مقالات

گفتگو با «لوئیس اوریب» انیماتور کاراکترهای «وودی» و «بانی» در انیمیشن داستان اسباب بازی ۴

1.82Kviews
۴٫۱
(۲۴)

 

آیا امکانش وجود داره برای ما توضیح دهید که چگونه به این نقطه از انیمیشن رسیدید؟ چگونه و چه کارهایی انجام دادید تا به این نقطه از کار خود در اینجا رسیدید؟

من در Bogotá کلمبیا بزرگ شدم و در رشته طراحی گرافیک درس خواندم. در حین تدریس در دانشگاه چندین دوره و ورکشاپ را گذراندم که درباره طراحی و انیمیشن کامپیوتری بود.

پس از دانشگاه در یکی از کمپانی های تولید کننده در شهر Bogotá به نام Oruga مشغول به کار شدم. در ابتدا من به عنوان جنرالیست و سپس بر روی انیمیشن، ریگینگ، تبلیغات و انیمیشن های کوتاه تمرکز کردم.در حالی که در این استودیو کار می کردم در سال ۲۰۰۶ با آموزش های انیمیشن منتور آشنا شدم. این دوره ها کاراکترهای ساده ای داشتند که در عین سادگی بسیار قابل باور حرکت می کردند. من درباره پروسه تولید بسیار کنجکاو بودم و می خواستم در این مورد بیشتر بدانم. پس از آن تصمیم گرفتم که بر روی انیمیت کاراکتر تمرکز کنم.

پس از گذراندن دوره ها به چندین استودیو درخواست کار خودم را ارسال کردم و در سال ۲۰۱۰ در کمپانی Rhythm و Hues Apprentice استخدام شدم و پس از ۳ سال به دلیل مسائل مالی مجبور به ترک این شرکت شدم. 

در سال ۲۰۱۴ به سانفرانسیسکو نقل مکان کردم و در کمپانی Industrial Light و Magic/Lucasfilm مشغول به کار شدم. پس از یک سالی که در آنجا بودم و قرارداد من به پایان رسید متوجه شدم که استودیو پیکسار به دنبال انیماتور است. من همیشه دوست داشتم در این استودیو کار کنم و به نظرم یک چالشی در پیش روی خودم داشتم. پس از چندین مصاحبه و ملاقات با سوپروایزرهای انیمیشن بالاخره در پروژه انیمیشنی دایناسور خوب استخدام شدم. 

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – فصل چهارم:روند کار نورپرداز (قسمت هفتم)

یک روز عادی و روتین در پیکسار چگونه است؟

ما روزهای خودمان را به صورت مرور بر کاری که پیش رو داریم شروع می کنیم. تمام تیم انیمیشن در اتاق نمایش (اسکرینینگ روم) با کارگردان و سوپروایزرهای انیمیشن جمع می شوند و بر روی شات هایی که قرار است در آن روز کار شود صحبتی دارند و اینکه چه چیزی می تواند به بهتر شدن آنها کمک کند.

پس از مرور کارهای روزانه ما به سر میزهای خودمان می رویم و کار خود را آغاز می کنیم. در طول روز ما به سوپروایزرهای خودمان سکانس هایی که روی آن کار می کنیم را نشان می دهیم و فیدبک ها در مورد آن اعمال می کنیم و سپس به کارگردان نشان می دهیم. در طول هفته دپارتمان های مختلف رویدادهای مختلف، دموها و سخنرانی هایی دارند که برای یادگیری و دریافت ایده های مختلف بسیار مفید است.

آیا چیز مشترکی در بین همه انیماتورهای موفق وجود دارد؟ اگر وجود دارد، چه چیزی است؟

انیماتورها همواره در حال یادگیری هستند، آنها در مورد کار خودشان بسیار مشتاق هستند و آنها همیشه از بازخوردها برای بهتر شدن کار خودشان استقبال می کنند. 

چه چیزی انیمیشن را خیلی خاص و ویژه می کند؟

از طریق انیمیشن ما می توانیم قصه ها را با ضوابط مختلفی بیان کنیم، ما این موقعیت را داریم که کاراکترها و دنیاهایی را خلق کنیم که ماندگار باشد. مدیومی که چالش های بسیار متفاوتی در آن وجود دارد اما زمانی که میبینید بیننده ها به کاری که شما بر روی آن انجام دادید واکنش نشان می دهند بسیار لذت بخش است. 

مطالعه کنید:  درباره «پرنسس کاگویا»، انیمیشن حیرت انگیزی از سینمای ژاپن

محبوب ترین کاراکتری که آن را انیمیت کرده اید کدام است و چرا؟

زمانی که من در Rhythm و  Hues کار می کردم این شانس را داشتم که Richard Parker ببری که در لایواکشن Life of Pi بود را دارد انیمیت کردم. فیلمی بود که به دلیل کیفیت مد نظر کارگردان به تحقیق و توسعه زیادی نیاز داشت و تجربه بسیار گرانبهایی برای من بود.

در پیکسار من شانس این را داشتم که روی کاراکتر های بسیار خوبی کار کنم. بسیار باعث افتخارم بود که در انیمیشن «کوکو» اولین فیلم پیکسار که در مورد فرهنگ آمریکای لاتین بود کار کردم. 

در انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ من وودی و بانی را انیمیت کردم. هر دو نیاز به انیمیت های خاص و پر چالشی بودند.

بهترین توصیه و پیشنهاد انیمیشنی شما چیست؟

کار خود را ساده و تمیز انجام دهید. من در کارهای خودم همیشه این مورد را رعایت میکنم. همیشه آماده کمک گرفتن از دیگران و دریافت بازخورد و نقدها از دیگران هستم که این بهترین راه برای یادگیری است. به نظر من همچنین یادگیری قوانین و مقررات تولید بسیار مهم است.

ترجمه شده توسط تیم سایت خانه انیمیشن

منبع: AnimationMentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۱ / ۵٫ ۲۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 28 = 31

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.