اخبارانیمیشن ایران

نمایش پیروزی اسلامی بر نظام سلطه در انیمیشن «پیام راشل کوری»

3.01Kviews
۰
(۰)

فروغ نیلچی‌زاده در آیین رونمایی از انیمیشن «پیام راشل کوری» در محل پردیس پیام راشل کوریسینمایی هویزه مشهد اظهار کرد: یکی از اتفاقات مبارک در این مجموعه تمسک و توسل کانون فرهنگی انسیه حورا (س) به فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: تمسک به ائمه به ویژه حضرت زهرا (س) همواره ما را در برابر دشمنان و توطئه‌گران پیروز می‌کند و امروز این مسئله باید در تمامی حوزه‌های فعالیتی به ویژه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد.

نیلچی‌زاده ضمن تبریک به سازندگان انیمیشن «پیام راشل کوری» گفت: این انیمیشن فضای هنری معناگرا داشته و علاقه‌مندان به تماشای آن باید به طور عمیق به معنا و مفهوم آن توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: نگاه بر ولایت و بحث ولایت‌مداری مقوله مهم عنوان شده در این انیمیشن است به طوری که ولایت‌مداری در تمام صحنه‌های آن در وجود مخاطب نفوذ می‌کند.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه یکی از پیام‌های انیمیشن «پیام راشل کوری» بی‌رقیبی اسلام در صحنه جهانی است، گفت: در این انیمیشن می‌بینیم راشل‌کوری مسیحی و دختر جوان آمریکایی بوده و در راه اسلام به شهادت می‌رسد و این یعنی اسلام بی‌رقیب است.

این کارشناس مذهبی انیمیشن را تیغی دو لبه توصیف کرد و ادامه داد: یک لبه تیغ انیمیشن خیال‌های مقدس و لبه دیگر آن خیال‌های دروغین است و انیمیشن «پیام راشل کوری» از خیال‌های مقدس انیمیشن شمرده می‌شود.

نیلچی‌زاده افزود: غرب و نظام سلطه ممکن است از این انیمیشن نیز شائبه‌هایی مطرح کنند مثلاً در یکی از سکانس‌های این انیمیشن می‌بینیم که راشل‌ کوری پس از ظهور منجی با اینکه جوانی مسیحی است حجاب و چادر اسلامی به سر دارد.

مطالعه کنید:  معرفی شغل انیماتور

وی یادآور شد: این مسئله اگرچه ممکن است دستاویز آنان باشد تا بگویند حزب‌‌اللهی‌ها همه چیز را به نفع خود رقم می‌زنند اما مسئله مهم پیام انیمیشن و محتوای عمیق آن در حمایت از اسلام و حقایق است.

استاد دانشگاه و حوزه تأکید کرد: در یکی از سکانس‌های این انیمیشن پرچم علی ولی‌الله را در کنار گنبد طلایی رنگ مسجدی در فلسطین نشان می‌دهد که این مسجد همان مسجدی است که پیامبر اکرم (ص) از آنجا به معراج رفت.

وی خاطرنشان کرد: این سکانس انیمیشن نشان می‌دهد که جان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) یکی است و آن دو حقیقت واحد هستند.

به گفته نیلچی‌زاده انیمیشن «پیام راشل کوری» نشان‌دهنده پیروزی اسلام بر نظام سلطه است که این مسئله باید مورد توجه رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و پوشش این خبر مهم و اثر فاخر قرار گیرد.

فارس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. درود وسپاس بی کران

    بی صبرانه در انتظار برگزاری کلاس های آموزشی تان هستم.راستی ب فکر ما شهرستانی ها که هستید نه؟

    بازهم سپاسی .منتظر پاسخ تان هستم.

Leave a Response

+ 26 = 33

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.