مقالات

مهارت های انیمیشن خود را سریع تر رشد دهید

2.66Kviews
۴٫۸
(۴)

یادگیری انیمیشن یک فرآیند مستمر است و بوسیله انجام تمرین های کوچک و کوتاه و تسلط پیدا کردن بر روی آن ها است که شما می توانید مهارت های خود را تقویت کنید.

انیمیشن از جمله کار هایی است که استاد شدن و تبحر پیدا کردن در آن یکی از سخت ترین موارد است. اگر بخواهید به جایی که دوست دارید در انیمیشن برسید، باید سال های سال تمرینات مستمر و طاقت فرسایی داشته باشید. چیزی که باید در ذهن خود همیشه داشته باشید این است که: هیچ گاه تسلطی در انیمیشن وجود ندارد. به عنوان یک انیماتور شما همواره باید در حال آموزش دیدن باشید، حتی زمانی که فکر می کنید همه چیز را می دانید.

جدای از تمام مراحل اصلی و بنیادی که در پایپلاین و یا پروسه تولید در انیمیشن ۳ بعدی وجود دارد، همیشه چیز های جدیدی هم وجود دارند که باید آن ها را یاد بگیرید. تکنیک ها و پروسه های کاری عالی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را به عنوان یک انیماتور سریع تر گسترش دهید. به وسیله یک رویکرد درست درباره یادگیری انیمیشن، شما راه کوتاه تری نسبت به آن چه که فکر می کنید، از مرحله مقدماتی تا پیشرفته آن را خواهید داشت. این مقاله سعی کرده است تا یک روند کاری خوب و مورد نیاز از مسائل ابتدایی تا شات های پیچیده را پوشش دهد.

به دست آوردن مواد مناسب

ممکن است الهام بخش یاد گیری شما در انیمیشن دیدن کارهای کمپانی های بزرگی همچون دیزنی و پیکسار باشد. چیز مشترکی که در مورد تمام انیماتور هایی که فیلم های مورد علاقه شما را ساخته اند وجود دارد این است که آن ها کتاب های تقریبا مشابهی را خوانده اند. کتاب هایی همچون توهم زندگی و یا کیت حیات بخش انیماتور جزو کتاب هایی است که همواره بر روی میز کاری آن ها وجود دارد.

هر دو این کتاب ها در مورد انیمیشن ۲ بعدی نوشته شده اند، اما تکنیک ها و قواعدی که بیان کرده اند در مورد انیمیشن ۳ بعدی هم صدق می کند. قبل از  اینکه شما کاری را انجام دهید، اگر این کتاب ها را دارید آن ها را بردارید و مطالعه کنید و اگر نه به فکر تهیه این کتاب ها باشید. این کتاب ها دسترسی شما به بهترین تکنیک های انیمیشن و قواعد اساسی این هنر و تجربیات پیشگامان انیمیشن را میسر می کند.

تسلط در اصول

شاید به نظر شما انجام مراحلی همچون سیکل راه رفتن و یا یک شات کمدی و پر هیاهو در بهتر شدن انیمیت شما اهمیت داشته باشد ولی واقعیت این است که اگر شما اصول اساسی و مقدماتی انیمیشن را یاد نگرفته باشید انجام این کار ها تا حدودی بی فایده هستند. اگر شما اصول مقدماتی را به خوبی یاد نگرفته باشید، در بسیاری از موارد نتیجه کار شما رضایت بخش نخواهد بود و شاید هم به این دلیل باشد که بعضی از انیماتور ها انگیزه خود را در ادامه راه از دست می دهند. و این به این معنا نیست که شما انیماتور بدی هستید، شاید به این دلیل باشد که شما هنوز به این سطح از توانایی دست پیدا نکرده اید.

مطالعه کنید:  Nvidia از CUDA 5 پرده برداری کرد

به عنوان مثال یک مدل ساز را در نظر بگیرید که او تنها پس از گذراندن مراحل ابتدایی و مقدماتی قادر به انجام ساختن مدل های پیچیده به درستی نخواهد بود. او با انجام مدل های ساده و تسلط پیدا کردن بر اصول اولیه است که می تواند به سراغ مدل های پیچیده تری برود.

