اخبارمقالات

چگونه بازدهی خود را در زمان انیمیت کردن بالا ببریم؟

2.75Kviews
۴٫۷
(۶)

 

انیمشین فرم هنری وقت گیری است و گویا هیچ راه گریزی نیز از آن وجود ندارد. چیزی که بسیاری از افراد متوجه آن نیستند این است که بین کیفیت یک شات و زمان یک رابطه مستقیم وجود دارد. پس زمانی که وقت شما محدود چه کار می کنید؟ چطور می توانید نهایت بهره وری را از زمان خود را داشته باشید؟ در مطلب زیر نکته هایی از «دیوید تارت» انیماتور فیلم های انیمیشن «داستان اسباب بازی»، «شرکت هیولاها»، و «در جست و جوی نمو» را بیان می کنیم که بسیار می تواند برای انیماتور ها مفید باشد.

 

اگر شما می خواهید یک کار بی عیب و نقص خلق کنید، باید جزییات کار خود را بالا ببرید و این مورد در هنگام کار با نرم افزاری مثل مایا می تواند بسیار وقت گیر باشد. چیزی که بسیاری از افراد متوجه آن نیستند این است که در ارتباط با کیفیت یک شات و زمان یک رابطه مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال انیماتوری که مسئول به اتمام رساندن ۴ ثانیه انیمیت در ۵۰ ساعت کاری در یک هفته است به مراتب می تواند کار بهتری نسبت به انیماتوری که در همین مدت زمان مسئول به پایان رساندن ۴۰ ثانیه انیمیت است، حتی در صورتی که آن ها از یک سطح مهارت مشابه برخوردار باشند.

خب پس شما چگونه از زمان خود استفاده می کنید، شما می دانید که بین کیفیت یک شات و زمان یک رابطه مستقیم وجود دارد. چطور می توانید نهایت بهره وری از زمان خود را داشته باشید به صورتی که کیفیت خوب نیز در کار شما مشاهده شود؟

 

ایجاد تمرکز

از نقطه نظر روانشناسی تمرکز به زمانی گفته می شود که شما در نهایت تمرکز به وظیفه خود و قادر به انجام بیشترین کار هستید. زمانی که شما به این سطح از تمرکز دست پیدا کنید، دیگر محدود به زمان نمی شوید. ممکن است شما در طول زندگی خود این جمله را در کار خود دیده باشید. شما به ساعت نگاه می کند و در حالی که ۱ یا دو ساعت از زمان گذشته است احساس می کنید که تنها ۱۰ و یا ۱۵ دقیقه گذشته است. روان شناسان این موضوع را مورد تحقیق قرار دادند و دریافتند که در این زمان شما بهترین بهره وری و بازدهی را دارید. قابلیت ما برای ساخت ، حل مسئله و انجام کار خوب در این زمان بیشترین پتانسیل را دارد.


 

به حداقل رساندن وقفه های کوتاه

برای مثال، اگر شما ۳ ساعت زمان برای انیمیت کردن در نظر گرفته باشد و در این زمان ایمیل خود را نیز چک کنید، سری به شبکه های اجتماعی بزنید، خرید آنلاین کنید، با دوست خود حرف بزنید، یک قهوه بخورید و یا انجام کار های دیگر، انجام دادن هشت کار از این موارد در زمان ۱۸۰ دقیقه زمانی بین ۸۰ تا ۱۲۰ دقیقه را از شما می گیرد و به هیچ عنوان به صورت بهینه کار شما به جلو پیش نمی ورد. مسلما شما کار خود را به پایان خواهید برد اما اگر این وقفه های وجود نداشت به صورت کاملا موثر تری می توانستید از وقت خود استفاده کنید.

ساخت یک فضا برای انجام کار

در شروع هر کاری شما باید یک نگاه واقع بینانه به تقویم داشته باشید. انجام دادن یک کار خوب در انیمیشن نیازمند صرف زمان است. با دقت تمام به تقویم نگاه کنید، آن را به قطعاتی تقسیم کنید به صورتی که هر تکه کمتر از دو ساعت نباشد. به دوستان و خانواده خودتان اطلاع دهید که در این ساعات در دسترس نخواهید بود.

مطالعه کنید:  تریلر جدید بازی Thief

 

زمانی که این بازه های دو ساعتی فرا رسیدند، تلفن خود را در حالت سکوت قرار دهید. پنجره های شبکه های اجتماعی در مرور گر خود ببندید، در واقع تمام اپلیکشن ها در کامپیوتر خود  را ببندید. در این زمان شما تنها کاری که باید انجام دهید تنها انیمیت کردن است. مطمئن شوید شما در این مدت چیزی برای نوشیدن دارید. و در کل تمهیدات لازم برای هر کاری که ممکن است باعث حواس پرتی شما شود را انجام دهید. در حین کار می توانید به موزیک گوش دهید اما مطمئن شوید چیزی که به ان گوش می دهد نمی تواند حواس شما را پرت کند.

