اخبارکلیپمقالات

مروری بر نرم افزار Arnold به همراه دمو ریل جدید این نرم افزار

6.87Kviews
۳٫۳
(۳)

معرفی Arnold Render و خصوصیات آن

یکی از کم طرفدار ترین موتورهای رندرینگ در ایران و از معروفترین موتورهای رندرینگ انیمیشن در دنیا موتور رندرینگ Arnold Render می باشد. Arnold Render  یکی از موتورهایی است که در این چند ساله معرفی شد و مطابق دیگر موتورهای رندرینگ تازه به دوران رسیده بر پایه الگوریتم های Unbiased Rendering   پایه گذاری شد. بنیان Arnold Render  بر اساس الگوریتم بهینه شده Monte Carlo Radiosity  می باشد که در نتیجه توانایی محاسبه GI  بر پایه روشهای های نمونه گیری Lightcache  و Radiosity  را خواهد داشت. البته در این موتور رندرینگ، ۳ روش sampling   دیگر نیز برای محاسبه GI    وجود دارد. در حال حاضر میتوانید از این موتور در نرم افزارهای Maya  و Softimage XSI استفاده نمایید. البته کاربران Cinema4D و ۳ds Max  نیز میتوانند با نسخه بتای آن به صورت آزمایشی کار نمایند.

توانایی های رندرینگ و تیم توسعه دهنده Arnold Render  آنقدر قدرتمند بود که بسرعت جای خود را میان طرفداران رندرینگ تثبیت نمود. فیلم های چون آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)  محصول سال ۲۰۱۲، باران کوفته قلقلی (Rain of meatballs)  و فیلم- انیمیشن فراموش نشدنی BeoWulf  و انیمیشن monster’s House  از نمونه های ساخته شده توسط Arnold Render می باشند. شرکت Solid Angle  با تکیه بر تیم توسعه بسیار قوی خود که از افرادی چون Borja Morales  و یا Marcos Fajardo تشکیل شده بود توانست به زودی با بروز رسانی خود Arnold Render  را به عنوان یک الگوریتم و موتور محاسبه GI در رندرینگ حرفه ای به دنیا معرفی کند.

مهمترین شاخصه در مورد Arnold Render  این است که محاسبه GI و Hair  و افکت های مشابه بدون لرزش (Flicker )  می باشد. نکته ای که برای بیشتر کاربران رندرینگ انیمیشن به کابوسی سخت تبدیل شده است. فراموش نکنید که سادگی فوق العاده زیاد پارامترها و تنظیمات و سرعت بسیار بالای رندرینگ، جزء لاینفک Arnold Render  می باشد. در بالا هم ذکر کردیم که یکی از موتورهای رندرینگ بسیار پرسرعت می باشد زیرا از الگوریتم Monte Carlo Path Tracer  برای شبیه سازی روشنایی عمومی استفاده میکند. با توجه به نوع رندرینگ Unbiased  این موتور رندر پس هیچ ذخیره سازی (Caching) برای Diffuse , Glossy   و سایه ها انجام نخواهد شد که نتیجه سرعت بیشتر رندرینگ و کیفیت بسیار واقع گرایانه رندرینگ نهایی می باشد. Arnold Render  از آندسته موتورهایی است که بر پایه سرعت و قدرت CPU ها پایه ریزی شده اند که در حال حاضر محدودیتی برا پشتیبانی از پردازنده ها ندارند.بتازگی پشتیبانی از GPU  نیز همانند دیگر شرکت های تولید کننده موتورهای رندرینگ به این سیستم اضافه شده است.

مطالعه کنید:  اولین تریلر رسمی انیمیشن «موآنا» منتشر شد

شرکت Sony Picture Imageworks  سرمایه گذاری بسیار زیادی بروی این موتور رندرینگ انجام داده و از سال ۲۰۱۰ به عنوان موتور رندرینگ اصلی شرکت برای تولید محتوای دیجیتال خود انتخاب کرده است.البته توجه نکنید که تمامی موتورهای جدید بسیار بسیار ساده تر از موتورهایی چون VRay  و Mental Ray   هستند که برای انجام یک رندرینگ ساده نیازمند تغییر ده ها پارامتر می باشید. آرنولد رندر  به سادگی در چند مرحله آماده ارائه خروجی های بسیار سریع و واقع گرایانه خواهد شد. شاید برای کشف دقیق قدرت این موتور رندرینگ باید به فیلم هایی چون آلیس در سرزمین عجایب نگاهی دوباره بیندازیم

نگاهی به تاریخچه و پیدایش Arnold Render

یکی از موتورهای قدرتمند رندرینگ که رقیب اصلی Pixar RenderMan  می باشد می باشد، موتور Arnold Render  محصول شرکت Solid Angle   می باشد.

