اخبارمقالات

پلاگین خودکار تولید زمین برای ۳ds Max

5.98Kviews
۵
(۱)

پلاگین خودکار تولید زمین برای 3ds Max

کریس وست هنرمند و برنامه نویس پلاگین خودکار تولید زمین برای ۳ds Max  را منتشر ساخت.

این پلاگین که به آن برای سادگی Terrain میگویند داده های DEM پستی و بلندی های زمین را برای طول و عرض جغرافیایی داده شده دانلود کرده و آنها را تبدیل به یک مش (شبکه) ۳ds Max میکند.

مدل را میتوان با توجه به ارتفاع پستی و بلندی رنگ آمیزی کرد و یا به صورت خودکار بافتهایی را با استفاده از داده های گوگل ارث روی آن انداخت.

پوشش همه جا بجز قطبها

طبق گفته ی سایت وست  پلاگین Terrain داده های DEM حدود ۸۰ درصد زمین را میتواند کاوش کند و منطقه های بین ۶۰ درجه ی شمالی و ۵۴ درجه ی جنوبی را پوشش دهد (یعنی همه جا بجز آلاسکا، شمال کانادا، گرینلند، شمال اسکاندیناوی و روسیه و قطب جنوب).

پلاگین به طور خودکار میتواند درونیابی مناطق محلی که داده های آنها دریافت نشده را هم انجام دهد و نتایج خوبی هم به این طریق حاصل شده است.

تمام پارامترها از جمله سطح زوم، سطح دریا و جزئیات مربوط به متریالها کاملاً قابل تغییرند.

Terrain انحناهای زمین را نشان نمیدهد بنابراین باید قبل از تولید مجموعه های دیجیتال بسیار بزرگ روی کار مقداری ویرایش انجام دهید. البته ویرایش کاری است که در تمام کارهای حرفه ای ضروری است.

پلاگین Terrain برای ۳ds Max های سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ در دسترس است و به زودی نسخه ی پشتیبانی از ۳ds Max سال ۲۰۱۳ هم خواهد آمد. قیمت این پلاگین ۱۹۹ دلار است.

مطالعه کنید:  چالش کاراکترهای انسانی در انیمیشن های پیکسار (قسمت سوم)

خبر جدیدتر اینکه نسخه ی مخصوص ۳ds Max 2013 هم به بازار آمده و نسخه ی کامل هم اکنون اسکریپتهایی دارد که میتواند زمینهای تولید شده را وارد Unity کند و ضمناً کاربران هم میتوانند فایلهای مربوط به عوارض زمین را وارد آن کنند.

برای دانلود مستقیم نسخه ی آزمایشی اینجا کلیک کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

3 + = 13

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.