آموزشاخبارمقالات

لیپ سینک در انیمیشن

4.58Kviews
۰
(۰)

نکاتی در مورد لیپ سینک که باعث طبیعی تر شدن انیمیت شما می شود.

در اینجا چندین نکته را درباره ی لیپ سینک و یا همزمان سازی لب و صدا مورد بررسی قرار می دهیم که دانستن آن ها به درک بیشتر و اجرای درست تر درباره ی همزمان سازی لب و صدا به شما کمک می کند. با نبستن فوری دهان بلافاصله پس از اتمام صدا، صحبت کردن کاراکتر شما طبیعی تر جلوه میکند و اینگونه به نظر میرسد که صدا از لب های کاراکتر شما در می آید.

به عنوان مثال به تایم لاین زیر نگاه کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد:

 

همانطور که شما می بینید در فریم ۶۷ صدای ما به اتمام می رسد. ما می توانیم دهان کاراکتر را در اینجا طوری تنظیم کنیم که بسته شود و چیزی که اتفاق می افتد به نظر خوب باشد. این همان کاری است که اکثر انیماتور ها انجام می دهد و در اصل هیچ اشکالی در این روش و متد وجود ندارد، اما شما برای بهتر شدن نتیجه کار می توانید اقداماتی را انجام دهید.

این کار را می شود بهتر هم انجام داد.

با اضافه کردن چندین فریم به حالتی که دهان کاراکتر ما باز است در حالی که صدای ما به اتمام رسیده است، ما می توانیم سیمای بهتر و طبیعی تر از کاراکتر خود به نمایش بگذاریم و صحبت کردن او را به زندگی واقعی نزدیک تر کنیم و چیزی که در دنیای واقعی رخ می دهد را در او به نمایش بگذاریم. این کار بوسیله شیف دادن فریم بسته شدن دهان و یا تغییر حالت دهان او به دو و یا سه فریم جلوتر امکان پذیر می شود. (در این مثال جلو بردن فریم ۶۷ به فریم ۶۹٫)

مطالعه کنید:  Halo 2: Anniversary

 

معمولا وقتی که ما دو فریم حرکت دهان را بعد از اتمام صدا ادامه می دهیم این کار باعث می شود تا در بسیاری از مواقع صحبت کردن کاراکتر ما طبیعی تر به نظر می رسد.

شما می توانید با انجام این کار و کسب تجربه به این موضوع واقف شوید که یک تاخیر یک تا دو فریمی می تواند نتیجه بهتری در کار شما داشته باشد، اما در برخی موارد شما ممکن است مجبور باشید پس از اتمام صدا یک تاخیر ۵ الی ۶ فریمی در کار خود لحاظ کنید. این بسته به صحنه و نوع دیالوگ کاراکتر شما دارد و اینکه چه اتفاقی در جریان است و در ادامه چه چیزی رخ خواهد داد. این کار نیاز به تمرین زیاد و چک کردن چندین باره لیپ سینک دارد تا بتوانید لیپ سینک و یا همزمان سازی لب و صدای کاراکتر خود را به آنچه که در واقعیت رخ می دهد نزدیک تر کنید.

 

به یاد داشته باشید که این نکته تنها در انتهای جمله کاربرد دارد و نه در تمام کلمات ادا شده توسط کاراکتر شما. اگر کاراکتر شما همچنان در حال صحبت کردن است و به حرف زدن ادامه می دهد، از امواج بصری صدا به عنوان راهنما استفاده کنید تا قادر به این باشید که به درستی تغییر حالت دهان کاراکتر خودتان را کنترل کنید.

موارد استثنا

در اینجا و در نکته گفته شده چندین مورد استثنا وجود دارد که با هم به بررسی آن ها می پردازیم:

اگر حرف آخر جمله ما به یکی از حروفی که موقع ادای آن ها دهان کاملا بسته می شود (همچون حرف میم) در کلمه (سلام) شما فریمی که در آن دهان بسته می شود را باید نزدیک تر به جایی که صدا به اتمام می رسد قرار دهید.

مطالعه کنید:  ۱۰ موردی که شما درباره ی انیمیشن سیندرلا نمی دانستید

اگر شما به جای اینکه دهان را به یک باره ببندید می خواهید این کار را به آرامی انجام دهید، در اینجا فریم های میانی (تبدیل شدن) جای فریم های اضافه شده را خواهند گرفت و کار شما جلوه و ظاهر احساسی تری به خود می گیرد.

شما برای شروع می توانید یک دیالوگ کوتاه را بر روی کاراکتر خود تست کنید و تمام این موارد را بر روی آن پیاده سازی کنید. مشاهده خواهید کرد که در بسیاری از موارد این تغییرات کوچک می تواند نتیجه خوبی را در انیمیت شما داشته باشد.

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

60 + = 66

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.