اخبار

مینیو‌ن‌های زردِ عینکی، دسته‌جمعی رکورد زدند!

4.14Kviews
۰
(۰)


آن موجوداتِ تک‌سلولی زردرنگِ کوچولوی شیرین و بامزه که عاشق موز هستند را از فیلم‌های «منِ نفرت‌انگیز» یادتان می‌آید؟! آنها این هفته در باکس آفیس کار بزرگی کرد‌ه‌اند. بله، انیمیشن «مینیون‌ها» این آخر هفته افتتاح شد و خیلی زود با فروش ۱۱۵.۲ میلیونی‌اش، جدولِ باکس آفیس آمریکا و کانادا را به تسخیر خودش درآورد. اما ظاهرا تمام مردم دنیا، انتظار این خدمتگذارانِ عینکی را می‌کشیدند، چون «مینیون‌ها» در بازار‌های بین‌المللی هم با کسبِ ۲۸۰.۵ میلیون دلار موفق ظاهر شده است. تاکنون مجموع فروش فیلم نزدیک به مرز ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. در این میان، «مینیون‌ها» در ۵۴‌تا از ۵۶ بازاری که در آنها اکران شده، در رتبه‌ی اول فروش قرار گرفته است.

افتتاحیه‌ی ۱۱۵ میلیونی «مینیون‌ها» چندان بی‌نتیجه هم نبوده است. اول اینکه فیلم از دست و دل‌بازانه‌ترین پیش‌بینی‌ها که انتظار آغازِ ۱۱۰ میلیونی آن را داشتند، عبور کرده است. دوم اینکه، این افتتاحیه «مینیون‌ها» را در فهرستِ پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی انیمیشن‌ها در امریکای شمالی در رتبه‌ی دوم قرار می‌دهددر رتبه‌ی اول این لیست، انیمیشن «شرک ۳» با افتتاحیه‌ی ۱۲۱.۶ میلیون دلاریش قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ اکران شده بود. فیلم برای رسیدن به این جایگاه، «داستان اسباب‌بازی ۳» و افتتاحیه‌ی ۱۱۰.۳ میلیونی‌اش را پشت سر گذاشته است و شاهکار پیکسار را به رتبه‌ی سوم فرستاده است. هرچند اگر مقدار تورم را بر این فروش‌ها حساب کنیم، «داستان اسباب‌بازی ۳» به جایگاهِ دومی‌اش بازمی‌گردد. با این حال، «مینیون‌ها» در فهرست‌هایی دیگر موفق به قرار گرفتن در جایگاه اول شده‌اند. این فیلم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تمام دوران‌ها برای یک انیمیشن سه‌بعدی را به نام خودش زده و با فروش عظیمِ ۴۶.۲ میلیونی‌اش در روز جمعه، لقب پرفروش‌ترین انیمیشن در روز اول اکران را نیز به دست آورده است. لازم به ذکر است که کمپانی یونیورسال و ایلومینیشنِ اینترتینمنت این فیلم را با بودجه‌‌ی ۷۴ میلیون دلار تهیه کرده‌اند.

مطالعه کنید:  صحبت های دو کارگردان انیمیشن Zootopia


نیکولاس کارپو، رییس پخشِ یونیورسال دراین‌باره گفته:«مینیون‌ها سرگرم‌کننده هستند و تمام خانواده از دیدن آنها لذت می‌برند. مردم برای این فیلم آماده بودند.»

در سال ۲۰۱۰، قسمت اول «من نفرت‌انگیز» با رقم غیرمنتظره و قدرتمندی معادل ۵۶.۴ میلیون دلار اکران شد و درنهایت ۲۵۱.۵ میلیون دلار در امریکا و کانادا و ۵۴۳ میلیون دلار از سرتاسر جهان کسب کرد. دنباله‌ی آن در سال ۲۰۱۳، ۳۶۸ میلیون دلار در خانه و ۹۷۰.۷ میلیون دلار از تمام دنیا درآمد داشت. این نشان می‌دهد، کسانی که این دو قسمت را دیده بودند، از قبل برای قسمت ویژه‌ای که به سرگذشت مینیون‌ها اختصاص داده شده بود نیز لحظه‌شماری می‌کردند. چون «مینیون‌ها» قبل از اکران بر روی سایت بلیت‌فروشی فندنگو، رتبه‌ی اول پیش‌فروش‌ترین انیمیشن را بدست آورده بود و بر روی سایت مووی‌تیکت هم در جایگاه نخست قرار گرفته بود. این درحالی است که تریلرهای فیلم هم بیش از ۲۵۰ میلیون بار در سراسر جهان دیده شده بود.

اما اگر جایگاهِ فیلم بر روی لیست‌های مختلف را فراموش کنیم، باید گفت چنین افتتاحیه‌ای نشان از پیروزی فوق‌العاده‌ی دیگری برای یونیورسال دارد؛ کسی که ظاهرا همینطوری دارد به موفقیتش در سال ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد. این کمپانی در تاریخ هشتم جولای امسال از مرز ۳ میلیارد درآمدِ بین‌المللی عبور کرد و به این ترتیب، تبدیل به سریع‌ترین شرکتی شد که به این نقطه رسیده است و اینگونه رکوردی که در  اکتبر سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی فاکس قرن بیستم برجای مانده بود را پشت سر گذاشت. همچنین، این اولین بار در طول تاریخ صد و سه ساله‌ی یونیورسال است که این استودیو به رقمِ ۳ میلیارد دلار درآمد در باکس آفیسِ بین‌المللی دست یافته است.

مطالعه کنید:  محیط ها چگونه مدل می شوند؟

در این بین، سینماروها فیلم را لایقِ امتیازِ قوی A دانسته‌اند. تخمین‌زده می‌شود ۵۵ درصد از مخاطبانِ فیلم جوان‌تر از ۲۵ سال و ۵۹ درصدشان خانم بوده‌اند.

سال پیش، بازار هالیوود از انیمیشن‌های خانوادگی خالی بود. فیلم‌هایی که اصولا تعداد وسیعی از مخاطبان را در طول تابستان جذب می‌کنند. تابستان گذشته فقط میزبان ۲ تا از آنها بود. درحالی که امسال شاهد ۶ انیمیشن خواهیم بود. از همین سو، تحلیل‌گران باور دارند کمبود همین فیلم‌ها دلیل مهمی در افت ۵.۲ درصدی درآمد هالیوود نسبت به رکورد ۱۰.۹ میلیاردی سال ۲۰۱۳، در سال ۲۰۱۴ بود. وضعیت باکس آفیس ۲۰۱۵ نسبت به همین موقع در سال پیش، ۸ درصد رشد داشته است. اگر همین آمار در ادامه‌ی سال دوام بیاورد، آمار فروش بلیت‌های آخرهفته نسبت به همین دوره در سال پیش، با ۴۲ درصد رشد مواجه خواهد شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.