 

برنامه ریزی

برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی! بر کسی پوشیده نیست که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی ممکن است مهم تر از فکر کردن نیز باشد! در حقیقت اگر شما برنامه ریزی درباره شات خود نداشته باشید و شروع به کار کنید این کار یکی از اتلاف کننده ترین کار هایی است که ممکن است شما انجام دهید.

برای این موضوع دلایل فراوانی وجود دارد، اما مهم ترین دلیل آن این است که اگر شما زمانی را برای امتحان کردن در این کار صرف کنید مطمئن باشید که یک وقت بسیار زیادی را تلف خواهید کرد. زمانی که شما برنامه ریزی انجام می دهید، شما باید اطلاعات لازم را درباره همه جزییاتی که انیمیت خواهند شد را داشته باشید. به این معنی که فهم درستی از قوانین انیمیشن ، تک تک کی پوز ها از نوک انگشتان دست تا نوک انگشتان پا و تمام این ها را باید در تایم لاین خود داشته باشید.

 

به این معنی که شما متوجه این قضیه هستید که در کجا ها باید «پیش بینی» داشته باشید، زمان بندی هر حرکتی را بدانید، به عنوان مثال از این پوز تا پوز دیگر چه مقدار زمان باید صرف شود و چه اتفاقاتی در این شات خواهد افتاد. از «این-بیتوین» هایی که خواهید داشت باید فهم درستی داشته باشید. در کجا ها از کشش و فشردگی استفاده خواهید کرد، کجا ها اورلپ دارید و مسائل فراوان دیگر که در یک شات احتمال وقوع آن را دارد.

شاید این همه برنامه ریزی برای شما اینگونه به نظر برسد که همین خودش یک اتلاف وقت بسیار چشم گیر است، اما تجربه این را اثبات کرده است که در هر صورت با برنامه ریزی زودتر به مقصود مورد نظر خود خواهید رسید. زمانی که شما به عنوان مثال برنامه ریزی درستی نداشته باشید ممکن است حرکتی را از قلم بیندازید و همین اصلاح کردن زحمت قبلی شما را هم ممکن است به باد دهد!

 

پلی بلست ساده

در واقع می توان به یک پلی بلست اینگونه نگاه کرد که آیا شات شما قابلیت انجام شدن را دارد و یا ندارد و این در حالی می تواند باشد که شما در واقع کار خاصی انجام نداده اید. در واقع خودتان را با پلی بلست ها به زحمت نیندازید. برای سرعت داشتن در کار می توانید با پلی بلست های بسیار ساده کار کنید و انرژی و زمان خود را برای مرحله اصلی که انیمیت اصلی است نگه دارید. بیشتر منتور های انیمیشن پیشنهاد می کنند که پلی بلست ها را تا حد ممکن ساده کار کنید تا سرعت کار شما در روند تولید بالا تر رود و در نهایت نتیجه بهتر و رضایت بخش تری از کار خود خواهید داشت.

مطالعه کنید:  گالری کانسپت آرت انیمیشن های کلاسیک دیزنی

 

درست کردن لیستی برای انجام کار ها به ترتیب اولویت

(یکی از نکات برای تولید انیمیشن به شیوه بهینه این است که شما لیستی از کار هایی که پیش رو دارید را تهیه کنید و اولویت کار ها را در مورد کارهایی قرار دهید که از نظر اجرا سخت تر است، به این ترتیب شما در ابتدای کار که انرژی و انگیزه بیشتری دارید توانسته اید سخت ترین ها را انجام دهید و پس از آن با خیال راحت تر به تمیز کاری و ریزه کاری بپردازید.)

شما باید در این لیست کار ها را به طوری مرتب کنید که کاری که در راس امور انجام می دهید اگر درست انجام شود دیگر نیازی به اصلاح آن نباشد. به این معنی که کار ها را بیاد به صورت منطقی در لیست خود با توجه به اولویت قرار دهید.  به عنوان مثال:

۱- انجام پلی بلست

۲- قرار دادن پلیر فیلم در حالت تکرار

۳- بررسی شات و بررسی رندمی مشکلات احتمالی در انیمیت همچون دوازده قانون انیمیشن.

۴- بعد از متوجه شدن اشتباهات دوباره پلی بلست را نگاه کنید و در کاغذی اشتباهات آن همراه با شماره فریم را ذکر کنید.

۵- برای هر مشکلی راه حل متناسب با آن را پیدا کنید. به عنوان مثال مشکل رفتن دست در داخل بدن به این صورت حل می شود و …

۶- در نهایت مسائل مربوط را با توجه به سلسله مراتب را اولویت بندی کنید.

