اخبارانیمیشن ایران

پرواز جنگنده های فرهاد عظیما بر فراز جشنواره پویانمایی خلیج فارس

6.46Kviews
۱
(۱)

نبرد خلیج فارس

 انیمیشن خلیج فارس که تا به حال بیش از ده جایزه ی جشنواره های معتبر، همچون جشنواره عمار را دریافت کرده، توانست جایزه ویژه جشنواره پویانمایی خلیج فاس را نیز به کلکسیون جوایز خود اضافه کند. همچنین جایزه بهترین کارگردانی و تدوین هم به این انیمیشن تعلق گرفت.

انیمیشن «نبرد خلیج فارس» به سفارش سازمان هنری-رسانه ای اوج و به کارگردانی فرهاد عظیما در مدت زمان حدود ۳۲ دقیقه ساخته شده است، این انیمیشن بر اساس فیلمنامه ای که از سلسله خاطرات سرتیپ خلبان صدرالله جاویدکیا نوشته شده است و به بازنگری یک درگیری هوایی میان جنگنده ایرانی و عربستانی در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۶۳ می‌پردازد. واقعه‌ای که در طی آن خلبان‌های اف-۱۵ عربستان به فرماندهی خلبانی امریکایی به نام کاپیتان «بیل تیپین»، یک فروند فانتوم ایرانی را هدف قرار می‌دهند و فانتوم دیگر را دچار صدمه می‌کنند. خلبانان فانتوم منفجر شده که ستوان‌یکم خلبان همایون حکمتی و سروان سید سیروس کریمی نام داشتند، هرگز فرصت خروج از کابین را پیدا نکردند و به همراه هواپیمای خود در اعماق خلیج فارس به ابدیت شتافتند. خدمه فانتوم دوم نیز که به شدت آسیب دیده بودند، موفق به فرود اضطراری در جزیزه کیش ‌شدند.

در ویدیو زیر می توانید قسمتی از انیمیشن را مشاهده کنید

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  انیمیشن دنیای پرسودی که از آن غافلیم

7 Comments

  1. کارگردانی جنگیش عالیه
    کارکترها جای کار دارند
    ریتمش هم نشون میده خیلی کار برده
    تبریک میگم

  2. ممنون از کار زیباتون ولی از کجا میشه این انیمیشن رو به صورت کامل و با کیفیت خوب تهیه کرد و چرا در تلویزیون از ساخت چنین انیمیشنهای صحبتی نمیشه یعنی اطلاع رسانی نمیشه؟

  3. با سلام و تشکر به خاطر نشر این انیمیشن
    آقا بهرام عزیز
    باید بگم مسئولین متاسفانه حمایت که نمی کنند هیچ، چوب لای چرخ این جوان ایرانی هم گذاشتند

Leave a Response

3 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.