اخبارمقالات

کولاک لوما پیکچرز در ساخت جلوه های ویژه فیلم “اُز بزرگ و قدرتمند”

3.8Kviews
۵
(۱)

Oz

شرکت لوما پیکچرز بیش از ۱۸۰ شات جلوه های ویژه برای آخرین ساخته دیزنی، اُز بزرگ و قدرتمند انجام داد.اولین جایی که شرکت در انجام آن دخیل شد، شاتی بود که طی آن کاراکتر اصلی توسط یک گردباد بزرگ به نقطه دورافتاده و عجیب و غریب سرزمین اُز برده می شود. علاوه بر این افکت پیچیده، لوما موارد دیگری همچون ساخت چشم اندازهای زمینی و آسمانی، لباسها، وسایل نقلیه عجیب و جلوه های ویژه جادویی را نیز انجام داد.

بدون شک گردباد سخت ترین افکتی بود که در این پروژه انجام شد. وینسنت سیرلی سوپروایزر جلوه های ویژه در لوما می گوید ” اسکات استوک دایک سوپروایزر جلوه های ویژه فیلم از ما یک گردباد با تعداد ذرات بسیار بالا همراه با شبیه سازی انتظار داشت. از ابتدا او می خواست یک گردباد که از میلیاردها ذره ریز ساخته شده بود ببیند. خوشبختانه در طول سالها ما ابزارهایی برای دسته بندی و انتقال داده های با حجم بالا و پیچیده در جریان کار ساخته بودیم که به ما در حل چالش ساخت گردباد عظیم کمک بسیاری کرد.”

هنر لوما در ساخت بالن هوای گرم، گرد و خاک و خرده ریزهای داخل گردباد مانند کالاسکه و همچنین پس زمینه کاملا کامپیوتری عمق و زیبایی بسیاری به این نما از فیلم افزوده است. در مورد گلیندا (جادوگر خوب قصه) نیز با استفاده از شبیه سازی لباس به جذابیتهای این کاراکتر افزووده شده است. مثلا با استفاده از ترکیب متریالهای مختلف مانند پارچه های ابریشمی و پنبه ای لباس او در کل فیلم با یک قبای بلند عوض شده است. لباسها با استفاده از یک متریال مخصوص ساخته شده در شرکت و با آرنولد رندر شده است.

مطالعه کنید:  انیمیت انواع راه رفتن (قسمت پنجم)

در یکی از دینامیک ترین سکانس های فیلم، لوما افکتهای جادویی زیبایی برای نبرد نهایی مابین گلیندا و اوانورا ساخته است. تیم توسعه نرم افزار مجموعه ای از ابزارها برای تولید افکتهای نوری و انرژی که توسط جادوگرها استفاده می شد به نام LTree را ایجاد کرد که به هنرمندان اجازه می داد تعداد زیادی از شاخه های نوری انرژی الکتریکی را به صورت خلاقانه ای مدیریت کنند. وقتی این انرژی ها به یکدیگر برخورد می کنند ساطع شدن انرژی زیاد جلوه های بصری خیره کننده ای ایجاد می کنند. مدیر تکنیکی قسمت کامپوزیت، الکس کان ابزارهایی را با استفاده از ترکیب نورهای حجمی و گیزموهای چندلایه در نوک (Nuke) ایجاد کرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

پیام شهدایی، مدیر اجرایی جلوه های ویژه و همچنین یکی از موسسان لوما در مورد انجام این جلوه ها در این شرکت گفت :” این فیلم جایگاه شایسته خود را در میان کارهای شاخص دیگر در این عرصه پیدا کرده است. کار کردن در این پروژه بسیار لذت بخش بود و همیشه در خاطر ما خواهد ماند.”

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 33 = 37

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.