مقالات

۱۲ اثر مثبت انیمیشن بر روی مغز کودکان

2.44Kviews
۳
(۲)

همان طور که می دانید انیمیشن هنر به تصویر کشیدن سریع عکس های دنباله دار است تا بتواند یک فضای بصری مجازی تولید کند. این فضای بصری موجود در انیمیشن ها به دلیل عملکرد مغز انسان در پردازش عکس ها اتفاق می افتد. به این صورت که مغز انسان برای پردازش عکس ها به کمی زمان احتیاج دارد و نمایش سریع عکس ها در این تاخیر زمانی باعث می شود که عکس ها برای انسان به صورت متحرک فرض شود و تصاویر را متحرک ببیند. به همین دلیل انیمیشن ارتباط نزدیکی به عملکرد مغز انسان دارد. از آنجا که مخاطب اصلی انیمیشن ها نیز کودکان (به خصوص کودکان در حال رشد) هستند، پس می توان از این جنبه انیمیشن در بهبود عملکرد مغزی کودکان استفاده حداکثری را نمود. به این ترتیب محققان دریافتند که انیمیشن در رشد مغزی و فکری کودکان اثر مثبتی دارد. از آن جا که چگونگی استفاده از مغز باعث افزایش توانایی آن می شود، انیمیشن با ایجاد یک محیط آموزشی شبیه سازی شده می تواند گام موثری در بهبود ارتباطات مغزی کودکانی که در سال های اولیه رشد قرار دارند، بردارد. به این ترتیب فیلم، سریال و موسیقی انیمیشنی می تواند خوراک مناسب فکری کودکان باشد و بخش احساسی آن ها را تغذیه کند.

از این رو امروزه برنامه های آموزشی انیمیشنی مخصوص کودکان، طوری طراحی شده اند که تمام قوه های عملیاتی و ادراکی کودک را درگیر می کند و از کودک میخواهد که از تمام ظرفیت مغز خود استفاده کند. هم چنین انیمیشن ها می توانند با ایجاد یک محیط خلاقانه و فانتزی به ارائه هرچه بهتر درس در دوران تحصیلی نیز کمک نمایند.

مطالعه کنید:  چرا یک ویدئو انیمیشنی بهترین استراتژی برای محتوای شما است؟

۱)     نمایش انیمیشن برای کودکان باعث رشد ۳ برابری توانایی مغزی آن ها می شود.

۲)     انیمیشن به افزایش قدرت بینایی کودکان کمک می کند.

۳)     هم چنین باعث رشد سریع تر حس شنوایی می گردد.

۴)     به مهارت گفتاری و لفظی آن ها کمک می کند.

۵)     باعث تقویت عملکرد ریاضی مغز می شود.

۶)     نمایش انیمیشن برای کودکان می تواند به مهارت آن ها در حل مشکلات کمک کند.

۷)     انیمیشن کمک می کند تا مغز کودکان در بالاترین سطح محیط شبیه سازی قرار گیرد. به این ترتیب کودکان به راحتی می توانند در شرایط گوناگون تصور خوبی از محیط و شرایط موجود داشته باشند.

۸)     نمایش انیمیشن به میزان ۶۵ درصد باعث افزایش حافظه آن ها می شود.

۹)     کودکان را وادار به ایجاد خلاقیت می کند و قدرت ابداع آن ها را افزایش می دهد.

۱۰)      انیمیشن به آن ها کمک می کند تا در مواقع رویارویی با مشکلات و شرایط دشوار عملکرد و قدرت آنالیز بهتری داشته باشند.

۱۱)      به ایجاد رابطه بهتر با محیط و اطرافیان کمک می کند.

۱۲)      باعث رشد شخصیتی آن ها می شود.

این امر فقط جنبه عملکردی نمایش انیمیشن برای کودکان می باشد. همان طور که می دانیم انیمیشن ها در ایجاد فرهنگ (چه مثبت و چه منفی) و سبک زندگی نقش بسزایی در رفتار کودکان دارند. به طوری که الگو گیری و تقلید کودکان از شخصیت های کارتونی را به وفور می بینیم. به هرحال تمام کودکان خلاق و با قوه ادراک ذاتی به دنیا می آیند و این والدین و جامعه است که می تواند با رشد هرچه بهتر و قرار دادن آن ها در مسیر درست، کودکان را فردی مفید برای خود و جامعه یا فردی نالایق بسازند. بنابراین امروزه کشورهایی می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند که نیروی کار مورد نیاز خود را از همان کودکی پرورش می دهند و به شکوفایی استعداد آن ها کمک می کنند.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه بازرس و چتر

 

منبع: cultech.ir

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

21 + = 25

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.