برای شروع و بررسی این موتور، بهتر است که کمی در مورد تاریخچه آن بدانیم. Marcos Fajrado در سال ۱۹۹۷ در زیر زمینه خانه اش، به همراه چند تن از دوستانش تصمیم گرفت که یک موتور رندرینگ ایجاد کند. یکی از دوستانش که از قضا بسیار معروف هم می باشد Justin Leach کاربر معروف نرم افزارهای سه بعدی است. وی marcos  را قانع کرد که این کار را شروع کند. به همین منظور وی را به شرکت Blue sky Studio معرفی  کرد و بعد از مدتی، Arnold Render  متولد شدالبته در اوایل به دلیل اینکه قرار نبود Arnold Render  در اختیار همگان قرار گیرد، interface خاصی برای آن تدارک دیده نشده بود. از همین رو نسخه های اولیه این موتور را در شرکت Blue Sky به نام RenderAPI می شناختند. بعدها وی بعد از دیدن فیلم Ends of Days  که در آن آرنولد شوارتزینگر بازی میکرد را دید و بعد از مدتی نام این موتور را به Arnold Render تغییر داد.

مطالعه کنید:  3ds Max 2015 و Maya 2015

اولین موفقیت موتور آرنولد رندر، فیلم ۵۰% خاکستری (۵۰ Percent Grey) که یک فیلم کوتاه و بسیار زیبا بود. شما هم حتما این فیلم را دیده اید. این فیلم کوتاه در سال ۲۰۰۱ نامزد دریافت جایزه اسکار شد و باعث شد که نامArnold Render  بر سر زبان ها بیافتد. در آن زمان Arnold Render  به عنوان یک پلاگین در ۳ds Max کار می کرد.

اما بیشترین معروفیت Arnold Render  فقط به یک دلیل بود. آرنولد رندر تنها موتور رندرینگی بود که تا به آن زمان به صورت کاملا Ray Traced تولید شده بود. تمامی موتورهای دیگر که تا آن زمان وجود داشت هم Ray Traced  بودند و هم ScanLine . از این رو بود که فیلم ۵۰% خاکستری نیز به این حد خبر ساز شد.

موفقیت های Arnold Render  همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه شرکت Sony Picture تصمیم گرفت Arnold Render  را به عنوان موتور رندرینگ انحصاری خود در اختیار گیرد. در اینجا نوع جدیدی از خرید مطرح می شود که اجازه استفاده دائمی از نرم افزار را بدون ذکر نام آن در موارد قابل استفاده غیر ممکن میکند.در سال ۲۰۰۶ بود که فیلم Monter House  توسط کمپانی colombia Pictures  تولید شد و بار دیگر قدرت Arnold Render  را به نمایش گذاشت

شاید بتوان اوج قدرت و نمایش Arnold Render  را در انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs  در سال ۲۰۰۹ مشاهده کرد. این انیمیشن زیبا که مورد استقبال تماشاگران نیز قرار گرفت، یک نمایش تمام عیار از توانایی های و قدرت موتور رندرینگ Arnold  بود. امروزه شرکت های بسیار زیادی از آرنولد رندر استفاده میکنند که نام آنها خود دلیلی بر قدرت و کیفیت این موتور رندر می باشد. شرکت هایی چون Sony picture, ImageWorks, FrameStore, Whiskytree, Luma Picture, Digital Domain ,ILM  و بسیاری دیگر.

مطالعه کنید:  BulletSOP 2 برای نرم افزار Houdini آماده شد

زمانی که ILM  اقدام به استفاده از Arnold Render  نمود باعث شد که سازندگان آن به فکر انطباق این محصول با محصولات استفاده شده در ILM  بیافتند. در آن زمان نرم افزار Katana  که قبلا در همین بخش تشریح شده است ، یک نرم افزار انحصاری بود و توسعه دهندگان Arnold تصمیم گرفتند که این موتور را با Nuke  و Katana  سازگار کنند.

 در سال ۲۰۰۹ نیز در فیلم ۲۰۱۲ که ویران شدن زمین را به تصویر میکشید بار دیگر محلی برای قدرت نمایی Arnold Render بود تا بتواند توانایی های خود را به رخ دیگران بکشد.و در سال ۲۰۱۰ با فیلم آلیس در سرزمین عحایب ، Arnold Render به عنوان یک راه کار کامل برای رندرینگ پروژه های سینمایی مطرح شد که این روند تا کنون نیز ادامه دارد.

از آخرین آثار تهیه شده با arnold Render  می توان به فیلم انیمیشن موفق hotel Transylvania  اشاره کرد. این انیمیشن یکی از موفق ترین کارهایی است که با arnold Render تولید شده است و از آخرین تکنولوژی رندرینگ آرنولد در آن استفاده شده است.

 

دمو ریل جدید Arnold را می توانید در و یدیو زیر تماشا کنید

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. نسخه دمو که به کار نمیاد.به نظر شما در آینده این موتور رندر رو برای مکس هم میزند.
    و یه سوال دیگه آیا پلاگینی برای کنترل جمعیت در نرم افزار مکس وجود داره؟؟؟؟؟

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.