videosاخبار

همایش فیلمهای پویانمایی در اروپا بیست ساله شد

کارتون مووی
کارتون مووی
1.17Kviews
۰
(۰)

از سال ۱۹۹۹ میلادی و از زمان برگزاری اولین دوره همایش «کارتون مووی» تولید فیلمهای انیمیشن در اروپا پنج برابر شده است.

بیستمین دوره همایش انیمیشنهای اروپایی موسوم به «کارتون مووی» در شهر بوردو در فرانسه برگزار شد.

همایش امسال، میزبان بیش از ۸۰۰ تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و توزیع کننده بود که از سراسر اروپا آمده بودند. در بیستمین دوره این رویداد ۶۰ پروژه ساخت پویانمایی معرفی شد.

هدف از برگزاری این رویداد سالانه این است که نویسندگان و سازندگان اروپایی انیمیشن برای پروژه های خود در سال آینده، تهیه کننده یا توزیع کننده بین المللی پیدا کنند.

صنعت انیمیشن می داند که تنها از راه همکاری بین کشورهای اروپایی و تولید مشترک می توان به موفقیت دست یابد. از سال ۱۹۹۹ میلادی و از زمان برگزاری اولین دوره این همایش ، تولید فیلمهای انیمیشن در اروپا پنج برابر شده است.

بهبود وضعیت اسپانیا خبر خوب برای انیمیشن سازان

امسال تمرکز بر روی انیمیشنهای اسپانیایی بود. این کشور زمانی از نظر ساخت انیمیشن در اروپا پیشگام بود. اما بحران مالی باعث سقوط صنعت انیمیشن در این کشور شده بود.

تخفیف های مالیاتی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد در برخی مناطق به رونق کار انیمیشن کمک کرده است.

کارلوس بیرن رییس فدارسیون سازندگان انیمیشن در اسپانیا می گوید: «درآمد شرکتهای اسپانیایی در سال ۲۰۱۷میلادی ۶۵۴ میلیون یورو بود که نسبت به سال قبل آن (۲۱۰۶ میلادی)، ۲۰ درصد افزایش یافته بود. می خواهیم با کمک تخفیفهای مالیاتی درآمد را به ۸۵۰ میلیون یورو برسانیم.»

مطالعه کنید:  «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲»؛ خوراکی‌های سیاسی سمی برای کودکان

رونق انیمیشنهایی با موضوع آفریقا و رکود صنعت انیمیشن در بریتانیا

تعداد انیمیشنهایی که داستانشان در آفریقا می گذرد روز به روز بیشتر می شود. بازار مورد نظر برخی از این پروژه ها نیز خود آفریقاست.

سباستین اونومو فرانسوی به دنبال بودجه برای فیلم انیمیشینی است که شخصیت اصلی آن پسربچه ده ساله ای است که در لیبریا زندگی می کند و مجبور شده سرباز بشود . موضوع این انیمیشن هم برای مخاطبان آفریقایی جذاب است و هم برای مخاطبان بین المللی.

او می گوید: «باید محتوا تولید کنیم و مردم را سرگرم کنیم. باید این کار را با تولید محتوای با کیفیت انجام بدهیم. باید مضامین و موضوعاتی را انتخاب کنیم که منعکس کننده واقعیت هستند. برای ما مهم است که به عنوان یک شریک اروپایی حضور داشته باشیم.»

صنعت انیمیشن در اروپا به سرعت پیش می رود. تنها استثنا بریتانیاست در همایش «کارتون مووی» تنها یک طرح از این کشور ارائه شد در حالیکه بریتانیا در سالهای گذشته جز پنج کشور برتر در زمینه ساخت انیمیشن بود.

همایش«کارتون مووی» امسال از هفتم تا نهم ماه مارس (۱۶ تا ۱۸ اسفند۱۳۹۶) برگزار شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 71 = 75

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.