اخبارانیمیشن ایران

نخستین پیچینگ انیمیشن ایران برگزار می‌شود

1.46Kviews
۰
(۰)

نخستین رویداد «پیچینگ انیمیشن» در ایران در بخش جانبی ششمین بازار ملی پویانمایی تهران برگزار می‌شود تا زمینه‌ای فراهم ‌کند که تولیدکنندگان انیمیشن، ایده و طرح انیمیشنی خود را در بهترین و امن‌ترین فضا به خریداران و سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

«پیچینگ انیمیشن» با هدف راه‌اندازی طرح رویازی، شفاف‌سازی اقتصاد انیمیشن، کمک به تولید و تامین محتوا، شتاب‌دهی به شرکت‌های خلاق، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان، بازارسنجی محصولات، بسته‌های حمایتی، خدمات آموزشی، خدمات پیش‌بازاریابی، خدمات منتورشیپ، کلینیک کسب‌وکار، خدمات ارزیابی شرکت‌های خلاق، خدمات محیط کاری، تسهیلات ویژه، ضمانت انجام کار، خدمات حقوقی و ثبت مالکیت معنوی برگزار می‌شود.
همچنین پیچینگ یا رویازی انیمیشن امکانی است برای تولیدکنندگان خلاق انیمیشن که همواره با ایده‌هایشان زندگی می‌کنند و برای ساخت رویاهایشان به دنبال سرمایه‌گذار هستند.
این رویداد از طرفی فرصتی است برای سرمایه‌گذاران و سفارش‌دهندگان که در محیطی حرفه‌ای و شفاف، ایده‌های خوب و ایده‌پردازان خلاق را شناسایی کنند؛ جایی که می‌تواند پیوند ایده و سرمایه شکل بگیرد و تولید رویاها آغاز شود.
امسال اولین رویداد پیچینگ انیمیشن در ایران برگزار می‌شود تا زمینه‌ای را فراهم ‌کند تا تولیدکنندگان انیمیشن، ایده و طرح انیمیشنی خود را در بهترین و امن‌ترین فضا به خریداران و سرمایه‌گذاران ارائه کنند.
همچنین خریداران و سرمایه‌گذاران می توانند از میان بهترین ایده‌ها و طرح‌های تولیدکنندگان، طرح مورد نظر خود را انتخاب و در چارچوبی شفاف و با قواعدی روشن در مسیر سرمایه‌گذاری یا خرید محصول مورد نظرشان گام بردارند.
سفارش‌دهندگان محصولات انیمیشن نیز می‌توانند در یک پنل اختصاصی با حضور بهترین تولیدکنندگان و خریداران انیمیشن، برنامه‌ها و سفارش‌های خود را مطرح کنند.
علی‌اکبر عالمی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناصر گل‌محمدی عضو هیات علمی دانشگاه صدا‌وسیما، حبیب ایل‌بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، مهدی نیامنش مدیرعامل شرکت پیک آسا، محمدمهدی یادگاری مدیرکل تامین برنامه‌های خارجی صدا و سیما، علی کاشفی‌پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، محمدرحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند، علی نوری اسکویی عضو هیات مدیره انجمن صنف کارگری انیمیشن استان تهران، محمد سرشار مدیر شبکه تلویزیونی پویا، امیر دهستانی معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امیر آقایی رییس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و احسان کاوه مدیر مرکز انیمیشن و تلویزیون حوزه هنری اعضای شورای راهبری این بخش هستند. همچنین فاطمه کتیرازن مسئولیت ششمین بازار ملی پویانمایی تهران را برعهده دارد.

مطالعه کنید:  تریلر جدیدی از انیمیشن «لک لک ها» منتشر شد

**«وینگ» با ترکیب سه داستان معروف در پویانمایی تهران به رقابت می‌نشیند
بهزاد هاتف کارگردان انیمیشن کوتاه «وینگ» که فیلمش برای حضور در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران پذیرفته شده است درباره داستان فیلم خود گفت: فیلم انیمیشن کوتاه «وینگ» تلفیقی از ۳ داستان قدیمی است؛ داستان لاک‌پشت و خرگوش، لاک‌پشت و لک‌لک‌ها و غول چراغ جادو، البته شخصیت اصلی داستان لاک‌پشتی است که آرزوی پرواز دارد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این فیلم که حدود ۱۵۰ ثانیه است نزدیک به دو ماه پیش به پایان رسیده است، افزود: لاک‌پشت در این فیلم برای رقابت و مسابقه با خرگوش از غول چراغ جادو می‌خواهد که به او بال بدهد و اسم فیلم نیز به همین دلیل «وینگ» انتخاب شده است.
این کارگردان درباره فعالیت‌های خود در حوزه انیمیشن گفت: من فعالیت در انیمیشن را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردم، دوره نهم جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بهترین دوره‌ای بود که به یاد دارم زیرا فیلم‌های بسیار خوبی در این جشنواره شرکت کرده بودند و از داوران و هنرمندان سرشناسی هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده بود.
هاتف در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره روند تولید انیمیشن در ایران توضیح داد: مهم‌ترین مشکل در ایران تامین بودجه است، من برای ساخت فیلم «وینگ» هیچ سرمایه‌گذاری پیدا نکردم و در آخر با هزینه شخصی خودم این فیلم را ساختم.
وی در پایان اظهار داشت: برای پیدا کردن تهیه‌کننده به منظور ساخت انیمیشن به دفاتر تهیه‌کنندگان زیادی رفتم اما هیچکدام از آنها رغبتی برای ساخت این انیمیشن نشان ندادند و نبود سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین مشکل فعالان حوزه انیمیشن در ایران است.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

مطالعه کنید:  7 کمپانی موفق و مطرح انیمیشن سازی در سراسر جهان

منبع: ایرنا

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 13 = 23

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.