آموزشاخبارمقالات

هفت نکته برای انیمیت درست حرکات بدن

2.58Kviews
۵
(۳)

بررسی اشتباهات رایج اکثر انیماتور های تازه کار در انیمیت حرکات بدن

 هفت نکته برای انیمیت درست حرکت بدن

در این مطلب قصد داریم اشتباهات رایجی که اکثر انیماتور های تازه کار در انیمیت حرکات بدن مرتکب می شوند را با هم بررسی کنیم.

 

۱- انیمیت تمام قسمت های بدن را در بلاکینگ انجام دهید

شما باید یک مجموعه لیست از کنترل هایی که از آن ها  استفاده می کنید را در بلاکینگ داشته باشید (ممکن است شامل صورت و آیتم های ثانویه دیگر نباشد). زمانی که شما بلاکینگ را انجام می دهید، نیاز دارید تا تمام key های پوز های تغییر را انجام دهید. اول از همه، این کار باعث تر و تمیز نگه داشتن کار شما می شود. هر زمانی که پوز های کاراکتر ما تغییر می کند، همه چیز در کاراکتر تغییر خواهد کرد حتی اگر این تغییر کوچک باشد، و حتی وقتی که شما یک انتقال وزن را انیمیت می کنید. در تمام پوز های تغییر، پا ها، لگن، گردن، شانه و دست ها را تکان دهید.

این کار به این دلیل مهم است که به شما کمک می کند تا تمام تغییرات ظریف در هر حرکت و جابجایی را تشخیص دهید، و این یک تمرین خوب برای تشخیص دادن و فهمیدن این تغییرات ریز و ظریف است. یک پای محکم و ثابت شده در زمین تکان نمی خورد، شما می توانید یک حرکت ظریف رول در هنگام انتقال وزن به پا اضافه و کم کنید. این کار به بهتر شدن شات شما کمک فراوانی خواهد کرد.

مهم تر اینکه، همه چیز در تمام حرکات و پوز های تغییر حرکت می کند. پس اگر چیزی در پوز دوم شما بی حرکت باقی ماند (همچون پوز اول بود) پس حتما یک جای کار شما می لنگد و یکی از این پوز ها اشتباه است. در بلاکینگ ما به این نکته توجه می کنیم که همه پوز ها در آن آورده شود، پس حداقل کاری که می توانید بکنید این است که این کار را درست انجام دهید. سعی کنید تا همین ابتدا همه چیز را درست انجام دهید چون بعد ها جبران آن بسیار سخت خواهد شد و اعصاب شمار نیز به هم خواهد ریخت.

مطالعه کنید:  اکران انیمیشن «قلب سیمرغ» در گروه هنر و تجربه

 

۲- تمام بدن همچون یک فنر است (نه تنها پاها)

برای حرکات بزرگ تر همچون پرش، فکر کنید تمام بدن کاراکتر شما از شانه ها تا پا ها همچون یک دستگاه فنری است. فقط پا ها نیستند که خم می شوند، تمام بدن همچون جک ماشین فشرده می شوند. خط مستقیمی از پا ها تا شانه بکشید، که جهت بدن را هم که به کدام سمت می رود نشان دهد، این خط نتیجه گسترش پوز ها است. گاهی اوقات شاهد گسترش پوز عالی در پرش هستیم، اما پیش بینی با آن مچ نیست، که همین باعث می شود تا حرکت توده میانی بدن اشتباه شود. نگاه به حرکت کلی بدن به شما کمک خواهد کرد، همچون دنبال کردن سر. ویدیوی زیر را تماشا کنید:

 

۳- اجتناب از سر ثابت و بی تحرک

اساسا، سر مرکز پردازش بدن شما است، و شما هر کاری می کنید تا سطح و آرامش آن را حفظ کنید. وقتی شما در حال پوز زدن هستید، توجه ویژه ای به سر داشته باشید. اول از همه، سر در حرکات کوچک و یا بزرگ ممکن است در هر سطحی قرار بگیرد، پس سعی نکنید آن را در یک سطح قرار دهید. در بیشتر انیمیت ها سر کاراکتر همچون یک کدو حلوایی که روی گردن سوار شده است می شود. همچون هنگام رانندگی کردن. به همین خاطر به آن سر مرده و بی تحرک می گویند.

