مقالات

چهار المان که کاراکتر هر داستانی به آن ها نیاز دارد

درون و بیرون
درون و بیرون
1.92Kviews
۳٫۸
(۶)

زمانی که شما به خلق کاراکتر برای داستان خود فکر می کنید در نظر گرفتن این موارد بسیار حیاتی است.

 

در این مقاله چهار المان اصلی را به شما خواهیم گفت که زمانی که شما به خلق کاراکتر برای داستان خود فکر می کنید در نظر گرفتن این موارد بسیار حیاتی است. این المان ها به ظاهر کاملا بدیهی و ساده هستند، اما حتی در هالیوود هم ممکن است این موارد رعایت نشود و منجر به خراب شدن داستان شود پس این موارد را دست کم نگیرید و از روی آن سرسری عبور نکنید. این المان ها  بر اساس سخنرانی «کریگ کالدول» درکنفرانس FMX گردآوری شده است.

 

پیش زمینه

کاراکتر شما چه مواردی را پشت سر گذاشته است و یا آن ها را تجربه کرده است که به او این امکان را می دهد که در این نقطه ای که شما برای آن ها در نظر گرفته اید اینگونه باشند؟ این مورد شامل تمام چیز هایی خواهد شد که او در آن زندگی تجربه کرده است و او در این فضا دچار تحولاتی که مد نظر شما خواهد بود شده است. کاراکتر های شما در طول زندگی چه چیز هایی را یاد گرفته اند؟ همانطور که شما نمی توانید در شناخت افراد گذشته آن ها را نادیده بگیرید این مورد نیز در کاراکتر شما صدق می کند و باید گذشته معلوم و قابل استنادی داشته باشد که در صورت لزوم به آن ها مراجعه شود.

 

تعارض درونی

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – بخش معرفی (قسمت دوم)

کاراکتر شما با چه چیزی در حال جنگ و مبارزه است؟ هر کسی داری نقطه ضعف، درگیری ها، شیطان های درونی، ترس ها، و یا چالش هایی از این قبیل است که می خواهد بر آن ها غلبه کند. اگر شما این قبیل تعارض های درونی را برای کاراکتر خود ایجاد نکنید، شما ممکن است با یک کاراکتر چوبی و یا یک بعدی مواجه شوید. در نظر داشته باشید که مجبور نیستید این موارد در بطن داستان و جلوی چشم بیننده ها قرار دهید، اما دانستن این اطلاعات برای یک نویسنده بسیار حیاتی است.

 

ضد قهرمان

ضد قهرمان شخصیتی است که ویژگی های منفی او بیش از ویژگی های مثبت اوست و مانع رسیدن قهرمان اصلی به اهدافش می شود. ساخت و وجود ضد قهرمان برای ایجاد، پرداخت و پیش بردن یک داستان (خصوصا از نوع حماسی) لازم و ضروری است. ضد قهرمان ممکن است هر چیزی باشد، مثل انسان، حیوان، ربات، زمان، عوامل طبیعی و یا چیز های دیگر.

ضد قهرمان ممکن است وجودش مانعی ذاتی بر سر راه قهرمان اصلی داستان باشد و لزوماً به طور عمدی با قهرمان داستان مخالفتی نکند. آنتاگونیست یا ذاتا خبیث و بد جنس است و یا روند زندگی اش او را به سمتیمی برد که به خاطر عقده های روانی ، به مخالفت با قهرمان یا جامعه می پردازدو دست به شرارت می زند . بسیاری از شخصیت های ضد قهرمان به راحتی قابل شناسایی هستند چوناغلب دارای رفتار بد و زننده ای هستند. با این حال بسیاری از ضد قهرمان ها گمراه کننده هستند، و در ظاهر خیر خواهانه آنها و یا حتی دوستانه، شیطانیپنهان شده است. معمولا داشتن چند ضد قهرمان در یک داستان نامطلوب استمگر اینکه آنها با هم در جرم شریک باشند. شخصیت های ضد قهرمان معمولا بایدانگیزه های منطقی برای اعمال بد خود داشته باشند. 

مطالعه کنید:  پیش‌بینی پوز کاراکتر با استفاده از 6 نقطه

 

تحولات کاراکتر (تغییر و تحول کاراکتر در طول روند داستان)

رشد و توسعه کاراکتر شما در طول روند داستان چگونه خواهد بود؟ اگر کاراکتر شما از حوادث، تعارض های درونی، افرادی که با آن ها برخورد می کند و موارد دیگر، درس هایی را یاد نگیرد، پس دقیقا داستان شما درباره چه چیزی است؟ شخصیت های ایستا معمولا جذاب نیستند و وجود آن ها در داستان باعث خستگی مخاطب می شود و  کاراکتری که در طول داستان و با مواجه شدن با عوامل مختلف دچار تحولات درونی و فراز و نشیب هایی در درون خودش می شود، به مراتب جذابیت بیشتری دارد.

منبع: animatorisland

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۸ / ۵٫ ۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 21 = 22

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.