اخبارمقالات

نیوتک برنامه ی لایت ویو ۱۱٫۵ را منتشر کرد

4.85Kviews
۰
(۰)

lightwave 11.5

نگاهی به جدیدترین قابلیتهای برنامه ی تازه منتشر شده ی لایت ویو ۱۱٫۵
آخرین نسخه ی برنامه ی برنده ی جایزه ی “مدلسازی ۳ بعدی، انیمیشن و رندر مخصوص هنرمندان و طراحان”.

ویژگیهای افزوده شده به این نسخه تقریباً همان است که در سیگراف ۲۰۱۲ اعلام شده بود. مهمترین این ویژگیها سیستم ریگ سریع ماژولار جنوما، استفاده و انتقال داده های بهتر از برنامه های افتر افکت و زی.براش، به روزرسانی FiberFX مخصوص مو و پوست، دینامیکهای نرم بدن و فیزیک بولت می باشند.

افزودنیهای بیشتر، ابزارهای مدلسازی قدرتمند و جدید

با این وجود در صفحه ی مرور وب سایت نیوتک اطلاعات بیشتری در این مورد موجود است و افزودنیهای دیگری هم به کار اضافه شده اند که قبلاً گزارش نشده بودند از جمله نودهای کنترلی بیشتر برای لبه ها در رندر کننده های سایه ای و سلولی  و دایرکتورهایی جدید برای سیستم فلوکینگ (تولید توده ای اجسام) که در لایت ویو ۱۱ معرفی شده بودند.

برخی از قابلیتهای متعدد لایت ویو ۱۱٫۵ سیستم ریگینگ کاراکتر جنوما با پیش نشانیهای ماجولار، قابلیتهای تولید و حرکت دسته ای اجسام “شکار و شکارچی”، کنترل نمونه ای هر آبجکت و دینامیک بولت نرم با پشتیبانی از FiberFX میباشند.
ابزارهای تبادلی هم در برنامه گنجانده شده اند که برای کار با دوربینهای افترافکتز و زی.براش میباشند. همچنین جلوه دهنده ی سه بعدی و عمق میدان در VPR (رندر کننده ی صفحه ی پیش نمایش ) اضافه شده و در نحوه ی انجام کار هم تغییرات و ارتقاهایی داده شده است (برای لیست کامل قابلیتهای جدید به سایت لایت ویو مراجعه نمایید)

مطالعه کنید:  PowToon و Animatron؛ دو ابزار آنلاین و رایگان برای تولید فیلم‌ های انیمیشنی

لایت ویو

لایت ویو ۱۱٫۵ همراه با مجموعه ای از قابلیتها و ابزار مناسب است. البته بیشتر توجه رسانه ها روی مواردی چون واکنش واقعی FiberFX در برابر مشهای ریگ شده ی بخشهای نرم کاراکتر و برخی ابزار دینامیک جدید مثل “شکار و شکارچی” که در آن اشیاء دسته ای تولید شده را میتوان به صورت دسته ای حرکت داد به گونه ای که انگار دنبال یک “شکار” هستند نتیجتاً تنها نیاز دارید شکار را انیمه کنید.

به نظر مزایای این نسحه را می توان در دو دسته قرار داد :

تبادل با افتر افکت بسیار خوب است و میتوانید با این قابلیت دوربینهای تعقیب حرکت را مستقیماً به صحنه ی سه بعدی خود اضافه کنید تا کار رندر کردن و کامپوزیت ساده تر شود.

ابزار مدلسازی جدید هم مهمترین ابزار اضافه شده است. مد تغییرات و بهینه سازی ها به قدری ساده است که مدلسازی شناور و آسان را میتوانید بدون سوئیچ کردن به منوهای مختلف یا کار با کلیدهای میانبر انجام دهید. خوبیهای مدلسازی تنها محدود به همین مورد نمیشود. ابزار تبدیل دسترسی آسانی به گزینه های حرکت/مقیاس بندی/چرخش بخشهایی از مش در دسترس ما قرار میدهد و امکان افزودن ساده ی مشها به هم را راحت تر میکند (با روشهایی که کاربران لایت ویو با آنها آشنایی دارند.)

برخی از این قابلیتها مدتهاست در برنامه های دیگر وجود داشته اند و دیر وارد لایت ویو شده اند اما این نسخه ی بروز شده در برخی بخشها از جمله مدلسازی بسیار خوب ارتقاء یافته است.

ویدئوی مربوط به قابلیتهای لایت ویو ۱۱٫۵ را اینجا ببینید :

مطالعه کنید:  انتشار FumeFX برای Maya

با وجود اینکه واکنشها نسبت به نسخه های اخیراً منتشر شده ی لایت ویو متفاوت بوده در مورد این نسخه نظر کاربران تا به حال بسیار مثبت بوده است. فوروم رسمی نیوتک در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۳۰ پست داشته و در دیگر فورومها هم این برنامه حضوری موفق داشته است.

لایت ویو ۱۱٫۵ در نسخه های ویندوز و یستا و بالاتر و مکینتاش ۱۰٫۶ و بالاتر در دسترس است و برای کاربران ثبت شده ی نسخه ی ۱۱ این بروزرسانی رایگان است در حالی که نسخه ی تجاری برای دیگران ۱۴۹۵ دلار قیمت دارد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 76 = 81

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.