اخبار

هنر ساخت انیمیشن رالف خرابکار

7.46Kviews
۰
(۰)

رالف خرابکار

مدیر توسعه دیزنی ، مگی مالون در مورد هنر ساخت انیمیشن رالف نابودش کن صحبت میکند ، رالف نابودش کن به عنوان یکی از نوآورترین انیمیشن هایی معرفی شده که تا به حال ساخته شده است.

این انیمیشن داستان زندگی رالف ضد قهرمان یک بازی هشت بیتی است که زمانی که فلیکس تعمیرکار تمام روز با چکش مورد اعتمادش خرابی ها را درست میکند باز رالف همه چیز را خراب میکند. رالف از اینکه فرد بد داستان باشد خسته شده و سفری پر ماجرا را در چهار دنیای مختلف آغاز میکند تا با سنت شکنی به عنوان قهرمان خود را بشناساند. در واقع فیلم سفری زیبا به دنیای بازیهای ویدئویی میباشد که برای دوستداران انیمیشن و بازی های ویدئویی هر دو جالب است. ساخت این فیلم برای عوامل ساخت هم لذت بخش بوده.

مگی مالوندر این فیلم تیم دیزنی دنیای بازیهای ویدئویی را مورد نظر قرار داده اند و از بازیهای ۸ بیتی کلاسیک تا مدرن ترین بازیهای دنیای دیجیتال را در آن گنجانده اند. حال با مگی مالون که کتابی با همراهی فردی دیگر با عنوان “هنر ساخت رالف نابودش کن” را توسط انتشارات کرونیکل منتشر ساخته مصاحبه شده که او در رابطه با ساخت این انیمیشن صحبتهای جالبی را مطرح نموده است .

مگی مالون مدیر توسعه ی استودیوهای انیمیشن دیزنی هم میباشد که در فیلمهای شاهزاده و قورباغه، بولت و مجموعه فیلمهای تینکر بل کار کرده است. او فارغ التحصیل دانشگاه ییل بوده و قبل از دیزنی در کمپانی یونیورسال سابقه ی مدیریت توسعه ی انیمیشنهای ماجراهای دسپرو و بیسکوییت دریایی را دارد. همچنین در تئاتر بلک دالیا لس آنجلس تهیه کننده بوده و در تئاتر مانهاتان هم تهیه کننده ی چند تئاترها بوده است ، در تلویزون هم تهیه کنندگی کرده است.

میتوانید کارتان را به عنوان کارگردان توسعه ی دیزنی توضیح دهید ؟

مگی مالون : بصورت معمول کار من در رابطه با داستان فیلمهاست. من فیلمنامه ها را میخوانم و به دنبال نویسنده هایی برای پروژها میگردم و یا در نشستهایی با کارگردانها و نویسنده ها حضور می یابم تا درباره ی داستان فیلم بحث کنیم. محیط کار من در عین شاداب بودن پویاست. همکاران من در عین سرگرم شدن کار خود را در ساعات متمادی و با دقت بالا انجام میدهند. در سرتاسر ساحتمان ما روی دیوارها پوسترهای فیلمهای قدیمی و جدید ما به چشم میخورد.

مطالعه کنید:  کلیپ جدیدی از انیمیشن «پرندگان خشمگین 2» منتشر شد

من کار ، در زمان شکل گرفتن ایده را بسیار دوست دارم. در آن زمان من و سه یا چهار نفر دیگر از جمله کارگردان کار نشسته و دنبال افراد مناسب گشته و در عین حال ایده های بعضا خنده دار و ساده ارائه میدهیم.  بهر حال در نهایت باید داستان یا ایده ی مستحکمی داشته باشیم چون بیش از ۲۰۰ نفر درگیر کار خواهند شد.

برای هر کار هنرمندان چگونه انتخاب میشوند ؟

خیلی از هنرمندان دیزنی و افراد شاغل در این استودیو از کودکی دوست داشتند در کارهای هنری و فیلمسازی باشند و دیزنی را هم بسیار دوست داشته اند. بیشتر آنها از دانشگاه ها و مدارس هنری مهمی فارغ التحصیل شده اند و در زمان فارغ التحصیلی رزومه ی خود را برای ما ارسال نموده اند. ما تیم استعداد یابی هم برای شکار استعدادها داریم.

در فیلم رالف هنرمند مفهومی لولری بوو با توجه به اینکه در اصل اسپانیایی است توانست دنیای شوگر راش در این انیمیشن را تحت تاثیر نقاشی های گائودی آماده کند. همچنین کوری لوفتیس هم در صحنه ی مربوط به دنیای هیروز دیوتی به شما کمک کرد. به نظر من آنها آدمهایی بودند که دقیقاً باید در همین بخشها استفاده میشدند.

لورلی فارغ التحصیل مدرسه ی هنری CalArts میباشد. کوری هم در بازیهای کامپیوتری طراح بوده است. باید به استعداد یابهایمان برای کشف آنها تبریک گفت. زمانی که آنها وارد دیزنی شدند کارگردانها و دیگران دور انها جمع شدند تا سبک آنها را شناسایی کنند. هماهنگ کردن و انتخاب هنرمندی در بخش مناسب مانند کیمیاگری میباشد. برخی هنرمندان توانایی زیادی در طراحی کاراکتر دارند و برخی در ساخت دنیاها و پس زمینه ها ماهرند مثل کوری و کسانی هم مانند لورلی با جذبه ای که دارند میتوانند هنرمندان را تشویق به کار کنند و به دلیل اینکه این افراد کارمندان تمام وقت ما هستند به خوبی میتوانیم از آنها استفاده کنیم.

