آموزشمقالاتنکات کوتاه

آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟

آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟
آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟
3.07Kviews
۴
(۱۹)

کار هنرمند انتقال زندگی واقعی بر روی کاغذ یا بوم است. در شرایطی که مدیوم کار انیمیشن، تصویر دیجیتال، طراحی های زغال چوب، و یا هر سبک دیگر هنری باشد، رفرنس کلید اصلی کار است. اما بسیاری از انیماتور ها از رفرنس ها به طور درستی استفاده نمی کنند. آیا شما هم جزو همین انیماتور ها هستید؟!

بیایید یک چیز را کاملا روشن کنیم: استفاده از رفرنس تقلب در کار نیست. بسیاری از هنرمندان جوان به این که از رفرنس استفاده نمیکنند و از تخیل خود استفاده می کنند احساس غرور و افتخار میکنند. آن ها سینه خود را جلو می دهند و می گویند که ما نیازی به داشتن رفرنس نداریم و همه چیز را از تخیل خودمان برداشت می کنیم.

همه هنرمندان به رفرنس نیاز دارند. حتی در انتخاب طراحی ها، پوز ها یا حرکات، شما آنچه را که قبلا دیده اید و در ذهن خود تصویری از آن را دارید استفاده می کنید. شما ممکن است از تخیل خود استفاده کنید و برای هر قسمت فکر و اندیشه مجزا داشته باشید ولی در نهایت از رفرنس استفاده کرده اید. کار عاقلانه ای نیست اگر شما از رفرنس استفاده نکنید شما موارد بی شماری در اطراف خود برای نگاه کردن و استفاده به عنوان رفرنس دارید.

آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟
آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟

البته گاهی هم ممکن است شما بسیار به رفرنس وابسته شوید و این افتادن در دام است. شما برده رفرنس ها خواهید شد.

ویدیو های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد انیماتور های حرفه ای چگونه ویدیو های رفرنس را به طرز دیوانه واری تولید میکنند و از آن ها برای انیمیت شات های خود استفاده می کنند. و بعد از آن آنها دقیقا همان حرکات را به کاراکتر خود منتقل می کنند. این دیگر استفاده از رفرنس نیست و به آن کپی برداری می گویند.

مطالعه کنید:  چطور راه رفتن یک گربه در فوتوشاپ را انیمیت کنیم
آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟
آیا از رفرنس ها به درستی استفاده میکنید؟

معنای لغوی رفرنس این است که به آن رجوع کنیم. در حالی که شما در حال خلق کار هنری و یا انیمیشن خود هستید، شما از تکه هایی از رفرنس استفاده خواهید کرد تا یک اثر منحصر به فرد و یونیک را خلق کنید. رفرنس برای کپی بردای نیست. رفرنس برای این استفاده می شود که از آن به عنوان یک منبع الهام بخش استفاده کنیم.

در اینجا چک لیستی از آن چیزی که شما نیاز دارید تا از رفرنس استفاده کنید آورده شده است:

  • اشکال جذاب
  • احساس و خلق و خوی
  • آرک ها
  • ریتم
  • توزیع وزن / تعادل
  • سیلوئت ها

و یک لیست که شما باید در هنگام استفاده از رفرنس آن ها را تغییر دهید:

  • انطباق آن با شخصیت (احساسات فعلی خود، ریتم)
  • حالت و نکته در داستان
  • لحظات مهم را بهبود ببخشبید
  • چیزی را که دوست ندارید بازی کنید
  • آنچه را که لازم ندارید کات کنید

هیچ چیز اشتباهی در استفاده از رفرنس وجود ندارد. در حقیقت، تقریبا در تمام موقعیت ها یک راه حل است. حتی بزرگترین انیماتور ها هم از رفرنس استفاده می کنند، یا اینکه قبل از اینکه شروع به کار کنند مطالعات بسیاری را انجام می دهند. فیلم برداری از خودتان و تهیه رفرنس از خودتان ایده بسیار خوبی است. رفرنس برای کپی برداری نیست بلکه برای الگو گرفتن است. رفرنس وسیله ای است برای کمک به ما پس با خیال راحت از رفرنس استفاده کنید!

منبع : animatorisland

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  تبدیل تلفن هوشمند به کینکت

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۱۹

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 41 = 49

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.