اخبارمقالات

نگاهی به پدیده «پرندگان خشمگین»

3.04Kviews
۰
(۰)

پرنده‌های پولساز، از بازی اندروید تا پرده‌ نقره‌ای!

 چند سالی است که از محبوبیت نام پرندگان خشمگین معروف می گذرد و تا امروز شاهد تولیدات هنری و تجاری بسیاری از شخصیت های این پرندگان بوده ایم و یکی از آنها انیمیشنی است که به تازگی وارد سینمای خانگی شده است.

 پرندگان خشمگین یا angry bird برای اولین بار خود را در قالب بازی برای گوشی های اندوریدی در سطح جهان معرفی کرد و به دلیل استقبال فراوان کاربران، محصولات دیگری را هم تولید و روانه بازار کرد، از جمله آن پخش انیمیشن سریالی پرندگان خشمگین است.

برندی به نام «پرندگان خشمگین»

در سال ۲۰۰۹، شرکت راویو (Rovio) فنلاندی، نسخه اول بازی پرندگان خشمگین را با هزینه ای حدود ۷۰ هزار یورو توسط  تیمی ۴ نفره، در مدت ۸ ماه ساخته و به مرحله توزیع رساند.

اما از همان سال ۲۰۰۹ تا به امروز عنوان پرندگان خشمگین چنان معروف شده است که می توان آن را یکی از مشهورترین برند های جهانی دانست. شرکت راویو تنها به ساخت نسخه اول بازی بسنده نکرد و علاوه بر ساخت ۵۲ نسخه دیگر، پرندگانش را به دنیای فیلم سازی انیمیشن، کتاب های کمیک، اسباب بازی ها و وب سایت ها وارد کرده و به شدت سعی دارد نام برند خود را در زمینه های دیگر عرضه کند، حتی در مقابل شرکت های بزرگی مانند دیزنی هم جا نمانده است و پارک هایی به نام پرندگان خشمگین تاسیس کرده است که همانند دیزنی لند و یا لگو لند به انگری برد لند شهرت یافته است.

مطالعه کنید:  نحوه بازسازی دیجیتالی «پل واکر» بعد از مرگش

چرا خشمگین ؟

قضیه از این قرار است که تخم های پرندگان توسط خوک های بد ذات شهر دزدیده می شود و باعث ناراحتی و خشونت همگانی میان پرنده های مال باخته می گردد. خوک ها که توسط خوک بزرگی که تاجی به عنوان حاکم بر سر دارد دستور می گیرند، تخم های دزدیده شده را در ساختمان هایی که هر بار جنس آنها تغییر می کنند، محافظت می کنند. داستان و تم اصلی فصل های مختلف بازی پرندگان خشمگین و انیمیشن آن یکی است، در بازی، شما با پرتاپ کردن پرنده ها به سمت موانع خوک ها، سعی در پس گرفتن تخم ها دارید اما در انیمیشن آن، تنها ناظر بر انجام این کار هستید.

شخصیت های الهام گرفته شده

رد، بلوز، بمب و… شخصیت های پرندگان خشمگین هستند که هر کدام طراحی، رنگ، رفتار و نقش خود را از پرندگان واقعی وام گرفته اند. مثلا رد، مانند نامش در طبیعت پرنده ای قرمز رنگ و کمی تپل است که در بازی و انیمیشن هم بهانه ای است برای کندی حرکات و عملکردش، البته همین شخصیت معروف ترین نماد پرندگان خشمگین محسوب می شود که در تخریب ساختمان خوک ها موفق تر از پرندگان دیگر عمل می کند.

پرندگان بلوز؛ آن ها سه پرنده کوچک هستند که همیشه کنار هم دیده می شوند و هنگام پرتاپ شدن از هم جدا شده و به موانع بر خورد می کنند. پرنده خشمگین سفید شخصیتی متفاوت دارد، او هنگام پرتاپ شدن برای پس گرفتن تخم های دزدیده شده، تخم خود را بر روی عمارت خوک ها می اندازد. اما پرنده سیاه بمبی  که می‌توان آن را خطرناک‌ترین پرنده دانست، او مانند بمب هیدروژنی عمل کرده و هنگام برخورد باعث تخریب کلی ساختمان می شود.

مطالعه کنید:  آغاز ماجراهای «دیدی و بودی»

طراحی و کیفیت عالی

استفاده از رنگ های شاد و مفرح و همچنین افکت گذاری و موسیقی قوی و خلاقانه پرندگان خشمگین، به جذاب و خاص تر شدن آن کمک می کند. گرافیک و طراحی شخصیت ها پتانسیل تبدیل شدن به نمادهایی تجاری را دارند و توانسته اند با معماری ساده خود برای هر مخاطبی دیدنی و دلنشین باشند. در انیمیشن پرندگان خشمگین همانند بازیش که به صورت سه بعدی ساخته شده است، فضایی فانتزی به چشم می خورد و همان افکت های معروف بازی در اینجا نیز به جای دیالوگ استفاده می شود. رندرینگ دو بعدی، بک گراند های دلنشین و رنگارنگ حس نوستاژیکی را به این انیمیشن اعطا کرده است و به همین دلیل نظر مخاطب بزرگسال را نیز جلب خود می کند.

جالب است بدانید بازی پرندگان خشمگین به قانون پرتاب در فیزیک مکانیک اشاره دارد، به این ترتیب برای رسیدن به امتیاز بیشتر باید درک درستی از پرتاب داشته باشید.

نسخه های متعدد و سود آوری برای سرمایه گذاران

چندی پیش سازنده فنلاندی بازی های موبایل، شرکت راویو از یک تامین بودجه به مبلغ ۴۲ میلیون دلار برای توسعه مشهورترین بازی خود یعنی پرنده های خشمگین Angry Birds و عناوین جدید دیگر خبر داد. طبق برآوردهای انجام شده، تخمین زده می شود که این شرکت  از پرنده های خشمگین و عناوین مربوطه سودی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار بدست آورده باشد. تیم اجرایی این شرکت به شدت در تلاش  برای رساندن خود به جایی است که در رسانه های جمعی و حتی اجتماعی محصولات خود را که همگی بر مبنای بازی معروفشان است به عرصه تجارت وارد کنند.

مطالعه کنید:  آخرین اخبار از انیمیشن ابر قهرمانی جدید دیزنی

 سرمایه گذاران پرندگان خشمگین همچنین با انتشار نسخه های متعدد بازی سعی در تامین بودجه برای ساخت انیمیشن های سریالی و سینمایی بیشتر هستند. شیوه ای که شاید نام پرندگان خشمگین را خیلی زودتر از تولیدات شرکت های دیگر بر سر زبان ها می اندازد و به گونه ای فرهنگی را در تبلیغات مدرن برپا می کند که اساس انتظار، در روند سود آوری را تغییر می دهد و کم کم جایگاه شرکت های تجاری هنری دیگر را به دست می آورد.

داستان همان است!

موضوع هر قسمت سریال انیمیشن پرندگان خشمگین با همان المان های اولیه داستان بازی سازگار است و هر بار در حدود ۳ دقیقه به نوعی تلاش و علاقه ی پرندگان را برای حفظ تخم ها و قلمرو خود از شر خوک های مزاحم نشان می دهد.

اکران سینمایی انیمیشن پرندگان خشمگین در سال ۲۰۱۶ با همکاری شرکت سونی، خبری است که نشان می دهد، پرندگان خشمگین برای تسخیر ذهن مخاطبانشان تنها به بازی در رایانه و تبلت و گوشی بسنده نمی کنند. 

سینما پرس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 3 = 6

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.