مقالات

تکنیک های شرکت پیکسار برای افزایش تفکر خلاق

پیکسار
پیکسار
2.09Kviews
۳٫۳
(۳)

چگونه می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ی بیشتری داشته باشید؟ مدیر هنر شرکت انیمیشن پیکسار، تکنیک‌های خود را در این زمینه بیان می‌کند.

همه‌ی کسب‌وکارها ضرورتاً باید به فکر یافتن راه‌های جدیدی برای انجام امور، ایده‌های جدیدی برای تولید محصولات و خدمات و همچنین فرصت‌های جدید بازار باشند. رهبران کسب‌وکار باید متفکرانی خلاق باشند که با تست روش‌ها و روندهای نوین، کسب‌وکارشان را به جلو هدایت کنند. آن‌ها باید بازارهای نوظهور را بررسی کنند و عملکرد تیمشان را ارتقا دهند. فرقی نمی‌کند که یک کسب‌وکار در چه صنعتی کار می‌کند (فیلم‌سازی، تولید کالا یا خودروسازی یا صنایع دیگر)، تفکر خلاق سوخت موفقیت همه‌ی کسب‌وکارها در همه‌ی حوزه‌هاست.

شرکت پیکسار، یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تجاری و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فیلمسازی انیمیشن در سراسر جهان است که در طول سال‌ها، مخاطبانش را به‌خوبی راضی نگه‌داشته است. اخیراً برایان آدامز، بنیان‌گذار و مدیرعامل آژانس بازاریابی دیجیتال Ph.Creative، مصاحبه‌ای با نوآ کلاچک، مدیر هنر پیکسار داشته و از او خواسته راز ایده‌های جدید و خلاقیت این شرکت را بیان کند.

نوآ کلاچک
نوآ کلاچک

با تمرین و اجرا، ایده‌ها جریان پیدا می‌کنند

نوآ کلاچک برای ثبت موضوعات الهام‌بخش، آن‌ها را در یک دفترچه یادداشت می‌کند و گاهی نیز از یک اپلیکیشن گوشی همراه استفاده می‌کند. احتمالاً از این موضوع تعجب نمی‌کنید. اما جالب است بدانید که نوآ معتقد است که نظم و ترتیب دادن به ایده‌ها، واقعاً باعث می‌شود ایده‌های بیشتری به ذهنتان برسد. او می‌گوید:

اگر ابزار لازم را در دستتان داشته باشید، می‌توانید سریعاً موضوعات الهام‌بخش را یادداشت کنید و هیچ مانع محدودکننده‌ای برای قوه‌ی تخیل و تصور شما وجود نخواهد داشت. هرچه بیشتر تمرین کنید، ماهرتر می‌شوید. اگر مرتباً این کار را انجام دهید، ایده‌های بیشتری به ذهنتان می‌رسد. مخصوصاً زمانی که به موضوع نوآورانه‌ای نیاز دارید، به‌احتمال‌زیاد می‌توانید آن را از بین یادداشت‌های خود پیدا کنید.

مطالعه کنید:  10 واقعیت انیمیشن عروسکی (puppet animation)

پس بهتر است بیشتر یادداشت‌برداری کنید. ممکن است آنچه به ذهنتان می‌رسد در همان لحظه مفهوم واضحی نداشته باشد، اما هر ایده‌ی کوچکی ممکن است بعدها به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود.

پیکسار
پیکسار

از صفحه‌ی سفید بپرهیزید

اینکه به والدین، یا همخانه‌ی خود بگویید تلفن‌هایتان را پاسخ بدهد و خودتان را در اتاقتان حبس کنید تا به ایده‌های جدید بیندیشید، معمولاً اتلاف وقت است. کاغذ سفیدی که روبرویتان نهاده‌اید، بزرگ‌ترین قاتل خلاقیت شما است. نوآ شخصاً هیچ‌وقت صفحه‌ی سفیدی را مقابل خودش نمی‌گذارد، مخصوصاً هنگامی‌که در جستجوی خلاقیت است.

بنابراین اگر به دنبال موضع خلاقانه‌ای در زمینه‌ی کسب‌وکار می‌گردید، بجای اینکه به کاغذ خیره شوید، زمان بگذارید به محصولات، فرایندها و خدمات خاص خود نگاه کنید. فکر کنید که چگونه می‌توان این روند را بهتر کرد. اینکه بتوانید با تغییری کوچک، روند فرایندها را اندکی بهبود دهید، دقیقاً به همان اندازه خلاقانه است که موضوع جدیدی به ذهنتان خطور کند. در هر بخشی که کار می‌کنید، پذیرای تغییرات باشید. متوجه می‌شوید که هر مانع می‌تواند فرصت جدیدی برای بروز خلاقیت شما باشد.

پیکسار
پیکسار

ادراک بصری خود را تقویت کنید

نوآ زمانی که می‌خواهد افکار خود را ثبت و یادداشت کند، غالباً از زبان تصویری استفاده می‌کند. در دنیای فیلم و انیمیشن، این روش برای رسم اشکال و دیاگرام‌هایی که شخصیت‌ها، احساسات و صورت یک داستان را شکل می‌دهد، استفاده‌ی زیادی دارد. اما شما هم اگر افکار و ایده‌ها را در همان زمانی که به ذهنتان می‌رسد، به‌صورت یک طرح سریع به تصویر بکشید، بعداً راحت‌تر و بهتر آن را به یاد می‌آورید تا زمانی که فقط چند کلمه را به‌سرعت یادداشت می‌کنید.

مطالعه کنید:  کتاب های انیمیشن منتشر شده به زبان فارسی (قسمت پنجم)

خلاقیت را نمی‌توان چهارچوب بندی کرد. چرا باید تلاش کنیم برای خلاقیت، اصول خاصی در نظر بگیریم؟ ایده‌های جدید ممکن است در هرزمانی به ذهنتان خطور کند، فقط کافی است که بتوانید آن‌ها را به‌نوعی حفظ کنید.

منبع: zoomit

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.