اخبار

والت دیزنی لوکاس فیلم را به مبلغ ۴٫۵ میلیارد دلار خرید

4.25Kviews
۰
(۰)

دیزنی لوکاس فیلم

شرکت والت دیزنی لوکاس فیلم را به مبلغ ۴٫۰۵ میلیارد دلار خریداری نمود و اعلام کرد فیلم جدیدی از سری جنگ ستارگان در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد نمود.

خانم کاتلین کندی که در حال حاضر معاون لوکاس فیلم است مدیر آن خواهد شد و گزارشهایش را به مدیر دیزنی یعنی آلن هورن خواهد داد. دیزنی روز پنج شنبه اعلام کرد نصف مبلغ قرارداد را به صورت نقد و مابقی را به صورت ۴۰ میلیون سهم خواهد پرداخت.

کندی به عنوان تهیه کننده ی اجرایی فیلمهای جدید جنگ ستارگان هم کار خواهد کرد و از نظرات مشورتی جرج لوکاس ۶۸ ساله هم بهره خواهد برد. قرار است هر ۲ تا ۳ سال یک فیلم جدید جنگ ستارگان عرضه گردد.

جرج لوکاس میگوید : ” برای ۳۵ سال گذشته یکی از بزرگترین سرگرمیهای من مشاهده ی انتقال فیلمهای جنگ ستارگان از نسلی به نسل دیگر بوده است. حال وقت آن شده جنگ ستارگان را به نسل جدیدی از فیلمسازان بسپارم. همیشه میدانستم جنگ ستارگان بعد از من هم ادامه می یابد و به نظرم انتقال پروژه به این فیلمسازان جوان در دوران حیاتم کار مهمی بوده است. مطمئنم با هدایت خانم کندی و همراهی دیرنی جنگ ستارگان همجنان برای نسلهای آینده فیلم تولید خواهد نمود. تجربه و توان دیزنی در این زمینه به مدد لوکاس فیلم خواهد آمد تا مثلاً پارکهای تفریحی با تم جنگ ستارگان ساخته شوند.”

قرارداد مشابه خرید ۴ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۹ شرکت مارول و خرید شرکت پیکسار در سال ۲۰۰۶ خواهد بود. شرکت دیزنی تملک لوکاس فیلم را تائید نموده است اما دولت آمریکا در زمینه ی کنترل ضد تراست شرکتها سختگیریهایی میکند.

مطالعه کنید:  نسخه جدیدی از «پسرک جنگلی» در راه است

دو دهه است که شرکت لوکاس فیلم و شرکت دیزنی همکاریهایی (مثلاً در ساخت پارکهای تفریحی) باهم داشته اند.

با این وجود تا به حال فیلمهای جنگ ستارگان از طریق فاکس قرن بیستم عرضه شده اند که از قراردادهای بعدی کنار گذاشته خواهد شد. (البته برای پروژه های ۳ بعدی سازی فیلمهای قبلی جنگ ستارگان با این شرکت از پیش قراردادهایی بسته شده که سرونشت آنها معلوم نیست. برای کارتون هم، کارتونهای محبوب جنگ ستارگان: جنگ های کلون شرکت “شبکه ی کارتون” وضعیت مشابهی دارد. عرضه ی این کارتونها در حال حاضر توسط رقیب دیزنی یعنی ترنر برادکستینگ (بخشی از شرکت تایم وارنر) انجام میگیرد.

دیزنی حق تولید اسباب بازیهای محبوب و سود آور جنگ ستارگان را هم از فروشنده دریافت نموده است.

دیزنی جنگ ستارگان

مدیر دیزی باب ایگر عقیده دارد قدرت داستان پردازی و عشق و علاقه ی جرج لوکاس باعث شده جنگ ستارگان به عنوان یکی از معروف ترین و محبوب ترین فیلمهای تاریخ شناخته شود. تجربه ی بازاریابی ها و امکان کار روی پروژه های غیر مشابه هم به دیزنی امکان پیشرفت بهتر پروژه در دراز مدت را خواهد داد.

ایگر به سهامداران دیزنی گفته اولین فیلم دو سال دیگر تولید خواهد شد و بعد از آن به فاصله ی ۲ یا ۳ ساله فیلمهای جیدی تولید خواهند شد. دیزنی در حال حاضر ۸ تا ۱۰ فیلم (یکی مربوط به پیکسار و یک یا دو تا مربوط به شرکت مارول) تولید میکند و بر اساس برنامه فیلمهای جنگ ستارگان را هم به این تعدا باید افزود. بعلاوه با وجود آنکه چند دهه است جنگ ستارگان تجارت موفقی داشته اما بهر حال بیشتر داخلی بوده تا بین المللی. به گفته ی ایگر قرار است با استفاده از مارول به عنوان یک مدل، دیزنی بازار جهانی جنگ ستارگان را از طریق عرضه ی اقلام مربوطه در فروشگاههایش توسعه دهد.

مطالعه کنید:  انیمیشن "جنگ ستارگان: شورشی‌ها" در راه است

در ماه ژوئن کندی در کنار لوکاس در پست معاونت لوکاس فیلم قرار گرفت و جرج لوکاس وعده داد پستش رفته رفته محدود شود. لوکاس بعنوان کاندیدای هفت باره ی اسکار همان کسی است که در کنار خانم کندی در پروژه های متعددی با استیون اسپیلبرگ همکاری داشته که شامل فیلمهای زیر هستند:
ای.تی (۱۹۸۲)، ایندیانا جونز و معبد سرنوشت(۱۹۸۴)،  بازگشت به آینده (۱۹۸۵)، امپراتوری خورشید (۱۹۸۷)، پارک ژوراسیک (۱۹۹۳)، فهرست شیندلر (۱۹۹۳) و حس ششم (۱۹۹۹) و فیلم لینکلن که در ۱۶ نوامبر منتشر خواهد شد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

67 + = 72

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.