اخبار

ویژگی های جدید V-Ray 3

3.4Kviews
۰
(۰)

نسخه بتا از موتور رندرینگ The V-Ray® 3.0 برای نرم افزار Autodesk® ۳ds Max ارائه شد . The V-Ray® 3.0 کاملترین راه حل های نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ را ارائه می کند .

قابلیت های جدید :

UI یا رابط کاربری جدید
در
V-Ray 3.0 رابط کاربری ساده تری ارائه شده است که دارای ۳ وضعیت مختلف اولیه ، پیشرفته و حرفه ای است که به همدیگر قابل تبدیل هستند . در این نسخه از رابط کاربری ، باکس کوچک راهنمای ابزار نیز برای هر دستور و هر دکمه در نظر گرفته شده است .

تنظیمات سریع و پریست ها
برای سرعت بخشیدن به پروسه کاری کاربران ،
V-Ray 3.0 لیستی از تنظیمات آماده را ارائه می کند . انتخاب های بسیاری در زمینه پریست های از پیش تنظیم شده برای صحنه های داخلی ، نماهای بیرونی ، تک فریم ها ، انیمیشن و … وجود دارد.

VRmats

یک شیدر جدید است که در The V-Ray® ۳٫۰ برای تری دی مکس ارائه شده و برای استفاده در بین برنامه های مختلف کاربرد دارد . به طور مثال VRmats در تری دی مکس ایجاد می شود ولی امکان انتقال آن به نرم افزار های Maya ، SketchUp و Rhino هم هست . این فرمت جدید به اشتراک اطلاعات بین نرم افزار های مختلف کمک میکند .

شیدر های جدید
این نسخه از موتور
The V-Ray® ۳٫۰ دارای چندین شیدر ارتقا یافته و چند شیدر جدید مانند Skin shader و ray-traced SSS است .

مو
V-Ray 3.0 یک هسته Ray Trace ارتقا داده شده و یک سیستم سایه زن بهبودیافته دارد که قادراست میلیونها رشته مو نیمه شفاف را رندر کند . تست های اولیه عملکرد رندر را ۵ تا ۱۵ برابر سریع تر نمایش داده و همچنان بررسی ها برای بهبود عملکرد در طول نسخه بتا ادامه دارد.

مطالعه کنید:  3ds Max 2015 و Maya 2015

Alembic
V-Ray 3.0 از فرمت فایل Alembic نیز پشتیبانی می کند و کش های Alembic را با استفاده از فرآیندی نظیر پروکسی ، فراخوانی می کند.

RT GPU Render Elements
از آنجا که سرعت و حافظه محاسباتی
GPU همچنان در حال پیشرفت است . تیم توسعه دهنده ای به گسترش قابلیت های V-Ray RT GPU اختصاص داده شده است . کار با شرکای این تکنولوژی در NVIDIA تیم V-Ray را قادر ساخته که اجرای بهینه سازی CUDA را داشته باشد .توضیح مختصر اینکه مقالات ImanVFX صرفا ترجمه ای از نسخه اصلی نیست و نسبت به متن اصلی تغییراتی نیز دارند . .RT GPU Render Elements قادر است Pass های متنوعی را برای استفاده در کامپوزیت ارائه کند و همچنین درهای جدیدی برای استفاده از GPU فراهم می کند .

Render Mask
V-Ray 3.0 یک ویژگی منحصر به فرد برای کنترل محدوده رندر بااستفاده از ماسک تصویری را بهمراه دارد . استفاده از منطقه مستطیل شکل – rectangular region شاید راه حل مناسبی نباشد . استفاده از Render Mask کاربر را قادر خواهد ساخت که هر شکلی را برای یک رندر موثر تعریف کند .

Deep Data
V-Ray 3.0 از فرمت فایل OpenEXR 2.0 پشتیبانی میکند . تصاویری که بر اساس این فرمت فایل ارائه می شوند، ظرفیت ذخیره سازی حجم بسیار زیادی از اطلاعات مربوط به رنگ و عمق را برای هر پیکسل دارا هستند . که این مورد در کامپوزیت لایه ها در عمق ، فوق العاده کاربردی خواهد بود .

سرعت بالادر Ray Tracing
از طریق تحقیقات گسترده و بررسی فایل ها و صحنه های تولید شده توسط مشتریان ،
Chaos Group در V-Ray 3.0 هسته محاسباتی Ray Tracing برای بخش بروت فورس – brute force را بهینه سازی کرده است . مقایسه های اخیر افزایش سرعت از ۱/۵ تا ۵ را نشان می دهد .

مطالعه کنید:  کوکو اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را برد

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

8 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.