اخبارمقالات

۵ نکته برای انیمیت بهتر حیوانات

3.21Kviews
۴٫۵
(۲)

یکی از انیماتور ها و منتور های برتر انیمیشن «لی رنس» که اهل آفریقای جنوبی است نکاتی را برای بهتر شدن هر چه بیشتر انیمیت جانوران مطرح می کند که در عین سادگی بسیار کاربردی نیز می تواند باشد .

  

زمانی که شما به انیمیت موجودات و حیوانات در طبیعت فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن می آید، موجودات، محیط ها و یا المان های موجود در محیط است . 

در ادامه چندین نکته عمومی در مورد انیمیت بهتر این جانواران در طبیعت را بیان می کنیم :

۱- خط حرکت

خط حرکت در واقع روند و نحوه طی کردن مسیر جریان انرژی را در یک بدن به تصویر می کشد. به صورت کلی، یک حرکت و عمل اصلی وجود دارد که حمایت تمام بدن را نیاز دارد (در کارتون ها که نیاز به سبک خاص و اغراق است ممکن است بیشتر باشد). این نیرو ها به طور مستقیم قابل مشاهده نیستند، اما شما وقتی که به این عکس ها نگاه می کنید تصور آن ها برای شما ممکن می شود که چگونه تمام بدن به جلو و یا عقب کشیده می شود و انرژی از کدام قسمت به کدام قسمت تغییر می کند. این خط انرژی ابزاری برای انتخاب ایجاد درست انرژی است. به صورت کلی، برای نشان دادن احساس جریان انرژی از نقطه ای به نقطه ی دیگر، خط حرکت باید خم شود .

  

۲- اندازه و مقیاس

مورد بعدی اندازه و مقیاس است. این مورد مشخص خواهد کرد که طول و سرعت گام ها و دیگر مشخصات حیوان مورد نظر ما چگونه است. 

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه ماهیگیری

 

 ۳- انرژی

ما برای به تصویر کشیدن انرژی از توپ های در حال جهش کمک می گیریم. برای این موجودات و جانداران ما از سه ناحیه (توپ) استفاده می کنیم، یکی برای لگن، دیگری برای سینه و آخری برای سر استفاده می کنیم. موقعیت های مختلف این سه ناحیه اصلی به ما نشان می دهد که این موجودات در حین گام برداشتن چگونه عمل می کنند.

 

۴- طرز قرارگیری پا ها

به طرز قرارگیری پا ها همچون یک ساختار نگاه کنید. ببینید که چگونه پا ها و مچ پا های او در دویدن عمل می کند.

  

۵- ردیابی و دنبال کردن

به جا پا و یا فاصله بین پا ها دقت کنید و آن ها را بر اساس چیزی که می خواهید  تطبیق دهید . 

 

این نکته را هم همواره باید در نظر داشته باشیم که هر موجودی بر اساس مشخصات منحصر به فردی که دارد حرکت می کند و ما باید با توجه به ویژگی های هر یک آن ها را بررسی کنیم.

 

منبع: animationmentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 8 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.