اخبارانیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

پویانمایی خرگوش دهمی به دنبال ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بود

3.22Kviews
۰
(۰)

کارگردان بهترین اثر تلویزیونی نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی هدف از ساخت این اثر را کمک به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، ریحانه کاوش برنده بهترین اثر تلویزیونی برای ساخت انیمیشن «هزار و یک داستان؛ خرگوش دهمی» ضمن ابراز خوشحالی از مورد توجه قرار گرفتن اثرش توسط هیات داوران، هدف از ساخت این انیمیشن را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و افزود در واقع فیلم یکBook Animation است.

وی اضافه کرد در تولید این پویانمایی تلاش شده از تمامی کتاب‌هایی که نویسنده و تصویرگر ایرانی داشت استفاده شود که از میان ۲ هزار کتاب ۲۶ عنوان انتخاب شد و بر اساس آن‌ها کارها انجام شد.

کاوش ادامه داد: «موسیقی این اثر را مهدی قشقایی ساخته که خود از دانش‌آموختگان موسیقی دانشکده هنرهای زیباست که با توجه به زمان زیادی که صرف شد و تعامل خوبی که داشتیم توانستیم اثر قابل قبولی را تولید کنیم.

وی ادامه داد موسیقی این‌کار، اثری تازه و منحصر به فرد است که متخصصان از آن به خوبی یاد کرده‌اند».
این انیماتور که تهیه‌کنندگی کارش را به همسرش علی رییس (صدا و سیمای اصفهان) سپرده در پایان گفت: «خرگوش دهمی» در بیست و پنجمین جشنواره کودک و نوجوان نیز پروانه زرین بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد
. 

هیات داوران بخش مسابقه ایران جشنواره پویانمایی تهران نیز تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی را همراه با جایزه نقدی، به علت رویکرد مبتکرانه و دوست‌داشتنی در خلق نمونه‌ای عالی از یک فیلم تلویزیونی برای مخاطب خردسال و پیش دبستانی به ریحانه کاوش اهدا کردند.
داستان این فیلم پویانمایی برداشتی آزاد است از کتاب‌های موجود در بازار که نویسنده آن همه ایرانی‌اند.
گفتنی است نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران 21 اسفندماه سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

مطالعه کنید:  تامبنیلینگ: یک ضرورت در انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.