 

در نظر گرفتن زمان استراحت

یک زمان را برای تمرکز کامل بر روی کار خود در نظر بگیرید، و یک زمان را برای استراحت که در این زمان کوتاه به هر چیزی که مربوط به کار است دیگر فکر نکنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که خلاقیت و بهره وری بیشتری در کار خود داشته باشید. تناسب بین ۴۵ دقیقه کار و ۱۵ دقیقه استراحت بسیار معقول و مفید است، اما چیزی که برای شما مناسب است و بهره وری شما را بیشتر می کند ممکن است کمی متفاوت باشد، پس سعی کنید تناسب مناسب خود را پیدا کنید.

منظور از استراحت تعطیل کردن کار ها و فاصله گرفتن طولانی از آن نیست، بلکه یاد آوری و انجام دادن کار هایی است که ما در زندگی روز مره خودمان فراموش کرده ایم مثل: رفتن به پیک نیک برای یک ناهار و یا ورزش هایی که در فضای باز انجام می شود، دراز کشیدن زیر نور خورشید و روی چمن به مدت نیم ساعت و یا هر چیزی که می تواند شما را از فضای کاری جدا کند. شما واقعا نیاز دارید تا برای مدت کوتاهی هم که شده دکمه شات دان ذهن خود را بزنید. حتی شاید کسانی هم که برای استراحت کردن بازی کامپیوتری را انتخاب می کنند، دچار اشتباه می شوند و به جای اینکه به ذهن خود استراحت دهند آن را بیشتر درگیر می کنند.

زمانی که ما به بدنمان گوش ندهیم و مدام در حال کار کردن باشیم رفته رفته دچار تنبلی و خستگی دائمی خواهیم شد، چیزی که شاید ما با آن غریبه نباشیم

مطالعه کنید:  انیمیشن‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

پس درباره این موضوع کمی فکر کنید. تمام انیماتور ها با این وضعیت مواجه می شوند، یک بار در هفته، یک بار در ماه و یا یک بار در سال، اما یقینا این اتفاق خواهد افتاد. و مسئله دیوانه کننده ای که وجود دارد این است که مار درباره این موضوع صحبت نکنیم. ما از این وحشت داریم که افراد دیگر درباره ما این فکر را بکنند که او دیگر به هنر علاقه ای ندارد، اما برای خلاق ماندن و موثر بودن حتما نیاز به استراحت داریم. همه انیماتور ها اگر چه به شدت این موضوع را پنهان کنند باز هم درگیر این وضعیت می شوند.

 

تعویض وظایف

اگر در شما در موقعیتی قرار گرفتید که در حل مشکلی توفیق نداشتید، الان موقع استراحت نیست و باید کاری که انجام می دادید را عوض کنید و کار موازی دیگری را شروع کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید کاری را مثل درست کردن پیچ خوردگی دست انجام دهید و این کار انرژی شما را از شما گرفته و با وجود تلاش بسیار همچنان توفیقی در حل این مشکل پیدا نکرده اید کار موازی دیگری در انیمیشن خودتان را انجام بدهید به عنوان مثال سراغ لیپ سینک و یا صورت بروید. و بعد از انجام این کار دوباره تلاش خود را برای حل مشکل انجام دهید و با دید دیگری به سراغ حل مشکل بروید و این بار ممکن است مشکل شما در شات حل شود. بر حسب تجربه این کار می تواند هم شادابی شما را در حین کار حفظ کند و هم اینکه مشکل شما به احتمال زیاد حل خواهد شد.

 

کاهش تعداد دفعات کلیک کردن

تصور کنید که شما در هفته حدود ۴۰ ساعت کار می کنید. در این زمان چیزی حدود ۱۰ هزار کلیک انجام می دهید. اگر شما بتوانید به خوبی کار های تکراری که در نرم افزاری مثل مایا انجام می دهید را شناسایی کنید و فکری برای آن بکنید تعداد دفعات کلیک شما ممکن است به ۸ و یا حتی ۷ هزار کلیک کاهش یابد. انجام ندادن کار های تکراری علاوه بر این مزیت در زمان هم ممکن است تا حدود ۲۰ درصد کاهش داشته باشید یعنی چیزی حدود ۸ ساعت در هفته.

 

ساخت فضاهای کاری در مایا

همانطور که مرتب کردن و طبقه بندی و قرار دادن فایل ها در داخل فولدر های مربوط در صفحه ویندوز به شما آرامش می دهد و شما را از آشفتگی نجات می دهد به همین صورت زمانی که با نرم افزاری مثل مایا کار می کنید نیازمند یک طبقه بندی و مرتب کردن هستید. شما می توانید برای هر فایلی اسم مربوط را بنویسید و فایل های مربوط به یک شات را در یک فولدر و فولدر های مربوط به یک سکانس را در فولدر بالاتری قرار دهید. این مرتب سازی مزیت های فراوانی دارد همچون اشتباه باز نکردن شات و همین موضوع با توجه به پیچیده بودن سکانس شما در هنگام باز شدن می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد.

 

منبع: animationmentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۷ / ۵٫ ۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.