مقالات

فلسفه طراحی لوگوی برخی از استودیو های انیمیشن سازی

5.16Kviews
۳٫۵
(۱۱)

بسیاری از ما از زمان کودکی با استودیوهای فیلمسازی بزرگ و لوگوهای آن ها آشنا بوده ایم زیرا معمولاً هر فیلمی که در خانه یا بیرون از خانه می دیدیم توسط این کمپانی ها ساخته شده و در ابتدای هر فیلم لوگوی استودیو سازنده نمایش داده می شد. اما شاید هیچ کدام از ما با خود فکر نکرده باشیم که هر یک از این لوگوها ممکن است معنایی داشته باشند.

 

۱- دریم وورکس پیکچرز

دریم ورکس
دریم ورکس

در ابتدا قرار بود لوگوی استودیو فیلمسازی دریم وورکس یک مرد را نشان دهد که روی ماه نشسته و مشغول ماهیگیری است. طراحی که ماموریت این کار را بر عهده گرفت رابرت هانت نام داشت و تصمیم گرفت که در یک نسخه ی اضافی یه جای یک مرد بالغ از یک پسربچه در طراحی لوگو استفاده کند. در نهایت همین نسخه برای لوگو استودیو فیلمسازی دریم وورکس انتخاب شد. جالب این که هانت از ظاهر پسرش ویلیام برای کشیدن تصویر پسربچه ی موجود در لوگو استفاده کرد. ویلیام اکنون به یک نوازنده ماهر تبدیل شده و در صنعت موسیقی فعال است.

 

۲- والت دیزنی

لوگوی مشهورترین استودیو ساخت انیمیشن در جهان همیشه یک قصر مربوط به قصه های پریان را ترسیم می کند. در ابتدا این لوگو از قصر نوشوانشتین در آلمان الهام گرفته بود اما در سال ۲۰۰۶ این قصر با قصر سیندرلا در دیزنی لند شهر پاریس جایگزین شد.

 

۳- پیکسار

پیکسار
پیکسار

لوگوی استودیو انیمیشن سازی پیکسار بر اساس اولین فیلم موفق ساخت این استودیو طراحی شد. مردم لامپ انیمیشنی موسوم به «Luxo Jr» را دوست داشتند که از شخصیت های یک فیلم کوتاه ساخته شده در این استودیو در سال ۱۹۸۶ به شمار می رفت و این لامپ بعدها جای حرف «i» را در لوگوی این استودیو گرفت.

مطالعه کنید:  هنر قصه گویی - فصل دوم- قسمت پنجم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۵ / ۵٫ ۱۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

16 + = 21

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.