اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن های کوتاه موفق تر از انیمیشن های بلند

4.52Kviews
۰
(۰)

نگین هفت دریا

“در روزگاری دور که هنوز خورشید از غرب طلوع می کرد، حاکم ظالم و نادانی که توسط نیرویی جادویی طلسم شده بود بر مردم شهر حکومت می کرد”.

این ماجرای انیمیشن ۸۵ دقیقه ای «نگین هفت دریا»ی عباس محبی، فارغ التحصیل رشته گرافیک است که نزدیک به ۶ سال در مرکز پویانمایی صبا به عنوان انیماتور، طراح کاراکتر، طراح استوری بورد و سایر فعالیت های دیگر در این زمینه، فعالیت داشته است.

محبی، همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی آثاری چون گربه تشنه، تولد، ستاره، بابا برفی، شمس پرنده، روزگار ما را نیز پیش از نگین هفت دریا، بر عهده داشته است.

آن چه پیش روی شماست، گفتگوی کوتاه ما با این هنرمند در روزهای جشنواره کودک و نوجوان اصفهان است که به دلیل کم بودن فرصت، چند سطری بیشتر نیست.

گفتنی است انیمیشن «نگین هفت دریا» را محبی خود کارگردانی کرده و فیلمنامه اثر مربوط به مهدی ابوهاشم است. تهیه کنندگی این انیمیشن را نیز مرکز پویانمایی صبا برعهده داشته است و امید پاافشار و داوود مقدمی نیز به ترتیب به عنوان تدوینگر و طراح پویانمایی در این اثر نقش داشته اند. گفتنی است موسیقی نگین هفت دریا را نیز محمد عبادی و ژوبین نجفیان برعده گرفته اند.

نگین هفت دریا

آقای محبی چه مدت برای ساخت نگین هفت دریا زمان صرف کردید و اثرتان با چه تکنیکی کار شده است؟

ساخت این فیلم، به مدت دو سال به طول انجامید و به طور کامل سه بعدی کار شده است، در واقع با تکنیک تری دی مکس و افکت¬های آن در نرم افزار مایا صورت گرفته است.

مطالعه کنید:  موزیک-انیمیشن کلاغ رو سیاه با صدای محسن چاوشی

آیا کارتان سفارشی است؟

بله. این اثر، برای تلویزیون و شبکه پویا که این شبکه زیر نظر مرکز پویانمایی صبا است، تهیه شده است.

«نگین هفت دریا» را در جشنواره های دیگر نیز شرکت داده اید؟

هنوز نه. چون دو ماه از ساخت این فیلم می گذرد و جشنواره اصفهان نخستین جشنواره ای است که این فیلم در آن شرکت داده شده است. البته خیلی دوست دارم در جشنواره فجر نیز شرکت داده شود. ولی شرایط جشنواره فجر این است که باید فیلم روی نگاتیو کشیده شود و هزینه این کار بسیار زیاد است و صبا هم هزینه آن را تقبل نمی کند.

کارهای جشنواره امسال را در چه سطحی دیدید؟

انیمیشن ما چون نوپا و تا حدودی افسار گسیخته است و در واقع می توان گفت که به نوعی، همه در حال تجربه کردن هستند و این تجربه کم و زیاد دارد، در نتیجه، انیمیشن ها نیز از جهات مختلف ضعف و قوت دارند و کارها در مرحله آزمون و خطا هستند. کارهایی که من دیدم نیز به نسبت قبل همین روند را ادامه داده اند، اما انیمیشن های کوتاه موفق تر از انیمیشن های بلند ظاهر شده اند، چرا که انیمیشن کار پرهزینه ای است و قطعا کار بلند نیز، سخت تر است و فیلمساران ما در آن، با مشکلات بیشتری روبه رو هستند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  انیمیشن تاثیر گذار«چرخ دنده ها»

1 Comment

Leave a Response

6 + = 14

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.