آموزشاخبارمقالات

چطور یک پرنده در حال پرواز را انیمیت کنیم

8.7Kviews
۳٫۷
(۱۹)

 انیمیت پرنده

انیمیت حیوانات بسیار جذاب است. شاید پرنده ای که در حال پرواز است یکی از تمرین هایی باشد که انیماتور ها در همان ابتدا بخواهند به آن بپردازند.

این پرنده کوچک و جذاب ماست. ما می خواهیم این موجود دوست داشتنی را به پرواز در بیاوریم. تصمیم گرفتیم که رنگ این پرنده را آبی در نظر بگیریم و شما مختارید هر رنگی را که دوست دارید برای آن در نظر بگیرید. بسیار خب. بیایید شروع کنیم.

 انیمیت پرنده

۱- پوز های اصلی پرنده را بکشید

پوز های اصلی پرنده را می کشیم. به طرح های میانی که در بین این پوز های اصلی قرار می گیرند و باعث روان تر شدن هر چه بیشتر انیمیت ما می شوند in-between ها می گویند.

ما بسیار ابتدایی و بدون هیچ گونه نقش و نگار برای زیبایی پرنده کار خود را شروع می کنیم، به عنوان مثال از اشکال دایره شکل و خطی برای بال ها و سر این پرنده استفاده می کنیم. بال ها بیشتر به مستطیل شبیه هستند و ما بعدا پر ها را به آن اضافه می کنیم. در کل ریزه کاری ها و جزییات را در انتها به کار خود اضافه می کنیم و الان نگران این موضوع نباشید.

الان می رویم سراغ پرنده کوچک خودمان و برای انیمیت آن دست به کار می شویم.

 

گام اول

اولین پوز را می کشیم. اولین پوز پرنده هنگامی است که بال های این پرنده به سمت بالا قرار گرفته است. همچنین بال پشتی را در نظر میگیریم و حرکات آن را هم انیمیت می کنیم تا حرکات بال پشتی همانند بالی شود که به سمت ما قرار دارد. ما فعلا به صورت کلی طراحی می کنیم و این مشکلی ندارد که خطوط طراحی به صورت اوورلپ و یا همپوشانی باشد.

 انیمیت پرنده

گام دوم

دومین پوز اصلی را می کشیم. پرنده بال های خود را تکان می دهد، پس دومین پوز اصلی ما هنگامی است که بال ها در پایین قرار گرفته اند.

مطالعه کنید:  کاراکتر های محبوب پیکسار در ابتدا چه ظاهری داشتند!

 

خوب به نظر می رسد. برای درک بهتر از  این پوز ها ما آن ها در یک اسلاید و در کنار هم قرار دادیم.

توجه کنید هنگامی که پرنده در حال بال زدن است در پوز دوم که بال ها پایین می آید بدن او مقداری به سمت بالا می آید و خود پرنده بالاتر از موقعیت قبلی قرار می گیرد. اگر شما به گونه ای انیمیت کنید که صرفا فقط بال ها تکان بخورد و سر در همان موقعیت قرار داشته باشد مشکلی ندارد، اما این را بدانید که حرکت کردن بال ها در کل بدن این پرنده تاثیر خواهد گذاشت. همچنین در پوز دوم که بال ها به سمت پایین می آید بدن تا حدودی چرخش به سمت پایین و به سمت گردن دارد.

 انیمیت پرنده

ما الان دو اسلاید را در یک اسلاید قرار دادیم و شما می توانید تغییرات بدن این پرنده را به طور مشخص نگاه کنید. ما برای بهتر دیده شدن پوز اول را به رنگ قرمز و پوز دوم را به رنگ سبز کشیدیم.

 انیمیت پرنده

گام سوم

حالا یک in-between اضافه می کنیم. حالا که ما دو پوز اصلی خودمان را داریم بیایید طرح میانی بین این دو پوز را بکشیم. نگران جزییات آن نباشید.

همانطور که بال های پرنده از موقعیت بالا به سمت پایین می آید، ما می خواهیم نشان دهیم که انتهای دم این پرنده تا حدودی انعطاف پذیر است و در برابر فشار و مقاومت باد مقداری به سمت پایین خم می شود و بعدا پر ها را نیز به انتهای آن اضافه خواهیم کرد تا این تغییرات ملموس تر شود.

 انیمیت پرنده

در عکس پایین این طرح میانی پر رنگ تر از پوز های اول و دوم کاملا مشخص است. به موقعیت پوز ها و طرح اصلی دقت کنید.

