مقالات

راهکارهای شرکت پیکسار برای استفاده از ایده‌های خلاقانه

پیکسار
پیکسار
2.78Kviews
۵
(۲)

کارآفرینان برای رسیدن به موفقیت، نیازمند داشتن ایده‌های خلاقانه هستند. مدیر شرکت انیمیشن پیکسار، از راهکارهای خود در این زمینه صحبت می کند.

پیکسار
پیکسار

هر کسب و کاری به دنبال یافتن راه‌های جدید برای انجام کارها، ایده‌های نو برای تولید محصولات و خدمات و فرصت‌های جدید بازار است. مدیران کسب و کار باید خلاقیت زیادی به خرج دهند و با راهکارهای نوین، کسب و کارشان را به سمت جلو رهنمون کنند. آن‌ها باید بازارهای نوظهور را شناسایی کنند و عملکرد تیمشان را ارتقا دهند. تفاوتی ندارد یک کسب و کار در چه حوزه‌ای کار می کند، تفکر خلاق عامل موفقیت کسب و کارها در تمام حوزه‌هاست.

شرکت پیکسار، از خلاق‌ترین شرکت‌های تجاری و از موفق‌ترین شرکت‌های فیلمسازی انیمیشن در سراسر دنیاست که توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به تازگی برایان آدامز، مؤسس و مدیرعامل آژانس بازاریابی دیجیتال Ph.Creative، با نوآ کلاچک، مدیر هنر پیکسار مصاحبه کرده و از او خواسته درباره ایده‌های جدید و خلاقانه این شرکت صحبت کند.

با تمرین و تلاش، ایده‌ها به جریان می‌افتد

نوآ کلاچک تمام ایده‌ها و موضوعات الهام بخش را در دفترچه‌ای یادداشت می کند و گاهی به سراغ یک اپلیکیشن تلفن همراه می رود. شاید برایتان جالب باشد بدانید، نوآ بر این باور است نظم و ترتیب دادن به ایده‌ها سبب می شود ایده‌های بیشتری به ذهنتان خطور کند. او می گوید: “وقتی ابزار لازم در اختیار داشته باشید، می توانید به سرعت موضوعات الهام بخش را یادداشت کنید و هیچ مانعی برای قوه‌ی تخیل شما وجود نخواهد داشت. هر چقدر بیشتر تلاش و تمرین کنید، به مهارت بیشتری خواهید رسید. وقتی مرتب این کار را انجام دهید، ایده‌های بیشتری به ذهنتان خطور می کند. خصوصاً وقتی نیازمند موضوع جدید و نوآورانه‌ای هستید، به سرعت می‌توانید آن را از میان یادداشت‌های خود پیدا کنید.”

مطالعه کنید:  چهار درس قصه گویی از تولیدات اخیر دیزنی

پس خیلی خوب است ایده‌های خود را یادداشت کنید. شاید آنچه به ذهنتان می رسد در آن لحظه مفهوم واضحی نداشته باشد، اما هر ایده‌ی کوچکی می تواند به یک موفقیت بزرگ منجر شود.

از صفحه‌ی سفید دست بکشید

این که تلفنتان را خاموش کنید و خود را در اتاق حبس کنید تا به ایده‌های جدید برسید، تنها وقت تلف کردن است. کاغذ سفیدی که مقابل خود گذاشته‌اید، تمام خلاقیت شما را از بین می برد. نوآ هیچ وقت صفحه ی سفید مقابل خود نمی گذارد، خصوصاً وقتی به دنبال ایده‌های خلاقانه است.

پس اگر به دنبال ایده‌ی خلاقانه‌ای در حوزه‌ی کسب و کار هستید، به جای این که به کاغذ خیره شوید، وقت بگذارید به محصولات و خدمات خود فکر کنید. ببینید چطور می توانید این روند را بهبود دهید. این که بتونید با هر تغییر کوچک، روند کارهایتان را کمی بهبود دهید، دقیقا به این اندازه خلاقانه است که موضوع جدیدی به ذهنتان برسد. در هر حوزه‌ای کار می کنید، تغییرات را بپذیرید. باید قبول کنید هر مانع می‌تواند فرصت جدیدی برای بروز خلاقیتتان باشد.

از ادراک بصری خود استفاده کنید

نوآ وقتی می‌خواهد ایده‌های خود را یادداشت کند، از زبان تصویری استفاده می کند. این روش در صنعت فیلم و انیمیشن، برای رسم اشکالی که شخصیت‌ها، احساسات و صورت یک داستان را شکل می دهد، کاربرد زیادی دارد؛ اما اگر افکار و ایده‌هایی که به ذهنتان خطور می کند، همان لحظه به صورت یک طرح سریع بکشید، خیلی بهتر آن را به خاطر می سپارید نسبت به وقتی که فقط چند کلمه را به سرعت یادداشت می کنید.

مطالعه کنید:  50 کتاب مطرح انیمیشن

چرا باید تلاش کنیم برای خلاقیت، اصول خاصی لحاظ کنیم؟ ایده‌های نو در هر زمانی ممکن است به ذهنتان برسد، تنها باید بتوانید آن‌ها را به نوعی ثبت کنید.

منبع: ucan

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

4 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.