اخبار

مدرسه گنومون هالیوود؛ مکانی برای آموزش و خلق جلوه های ویژه

2.11Kviews
۰
(۰)

خلق جلوه های ویژه در فیلم ها باعث شده که محصولات هالیوود جزو پرفروش ترین فیلم های جهان باشند.

 

در این برنامه سری به مدرسه جلوه های ویژه گنومون (Gnomon) در هالیوود زدیم؛ جایی که متخصصان گرافیک رایانه ای برای مشاغل مرتبط با صنایع سرگرمی، آموزش می بینند.


فیلم های پرفروش هالیوود با ابرقهرمانانشان، فیلم های علمی- تخیلی و فیلم های پویانمایی، بدون جلوه های ویژه غیرممکن بود به این سطح از موفقیت برسند.

در پشت فیلم هایی همچون پلید، مرد آهنین ۳، هابیت ها، پیشتازان فضا یا آواتار، تیمی از متخصصان وجود دارند که مشغول کار با رایانه ها برای خلق صحنه های جذاب و دیدنی هستند.

دانشجویانی که به جلوه های ویژه و بازیهای ویدئویی علاقمندند، می توانند به این مدرسه بیایند و برای دو تا سه سال از آموزش های حرفه ای برخوردار شوند. این مدرسه در فضایی به وسعت بیش از ۹هزار متر مربع تاسیس شده و در خط مقدم فناوریهای نوآورانه در زمینه بازیهای دیجیتالی قرار دارد.

آلکس آلوارز، این مدرسه را در سال ۱۹۹۷میلادی تاسیس کرد تا این فرصت را برای علاقمندان بوجود آورد که در بخش صنعت سرگرمی بتوانند به کار بپردازند.

او می گوید: «این مکان یک مرکز آموزش حرفه ای است؛ برای مردمی که پس زمینۀ فعالیتهایی توام با خلاقیت دارند. آنهم درهمه بخشها:هنر، مجسمه سازی، طراحی، نقاشی، عکاسی، طراحی گرافیک، نقاشی متحرک و معماری. همه این افراد با این پس زمینه های سنتی بخوبی می توانند در مشاغل مرتبط با صنعت سرگرمی وارد شوند.»

مطالعه کنید:  پیکسار چگونه این کار را انجام داده است

پانزده سال پیش اولین دوره آموزش در این مدرسه با ۵۰دانشجو آغاز شد و اکنون شمار دانشجویان آن به ۴۵۰نفر رسیده است.

در این مرکز بزرگ امکانات متعددی در هفت عالم هنر وجود دارد. آموزشگاههای کامپیوتر، چهار کلاس درس برای نقاشی، یک استودیو برای مجسمه سازی، ۱۱۲کارگاه آموزشی، آزمایشگاه مجسمه سازی، سالن سخنرانی و گالری گنومون.

اینها محل کار دانشجویان هستند. دانشجویان آموزش می بینند تا تبدیل به ذهن های خلاق آینده برای فیلم های آینده و بازی های رایانه ای آینده شوند.

برت شیلد، از دانشجویان این مدرسه می گوید: «شما نمی توانید در هیچ جای دیگری در این کشور چنین مرکزی را پیدا کنید. جایی که حرفه ای ها و استادان و دانشجویان را گردآورده باشد و به آموزش روند طراحی و ساخت بازیها، نگاشت بافت و مدل سازی بپردازد. روحیه کار جمعی در اینجا حیرت انگیز است.»

تام می، دیگر دانشجوی این مدرسه می گوید: «در اینجا با هزاران شبکه محلی از هنرمندان ارتباط خواهید داشت و به همین دلیل اینجا را دوست دارم. در اینجا کارگاههای آموزشی زیادی وجود دارد، با هنرمندان گفتگو می کنید و به این ترتیب به انبوهی از تولیدات باورنکردنی دسترسی خواهید داشت.»

فیلم های پرفروش بزرگ، فیلم های دارای ابرقهرمان، فیلم های علمی-تخیلی و فیلم هایی که هالیوود را در مرکز توجه ها قرار داده، همه آنها پر از جلوه های ویژه هستند. این ابتکارات به کمک بیش از دو هزار هنرمند متخصص در زمینه جلوه های بصری خلق شده اند؛ متخصصانی از سراسر جهان و از بیش از ۲۰کشور مختلف. آنها افرادی هستند که هالیوود مدرن را به ما نشان می دهند.

مطالعه کنید:  ماری 1.4

دومینیک پاتن، سردبیر ارشد سایت Deadline.com یکی از وبسایتهای پیشرو در صنعت اخبار سرگرمی است.

او می گوید: «دلایل متعددی وجود دارد که چرا محصولات مرتبط با صنعت جلوه های ویژه طی ۱۰سال گذشته تا به این اندازه در سراسر جهان تولید و پخش شده است. دلایلی مثل مشوق های مالیاتی و همچنین پایین بودن هزینه های تولید آنها. به همین دلیل می بینید که استودیوهای زیادی در آسیا، اندونزی و هند به این کار اختصاص یافته است. حتی در کانادا، جایی که مزایای مالیاتی بسیار مهم هستند. آنها این موضوع را درک کرده اند که صنعت جلوه های ویژه تا چه اندازه مهم است و به همین دلیل با مشوق های مالیاتی از این صنعت حمایت می کنند. چیزی که باعث می شود در نهایت برای ساخت فیلم ها و برنامه های تلویزیونی انگیزه بیشتری ایجاد شود.»

حدود پنجاه درصد از این دانشجویان برای تولید جلوه های ویژه در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی به کار گمارده می شوند و پنجاه درصد دیگر نیز به توسعه دهندگان بازیهای ویدئویی می پیوندند.

از آنجا که فیلمی مانند آواتار فروشی بیش از ۲.۵میلیارد دلار یا بازی مانند «جهان وارکرفت» فروشی بیش از ۱۰میلیارد دلار در سراسر داشت، می توان حدس زد که دانشجویان این مدرسه آینده درخشانی دارند.

منبع: یورو نیوز

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  5 دلیل که شما یک انیماتور خوب نخواهید شد!

Leave a Response

+ 46 = 49

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.