اخبار

قرارداد دیزنی برای تصاحب ۵۵هزار شبکه در یوتیوب

3.05Kviews
۰
(۰)

کمپانی دیزنی تصمیم گرفته تا با رقمی عجیب میکر استودیوز را بخرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته دیزنی اعلام کرد که قصد دارد میکر استودیوز را با مبلغی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از آن خود کند. همچنین گفته می‌شود در صورتی که میکر استودیوز به اهدافی که در قراردادشان ذکر شده برسد، دیزنی می‌تواند بیش از ۴۵۰ میلیون دلار دیگر را به عنوان پاداش به مسئولان این استودیو بدهد. این قرار داد، بزرگ‌ترین قرارداد دیزنی پس از خرید لوکاس فیلم در سال ۲۰۱۲ به ارزش ۴٫۰۶ میلیارد دلار است.

این قرارداد دیزنی را صاحب ۵۵ هزار شبکه در وبسایت یوتیوب می‌کند. میکر همین طور بیش از ۳۸۰ میلیون مشترک ثابت دارد و به طور میانگین در ماه بیش از ۵٫۵ میلیارد بازدید کننده دارد. کوین مه یر یکی از مدیران دیزنی در مورد این قرارداد گفته که خرید میکر می‌تواند دیزنی را در جهت برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان جوان یاری رساند.

میکر استودیوز در سال ۲۰۰۹ توسط بن دونوان، دنی زپین، اسکات کتز، لیزا دونوان، شای کارل باتلر، فیلیپ دی فرانکو، درک اس جونز و قاسم الغرایبه تاسیس شد. محل استقرار آنها کلور سیتی در کالیفرنیا است و وظیفه شان تولید ویدیو برای شبکه‌های یوتیوب است. چندی بعد این کمپانی سابقا مستقل تصمیم گرفت تا با هنرمندان سرشناس همکاری کند و قراردادی با مجموعه ترایبکای رابرت دنیرو امضا کردند. حالا تعداد مخاطبان این شرکت تقریبا با استودیوی نیکلدئون( کمپانی سازنده «ماجراهای تن تن» استیون اسپیلبرگ، سریال پاندای کونگ فو کار، سریال لاک‌پشت‌های نینجا و سریال مشهور باب اسفنجی) برابری می‌کند. از این پس این مجموعه قدرتمند را نیز باید یکی از زیر مجموعه‌های دیزنی دانست.

مطالعه کنید:  انیمیشن‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

17 + = 19

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.