آموزشاخبارمقالات

نکات کوتاه انیمیشن: به ورای صفات و حالات فکر کنید

2.98Kviews
۵
(۱)

اگر تنها یک بعد کاراکتر را در نظر بگیریم شاهد یک بازی کلیشه ای از او خواهیم بود.

شاید این نکته در ظاهر ساده به نظر برسد اما معمولا به اشتباه انجام می شود. در موقع فکر کردن درباره احساسات و یا حالت فکری کاراکتر ما عادت داریم که به صفات او تکیه کنیم (کسی شاد است یا غمگین یا عصبانی و یا …). اما این مورد تنها موجب می شود که ما یک بازی کلیشه ای را از کاراکتر شاهد باشیم: بسیار مهم تر از آن این است که ما تنها به صورت یک بعدی و فقط از روی یک صف با مسئله برخورد نکنیم و دلایل و شخصیت کاراکتر را نیز در نظر بگیریم. در اینجا چند مثال را با هم بررسی می کنیم.

برای اینکه مسئله تا حدود بیشتری واضح شود می توانیم به دو جمله زیر نگاه کنیم. در هر دو جمله این مرد می تواند به صورت عصبانی تعریف شود:

 

با توجه به دو دیالوگ گفته شما می توانید دو بازی کاملا متفاوت را از کاراکتر خود انتظار داشته باشید. در عکس سمت راست کاراکتر ما از رفتار بچه ها بسیار ناراحت و عصبانی است ، در عکس سمت چپ کاراکتر به صورت قهرمانانه ای خواستار توقف خشونت در مورد یک سگ است. این مورد تفاوت بسیار بزرگی را ایجاد می کند. در اولین مورد یک شخصیت بد و غرغرو را داریم اما در شخصیت دوم یک شخصیت به ظاهر قهرمان را داریم. و حتی شما می توانید در این مورد پیاز داغ قضیه را نیز بیشتر کنید.. چگونه این پیرمرد قهرمان ما معمولا عصبانی می شود. باید همواره این نکته را در نظر داشته باشیم که دلیل و پشت پرده یک حس همچون عصبانیت می تواند بازی های متفاوتی را در بر داشته باشد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه «در زیر»

 

درباره احتمالات و شرایط ممکن که کاراکتر شما جذاب تر و باور پذیر تر می کنید فکر کنید. پس اگر صفتی در کاراکتر بود همواره از خود این سوال را بپرسید که چرا. و اگر تنها ما به یک بعد از کاراکتر خودمان دسترسی داریم، می توانیم کمی فراتر برویم و به صفات دیگر و یا دلیل حرکت او توجه کنیم. ممکن است نگهبانی که در جلو در ایستاده است احمق به نظر برسد، اما شاید دلیل این کار او و این طرز برخورد دارای هزاران دلیل باشد. شما با توجه به خصوصیات بیشتری از کاراکتر می توانید به خوبی ظرافت هایی را در مورد بازیگری او انجام دهید که به جذابیت و قابل باور بودن کاراکتر کمک فراوانی کند.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

61 + = 70

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.