اخبارانیمیشن ایران

پويانمايي‌هاي ايراني در جشنواره «نسيم شرقي» کانادا

2.66Kviews
۰
(۰)

پويانمايي‌هاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در جشنواره بين‌المللي فيلم «نسيم شرقي» تورنتو کانادا به نمايش گذاشته مي‌شود.

مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در مصاحبه با واحد مرکزي خبر گفت: پويانمايي «بچه گربه» به کارگرداني شيوا صادق‌اسدي و «راز آن درخت» به کارگرداني معين صمدي از توليدات امور سينمايي اين کانون در بخش پويانمايي اين جشنواره با ۱۹ فيلم ديگر رقابت مي‌کنند.

محسن حموله افزود: فيلم «بچه گربه» تا کنون پروانه زرين جايزه ويژه هيات داوران بيست ‌و‌هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جايزه هيات داوران جشنواره بين‌المللي فيلم «انيماکف» کشور بلاروس را به خود اختصاص داده و فيلم «راز آن درخت» پيش از اين در بازار‌هاي بين‌المللي فيلم آسيايي بوسان و فيلم گوانگجو کره‌جنوبي نيز عرضه شده است.

وي گفت: آثار ارسال شده به جشنواره «نسيم شرقي» در دو بخش فيلم کوتاه حداکثر ۱۲ دقيقه‌اي و فيلم نيمه بلند حداکثر ۴۵ دقيقه‌اي در گروه‌هاي کارگرداني، نويسندگي، تهيه‌کنندگي و لوکيشن شرقي به رقابت با يکديگر مي‌پردازند.

مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان افزود: اين دوره ‌جشنواره نسيم شرقي با همکاري سينما «کارلتون» و جشنواره فيلم «ديازپورا» در قالبي بين‌المللي از ۲۶ مهر آغاز به کار کرده است و تا ۷ آبان به کار ادامه مي‌دهد.

حموله گفت: برندگان هر بخش از اين جشنواره هزار دلار و بهترين فيلم اولي شرکت داده شده نيز دو هزار دلار جايزه نقدي دريافت خواهند کرد.

جشنواره بين المللي فيلم تورنتو هر سال براي شناخت استعدادها و حمايت از فيلم‌سازان خلاق و هنرمنداني برگزار مي‌شود که اقدام به خلق آثار ارزشمند در قالب فيلم کوتاه و نيمه بلند (داستاني، مستند و انيميشن) مي‌کنند.

مطالعه کنید:  جلوه های ویژه فیلم Star Trek into Darkness

بانی فیلم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

8 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.