videosاخبار

جشنواره انسی ۲۰۱۸ برندگانش را شناخت/ «نان‌آور» ۳ جایزه برد

1.58Kviews
۰
(۰)

در حالی که «فونان» ساخته دنیس دو موفق به کسب جایزه کریستال انسی شد، «نان‌آور» ساخته نورا تومی نیز سه جایزه را از آن خود کرد که شامل ۲ جایزه اصلی مخاطبان و جایزه ژوری فستیوال بود.

فیلم «Bloeistraat ۱۱» ساخته نینکی دویتس از مدرسه انیمیشن فلاندرز نیز جایزه اصلی کریستال را برای فیلم کوتاه دریافت کرد.

در بخش تلویزیونی نیز ۲ اپیزود از «خوک: شعرهای نگه‌دارنده سد» موفق به کسب جایزه کریستال سریال تلویزیونی شد.

امسال ۲ نکته در جشنواره مشهود بود که شامل افزایش شمار فیلم‌های بلند با مضامین سیاسی و از سوی دیگر ارایه فیلم‌هایی از فیلمسازان زن با توجه به موضوع تبعیض جنسیتی بود.

«فونان» با صداپیشگی برنیس بژو بازیگر فرانسوی فیلم اسکاری «هنرمند» و لویی گارل درباره تلاش مادر خود کارگردان است که به دنبال پسر دیگرش می‌گردد و این در حالی است که در سال ۱۹۷۵ در دوران رژیم خمرهای سرخ پنوم‌پن از فرزندش جدا شده است. این فیلم محصول بلژیک، کامبوج ، فرانسه و لوکزامبورگ است.

فیلم ۲ بعدی «نان‌آور» محصول کانادا، ایرلند و لوکزامبورگ نیز که با دست نقاشی شده درباره تلاش یک دختر افغانستانی است که موهایش را کوتاه می‌کند و شبیه پسرها لباس می‌پوشد تا بتواند به خانواده‌اش کمک کند. این در حالی است که طالبان پدرش را زندانی کرده است. آنجلینا جولی یکی از تهیه کنندگان این انیمیشن بود.

جایزه منتخب ژوری نیز به «خانه گرگ» ساخته کریستوبال لئو و خواکین کوسینا از شیلی اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه جایزه مخاطبان به فیلم «آخر هفته‌ها» ساخته ترور خیمنز از آمریکا تعلق گرفت و جایزه منتخب ژوری به «دوچرخه‌سواران» ساخته ولجکو پوپوویچ از کرواسی و فرانسه رسید.

مطالعه کنید:  تحلیلی بر یکی از محصولات جذاب والت دیزنی

جایزه ژان-لوک ژیبراس برای اولین فیلم کوتاه نیز نصیب «تخم مرغ» ساخته مارتینا اسکارپلی از فرانسه و دانمارک شد.

جایزه کریستال فیلم دانشجویی نیز به «باربکیو» ساخته جنی جوکلا از بریتانیا تعلق گرفت و جایزه منتخب ژوری این بخش نصیب «هیبریدها» ساخته فولریان براوخ، متیو پوجول، کیم تیلهدز، یوهان تیرو و رومن تیرون از فرانسه شد. جایزه ژوری این بخش به «بی‌جان» ساخته لوچیا بولگرونی از بریتانیا اهدا شد.

انسی ۲۰۱۸ جایزه کریستال افتخاری خود را به بِرَد بِرد آمریکایی کارگردان «شگفت انگیزان» (The Incredibles) اهدا کرد.

امسال چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی با حضور ۱۰ فیلم شرکت کننده در بخش رقابتی، از ۱۱ ژوئن کارش را شروع کرد و شب پیش با معرفی برندگان این دوره به کار خود پایان داد.

«آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر که در بخش غیررقابتی نمایش داده شد.
منبع: مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

53 + = 55

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.