شما باید یادگیری خود را از چیز های کوچک شروع کنید، همچون توپی که به زمین برخورد می کند و حرکت ارتجاعی دارد. این اولین انیمیتی است که هر انیماتوری باید در آن تسلط پیدا کند.

زمانی که شما این کار را به اتمام رساندید، به جای جهش توپ در یک جا، آن را به سمت اطراف صفحه نمایش حرکت دهید. سپس آن را به طرف دیوار پرت کنید. انیمیت های مختلف را در مورد آن اعمال کنید، به آن یک دم اضافه کنید، اصول مقدماتی انیمیشن همچون کشیدگی  فشردگی و چیز های دیگر را در مورد آن پیاده سازی کنید.

به ازای هر شاتی که انجام می دهید مهارت شما نیز در حال بهتر شدن و رشد کردن است و برای تسلط پیدا کردن بر روی آن چالش های مختلفی را برای خود در نظر بگیرید. کار کردن بر روی این تکه های کوچک به تسلط پیدا کردن بر روی اصول انیمیشن به شما کمک فراوانی خواهد کرد. به تدریج کار ها را پیچیده تر کنید اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که از سطحی که خودتان هستید خیلی پا را فراتر نگذارید.

پیدا کردن منبع الهام بخش

پیدا کردن یک منبع الهام خوب برای هر انیماتوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و به پرورش دادن استعداد او کمک بسیار زیادی می کند. فیلم های انیمیشنی محبوب خود را به صورت فریم به فریم مشاهد کنید. شات های عالی آن را پیدا کنید و از خودتان این سوال را بپرسید که چه چیزی باعث شده تا این شات بسیار عالی به نظر برسد، چه خصوصیت این شات باعث شده تا آن از بقیه شات ها خاص تر شود، ببینید که قواعد اصلی انیمیشن چطور در مورد آن پیاده سازی شده است. شاید آرک های بسیار روان آن باشند و یا زمان بندی آن بسیار دقیق باشد. از طریق این شیوه است که شما می توانید متوجه شوید که آن ها چطور این کار را انجام داده اند و همین موارد را در کار  خود به کار بگیرید.

مطالعه کنید:  نورپردازی در دنیای 3 بعدی

شما باید از این مورد در جهت پرورش دادن استعداد های خود استفاده کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که این موارد به وسیله برترین انیماتور ها انجام شده اند و اگر هنوز نمی توانید به این سطح برسید جای نگرانی نیست. و شما با تلاش خود و کسب تجربیات می توانید به این سطح برسید. و این نکته را در نظر داشته باشید شما بیشتر برای الهام بخشی از این منابع استفاده می کنید و بعد از دیدن آن ها باید به پشت میز کامپیوتر خود حمله ور شوید و شروع به کار کنید، نه اینکه با دیدن آن ها احساس یاس و ناامیدی در شما افزایش پیدا کند.

تسلط بر مکانیسم بدن خودتان

زمانی که شما اصول اساسی انیمیشن را فرا گرفتید، حالا نوبت به شناخت و یادگیری مکانیسم بدن است. مکانیسم بدن تنها به منزله یک موضوع فرعی و جذاب مطرح نیست و اگر شما شناخت دقیقی از مکانیسم بدن نداشته باشید نمی تواند شات هخی پیچیده ای که مبتنی بر حرکات بدن انسان است را به خوبی انیمیت کنید. بهترین منبع برای این موضوع، نگاه کردن به راه رفتن، دویدن، حرکات ژیمناستیک و چیز های دیگر مرتبط است و سعی در فهمیدن نحوه انجام این حرکات به شناخت شما در مورد مکانیسم بدن کمک فراوانی خواهد کرد.

برای اولین شاتی که می خواهید در مورد آن مکانیسم بدن را اعمال کنید سعی در خلق حرکات پارکور و یا پیچیده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و به جای این حرکات می توانید شروع به انیمیت های ساده تر همچون چرخه راه رفتن بکنید. پس از موفق شدن در این مرحله، سعی کنید مرحله توقف بعد از حرکت را انیمیت کنید و سپس نشستن و بلند شدن.