رالف نابودش کن

چگونه هنرمندان تمام وقت و داوطلب و موقتی را در انیمیشنها هدایت میکنید ؟

استودیوی دیزنی استودیویی بزرگ است که هنرمندان مناسب را شکار میکند. در هر فیلم افراد ثابتی وجود دارند اما برخی هم استخدام میشوند تا کاری خاص را انجام دهند و با برخی از آنها قراردادهای بلند مدت منعقد میگردد. تیم استعدادیاب و کارگردان های ما مرتباً رزومه ی افراد مختلف را میخوانند. انیمیشن نیاز به همکاری دارد و هنرمندان ما در ساختمانهای مختلف به صورت تنگاتنگ روی کاراکترها کار میکنند. ما میتوانیم به این صورت نتایج بهتری نسبت به کار انفرادی بگیریم.

مطالعه کنید:  «عصر يخبندان5» تابستان 2016 اكران مي شود

چگونه فیل جانسون را به عنوان نویسنده انتخاب کردید ؟

من به ریچ مور ماموریت دادم تا داستان را خوانده و با نویسنده های مختلفی صحبت کند اما همواره میدانستیم فیل فرد انتخابی ریچ خواهد بود. من فیل را مانند دیگر نویسنده هایمان از طریق مصاحبه ملاقات کردم. مدیر برنامه های او نمایشنامه ها و فیلمنامه های آماده شده ی او برای تلویزیون را به من داد. یکی از کارهای او داستانی تولید نشده در مورد پسری دبیرستانی بود که برای اینکه بتواند در تیم بسکتبال دبیرستان بازی کند از طریق روشهای تجاری عجیب پولی بدست مکی آورد و به آنها رشوه میدهد تا بتواند باعث افتخار پدرش شود. دنیای فیل در این داستان دنیایی سرشار از رنگ و کاراکترهای جالب بود که کارهای خلاقانه انجام میدادند و میدانستیم ریچ هم دنبال کسی میگشت که دنیایی برای او بسازد که کاراکترهایی نظیر سیمسونها داشته باشد که زمانی خوب و زمانی بد هستند. در این راه فیل از دنیای دیوانه ی دیوانه و روباه های کوچک هم الهام گرفت.

در زمانی که فیل با ما همکاری میکرد همزمان فیلمنامه ی Cedar Rapids را هم برای Fox Searchlight نوشت. این فیلم فیلمی بسیار جالب است و بازیگران آن اد  هلمز و جان سی. ریلی میباشند. با دیدن آن فیلم پی به خلاقیتهای فیل خواهید برد.

رالف کار خرابکن

شما به کارگردان فیلم ریچ مور اشاره کردید. از دید شما ابداعات او در رالف یا کلاً در دیزنی چه بوده است ؟

ریچ مور حس طنز فوق العاده ای دارد. او در طول زندگی همواره دنبال محیطها و افراد جالبی است. همچنین عمق نگاه خوبی هم دارد که از تجربیاتش نشات گرفته است. تمام کارگردانهای ما استادان کمدی هستند اما ریچ به نوعی با همه ی آنها فرق دارد. او همواره دنبال خلاقیت و تجربه ی دنیاهای جدید و خنداندن مردم است. او حس طنز پایان ناپذیرش را با بلندپروازیش ترکیب کرده و مجموعه ای را در انیمیشنها فراهم می آورد که باعث میشود کاراکترهای جدیدی در دیزنی شکل بگیرند.

مطالعه کنید:  مجموعه کلیپ های انیمیشنی «رهبری خوب و قدرت کار گروهی»

کار با کارگردان معروفی مانند مایک گابریل به عنوان کارگردان هنری اینکار چطور پیش رفت ؟

مایک گابریل کارگردان پوکاهونتاس و نجات دهندگان را ساخته و همچنین انیمیشن کوتاه شخصی هم به نام لورنزو را قبلها ساخته است. ریچ به خوبی مایک را میشناخت و از جذبه ی او مطلع بود. زمانی که ریچ از او خواست کارگردان هنری رالف باشد او میخواست کار جدیدی را آغاز کند اما بخاطر تجربه اش وارد انیمیشن رالف شد.

یکی از مسائل جالب در دیزنی آن است که هنرمندان قدیمی در کنار تازه فارغ التحصیل شده ها به خوبی کار میکنند. مایک هم در کنار این گروه ها با توجه به شناخت خوبش از دیزنی تیمها را به خوبی هدایت کرد و به انیماتورها روحیه ی لازم را هم میداد. در نهایت فضای کار فیلم بقدری بزرگ بود که مایک در کنار خودش از کارگردان هنری دیگری هم به نام یان گودینگ را که سبک خاصی در رنگ آمیزی انیمه ها دارد استفاده کرد و این سه کارگردان کار را به خوبی پیش بردند.

به نظر ما هم همین نکته باعث موفقیت و نو آوری رالف شده است

به نظر من داستان درهم تنیده یا Tangles هم که بر مبنای داستان قدیمی راپونزل بود توانسته بود نوآوری خوبی داشته باشد. این نوآوریها از حرفهایی که کاراکتر میزند تا تکنیکهای حرکت را در بر میگرفت. در آن فیلم تکنیکهای جالبی برای ترکیب انیمه های دست ساز با انیمه های کامپیوتری به کار رفته بود. درهم تنیده در واقع باعث شد هم دیزنی و هم بینندگان تغییر ذائقه بدهند. ریچ و کل استودیو امیدوار بودند رالف نابودش کن کار را از جایی که درهم تنیده تمام کرده اغاز کنند و خوشبختانه نتیجه ی کار خوب بود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.