اخبارانیمیشن ایران

۱۶۲ دقیقه انیمیشن سه‌بعدی ویژه انتخابات تولید شد

2.96Kviews
۱
(۱)

مدیر گروه سه‌بعدی مرکز پویانمایی صبا گفت: جمعاً حدود ۱۶۲ دقیقه پویانمایی با تکنیک انتخاباتسه‌بعدی ویژه انتخابات تولید شد که خود یک رکورد است و نشان‌دهنده این است که پویانمایی می‌تواند نقش مهمی در مناسبت‌های اجتماعی و ملی ایفا کند.

در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، انیمیشن های مختلفی با موضوع انتخابات از شبکه های مختلف سیما به روی آنتن رفت. در این میان انیمیشن های «فرهنگ انتخاب»، «انتخاب من» و «وله های انتخابات» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا بود.

در رابطه با تولید انیمیشن های انتخاباتی، خبرگزاری فارس گفت و گویی با محمدرحیم لیوانی مدیر گروه سه بعدی مرکز پویانمایی صبا انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

**برنامه ریزی برای ساخت این انیمیشن ها از چه تاریخی شروع شد و کی به پایان رسید؟

حدوداً از اواخر بهمن ماه برنامه ریزی برای ساخت سه مجموعه پویانمایی با موضوع انتخابات آغاز شد که اولین برنامه ها اوایل اردیبهشت آماده پخش بود و این به این معناست که گروه های تولید در تمامی ایام نوروز با تمام ظرفیت فعال بودند.

**هدف از ساخت این نوع انیمشن ها چه بود و آیا پس از پخش به اهداف خود رسیدید؟

هدف گذاری های جداگانه ای برای هر کدام از سه  مجموعه انجام گرفت. برای مثال مجموعه «وله های انتخابات» با هدف ایجاد شور و هیجان و افزایش گرایش به حضور گسترده مردم در ایام انتخابات تولید شد و مجموعه «انتخابات من» بر تبیین و تحلیل اصل مهم انتخات و ایفای نقش در مسئولیت های اجتماعی در طول زندگی تأکید کرده است. مجموعه «فرهنگ انتخابات» مسائل فرهنگی این حوزه را مورد هدف قرارداده است. خوشبختانه با توجه به اینکه از بهترین و مجرب ترین نیروهای کیفی برای تولید این آثار  دعوت به همکاری شد از نتیجه کار هم رضایت نسبی داریم.

مطالعه کنید:  قلم های دیجیتالی: 5 قلم هوشمند برتر برای هنرمندان و طراحان

جمعاً چند دقیقه انیمیشن با موضوع انتخابات ساختید؟

جمعاً حدود ۱۶۲ دقیقه پویانمایی در قالب سه مجموعه در زمانی کمتر از سه ماه با تکنیک سه بعدی تولید شده که خودش یک رکورد بسیار مناسب است و این نشان دهنده این است که پویانمایی می تواتند نقش بسیار مهم و به سزایی در مناسبت های اجتماعی و ملی ایفا کند و استقبال خوب مخاطبان ما را برای تولیدات جدید و گسترش این نوع تولیدات تشویق و ترغیب کرد .حتی با توجه به استقبال خوب مخاطبان  از این مجموعه ها با اضافه کردن ظرفیت تولید، تعداد قسمتهای این آثار را در حین تولید افزایش دادیم و جالب توجه اینکه بلافاصله پس از آماده شدن برنامه ها با فاصله کمی شبکه های سیما اقدام به پخش آثار می کردند.

**این آثار از همه شبکه ها پخش شدند؟

این مجموعه ها پس از تولید برای ستاد هماهنگی تبلیغات  انتخابات ریاست جمهوری مسقر در معاونت سیما ارسال می شد و با فعالیت خوبی که در آنجا انجام می شد بلافاصله تکثیر و برای شبکه های سیما ارسال شد و با توجه به اینکه از قبل نیز برنامه ریزی برای پخش این مجموعه ها انجام گرفته بود از شبکه های سیما پخش شد.

**نظرسنجی هم درباره استقبال از این آثار انجام داده اید؟

خوشبختانه بازخورد پخش این مجموعه ها از شبکه های سیما بسیار خوب بوده است و این استقبال هم از طرف مخاطبان سیما و هم از طرف خود شبکه ها  شایان توجه بوده است به نحوی که اغلب شبکه های سیما بطور مکرر اقدام به پخش این مجموعه ها کردند مخاطبان هم در تماسهایی که داشتند بر جذابیت و خلاقیت های بکار رفته در این مجموعه ها تاکید داشتند و ابراز رضایت می کردند.

مطالعه کنید:  نمایشگاه استودیو لایکا

**تاکید شما در این انیمیشن ها بیشتر بر چه بخشی بود؟

در ساخت این مجموعه پویانمایی تأکید خاصی بر پژوهش محور بودن و نیازهای  مخاطبان انجام شد و در این راستا تأکید بر افزایش وحدت ملی و حضور گسترده مردم در انتخابات،  اهمیت دادن به نقش پرچم جمهوری اسلامی به مثابه نماد اتحاد و انسجام ملی  و نیز تأکید حضور همه جانبه مردم در خلق حماسه سیاسی مد نظر بوده است.

البته لازم به ذکر است به لحاظ تکنیکی نیز اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه افتاد ، برای مثال خلق کاراکتری واحد و بسیار کارآمد برای وله های انتخابات و نیز فضای بسیار موجز گرافیکی در مجموعه انتخاب من و نیز نوع بازیگری و طراحی کاراکتر در مجموعه فرهنگ انتخابات از تجربه های بسیار موفق و بیاد ماندنی در این زمینه بود.

با توفیقی که در تولید و پخش این مجموعه در مناسبتهای انتخابابی به وجود آمد امیدواریم در سایر مقاطع نیز پویانمایی بتواند نقش موثرتری در این گونه زمینه ها ایفا نماید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 27 = 29

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.