انجام این تمرینات نه تنها شما را در اصول انیمیشن متبحر تر می کند بلکه به شما در شناخت مکانیسم بدن هم کمک می کند. به تدریج شات ها را پیچیده تر کنید و سعی کنید چالش های جدید برای خود در نظر بگیرید.

شات ها را همواره کوتاه انجام دهید، حدود سه تا چهار ثانیه. در همان ابتدا سعی نکنید که شات ۲۰ ثانیه ای از مکانیک بدن را انیمیت کنید. زمانی که شما توانستید ۲۰ شات کوتاه را به درستی انجام دهید، حالا وقت آن است که به سراغ شات های طولانی تر بروید.

تقویت کردن بازیگری خود

بازیگری برای انیمیشن هنری است که شما در آن شخصیت و صفات کاراکتر را به چیزی که انیمیت نشده مثل یک مدل گرافیکی، یک عروسک و یا یک طراحی منتقل می کنید. شما طوری این کار را انجام می دهید که تماشاگر به این باور می رسد که کاراکتر خودش می تواند تصمیم گیری و فکر کند.

مطالعه کنید:  ۲۰ نکته مهم در طراحی کاراکتر

برای وارد شدن به این حوزه باید فیلم های لایو اکشن را مورد بررسی قرار دهید. سکانس های جذاب از بازیگران مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به این فکر کنید که چه چیز باعث شده تا این شات یا سکانس موفق و چشم نواز شود. و می توانید برخی از این شات ها را هم انیمیت کنید.

برای نزدیک شدن هر چه بیشتر انیمتی که در حال انجام هستید با شاتی که انتخاب کرده اید، گام اول این است که خودتان آن را بتوانید به خوبی بازی کنید. نکته مهم این است که باید به حرکات ظریف بازیگر بسیار توجه شود، چون همین ظرافت در بازیگری او باعث شده است تا او را منحصر به فرد کند.

یکی از کتاب های ارزشمند در این مورد کتاب «بازیگری برای انیمیشن» است که مطالعه آن کمک بسیار زیادی برای باور پذیر تر شدن شاتی که انیمیت می کند خواهد کرد.

 

دریافت بازخورد

به عنوان یک انیماتور، دریافت بازخورد چیزی ست که شما باید در مورد تک تک شات هایی که انیمیت کرده اید از دیگران داشته باشید. اگر شما تنها کسی باشید که شات انیمیت شده خود را می بینید نظر دادن درباره آن بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است متوجه اشتباهاتی که مرتکب شده اید نشوید.

از دوستان انیماتور و دیگر دوستان خود بخواهید تا انیمیت شما را ببینند و درباره آن نظر خود را بدهند. حتی کسی که با انیمیشن آشنایی ندارد می تواند از دید یک بیننده نظر خود را بگوید. به عنوان یک انیماتور شما باید آستانه تحمل خود را بیشتر کنید و انتقاداتی که به کار شما می شود را شخصی قلمداد نکنید و از تمام بازخورد هایی که برای کار شما وجود دارد نت برداری کنید. اشتراک گذاری کار خود در شبکه های اجتماعی هم می تواند بسیار در این موضوع به شما کمک کند و شما باز خورد هایی بیشتری از کار خود می توانید داشته باشید.

یادگیری انیمیشن یک فرآیند مستمر است. بوسیله انجام تمرین های کوچک و کوتاه و تسلط پیدا کردن بر روی آن ها است که شما می توانید مهارت های خود را تقویت کنید و یادگیری شما سریع تر شود. به یاد داشته باشید که طولانی بودن زمان شاتی که انجام داده اید از شما یک انیماتور بهتر درست نمی کند، بلکه تعداد انیمیت هایی که به درستی انجام داده اید و نحوه تلاش شما برای هر شات جدید است که کمک بسیاری به شما در ارتقای سطح انیمیت شما می کند.

منبع: digitaltutors

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۸ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 9 = 16

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.