 انیمیت پرنده

حرکت بال های پرنده از یک منحنی پیروی می کند.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: انیمیت های تکراری در فیلم های دیزنی

 انیمیت پرنده

گام چهارم

حالا طرح میانی بین پوز ۲ و پوز ۱ را می کشیم. بال از موقعیت پایینی در پوز دوم به سمت پوز اول یعنی بالا در حال حرکت است. ما این انیمیت را به صورت لوپ انجام می دهیم، آخرین طرح ما به اولین طرح ما لوپ می شود.

توجه کنید که ما در انتهای بال ها مقداری انعطاف پذیری داریم و بال ها اندکی به سمت پایین حالت منحنی شکل پیدا می کنند. بال پشتی دقیقا در پشت سر قرار گرفته است با این حال شما جزییات کمی از آن را مشاهده می کنید.

 

بیایید به طرح هایی که تا الان کشیده ایم نگاهی بیندازیم. ما مقداری بال ها را به صورت شفاف در نظر می گیریم تا شما ببینید در هنگام پرواز حالت پا های این پرنده به چه صورت است. وقتی شما بال ها را رنگ می کنید آن ها دیگر قرار نیست به صورت شفاف باشند و هر آنچه در پس آن ها اتفاق می افتد را شما مشاهده کنید و نشان دادن پاها در این زمان ضروری نیست.

ما طرح هایی که تا الان کشیدیم را به ترتیب اتفاق افتادن شماره گذاری می کنیم.

 

بیایید یک نگاه کلی به طرح خود بیندازیم. به نظر خوب شده است. حالا بیایید طرح های میانی بیشتری برای روان تر شدن کار خودمان بکشیم.

 

گام پنجم

یک طرح میانی دیگر بین پوز های ۱ و ۲ اضافه می کنیم. توجه داشته باشید ما همچنان بدون جزییات کار خودمان را انجام می دهیم و اینکه بال عقبی را فراموش نکنید.

 

گام ششم

یک طرح میانی بعد از طرح شماره ۲ اضافه می کنیم. ما بین ۱ و ۲ این کار را کردیم و حالا بین ۲ و ۳ این کار را انجام می دهیم. زمانی که اضافه شدن طرح های میانی به اتمام رسید آن ها را دوباره از نو و با دقت شماره گذاری کنید.

مطالعه کنید:  6 راه ساده برای بهتر شدن حرکات در انیمیشن (موشن دیزاین)

 

گام هفتم

یک طرح میانی بین ۲ و ۴ اضافه می کنیم. ما همچنان به صورت کلی طراحی می کنیم و شما نگران جزییات نباشید که در ادامه به آن ها نیز می پردازیم.

 

گام هشتم

و به عنوان آخرین طرح میانی ما بین شماره های ۴ و ۱ یکی دیگر از طرح های میانی را می کشیم تا چرخه انیمیت ما کامل شود. شماره ۴ به رنگ آبی و شماره یک به رنگ قرمز است. طرح میانی ما نیز به رنگ مشکی است. توجه کنید که این هم طراحی آخر ما و هم طراحی شروع ما است.

 

بیایید دوباره نگاهی به طراحی ها بیندازیم. خوب شده است و به صورت نرم تری حرکت می کند. این را مدیون طرح های میانی و یا in-between ها هستیم.

 

۲- اضافه کردن جزییات

گام اول

جزییات صورت را به پرنده خودمان اضافه کمی کنیم. پرنده ما بدون منقار نمی تواند لبخند بزند پس به او یک صورت می دهیم.

 

پرنده خوشحالی به نظر می آید.

 

گام دوم

پاک سازی و اضافه کردن پر ها

کمی کار خود را وزم می کنیم و خطوط اضافی را پاک سازی می کنیم و پر ها و دم او را نیز را اضافه می کنیم.

 

انیمیت پرنده

انیمیت پرنده

انیمیت پرنده

۳- رنگ آمیزی

تنها چیز باقی مانده از انیمیت ما رنگ آمیزی آن است.

می توانید به هر طریقی که دوست دارید آن را رنگ آمیزی کنید. ما رنگ آبی برای بدن او و زرد را برای منقار او در نظر گرفته ایم.

 

و همین

بیاید نگاه نهایی را به کار خود بیندازیم. کار خودتان را عالی انجام داده اید.

 انیمیت پرنده

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۱۹

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 21 = 28

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.