سر همیشه باید طوری باشد که گویی در مرکز اکشن و یا عمل قرار دارد. در تمام حرکات نیاز به این داریم که نشان دهیم کنترل کاملی بر روی سر داریم. در حرکات وسیع اجازه ندهید که سر به هر طرفی که می خواهد برود. برای مثال وقتی شما در حال خلق یک اوورلپ در هنگام پریدن از سینه و گردن هستید، به یاد داشته باشید که هدف از این اوورلپ و همپوشانی یک افکت زیر سازی برای سر است. به این معنی که وقتی شما در حال دنبال کردن حرکات سر باشید متوجه خواهید شد سر کاراکتر حرکت نرم تری نسبت به باقی بخش های بدن دارد. انیمیت نادرست می تواند منجر به حرکات نادرست سر که به این سو و آن سو می رود باشد.

مطالعه کنید:  تریلر جدید انیمیشن Rio 2

 

۴- هر دو پا را همزمان بالا نبرید!

گاهی اوقات پیش می آید که یک انیماتور هر دو پا را با هم و در یک زمان بالا می برد با اینکه بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. پای ثابت کاراکتر تا زمانی که پای دیگر او ثابت شود نه سر می خورد و نه بلند می شود. و حالا نکته بعدی که بی ربط به این موضوع نیست…

 

۵- ریتم در هنگام حرکت و انتقال وزن

بیایید کمی درباره ریتم طبیعی زندگی صحبت کنیم. تمام زندگی هایی که بر روی دو پا راه می روند ، البته نه پرنده ها.

شما در هنگام راه رفتن و یا هنگام تمرین بازیگری، بدون توجه و به صورت ناخواسته انتقال وزن به جلو و عقب را انجام می دهید. وقتی شما وزنی را از پایی بر می دارید، پای شما تمایل به مقداری حرکت دارد. این چیز ظریفی است که همواره اتفاق می افتد. رعایت همین نکته کوچک شات شما را درخشان تر می کند و اینکه شما موضوع تغییر وزن را رعایت کنید را تضمین می کند. توجه به این موضوع باعث می شود که شما به صورت تصادفی پای اشتباه را بلند نکنید.

 

۶- پایی که وزن بدن بر روی آن است را بلند نکنید

تصور کنید که کاراکتری می ایستد و سپس دوباره به حرکت خود ادامه می دهد. اگر توقف او با ثابت کردن پای راست باشد، باید شروع حرکت را با برداشتن پای چپ انجام دهید. این کار باعث می شود تا شما یک ریتم قابل قبول در انتقال وزن کاراکتر خود داشته باشید.

مطالعه کنید:  مجموعه طراحی کاراکتر: آناتومی چشم

به عبارت دیگر شما در هر لحظه باید این نکته را در نظر داشته باشید که کدام پا در حال تحمل وزن است و با دانستن این نکته هیچ گاه آن پا را در هنگام شروع حرکت بلند نکنید. اما اگر نیاز به این کار داشتید که حتما با پایی که تحمل وزن را دارد حرکت انجام پذیرد باید راهی پیدا کنید تا انتقال وزن به پای دیگر منتقل شود. این نکته نیز حائز اهمیت است که شما در انیمیشن می توانید قوانین را بشکنید اما باید این نکته را بدانید که این طرز صحیح مکانیک بدن است و اگر شما قانونی را می خواهید بشکنید باید از روی دانش به این نکته باشد.

 

۷- تمام قوانین در انیمیشن می توانند تغییر کنند

در انیمیشن تمام قوانین می توانند تغییر کنند و یا نادیده گرفته شوند. ۹۰ درصد اشتباهاتی که در مورد مکانیک بدن صورت می گیرد به این دلیل است که قوانین ذکر شده در بالا رعایت نمی شوند. این موارد را در ذهن داشته باشید که دانستن این نکته ها کمک بسیار فراوانی در شات بعدی شما خواهد کرد.

منبع: animationmentor

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

75 + = 80

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.