین راه ارایه اندیشه از طریق انیمیشن است

Leave a Response

76 + = 85

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.