مقالات

مدل درآمدی و ساختار بهترین‌های صنعت انیمیشن در دنیا

2.02Kviews
۵
(۲)

والت دیزنی و گیبلی. شرکت والت دیزنی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۲۳ در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن سازی تاسیس شد. این شرکت امروزه مالک ۱۴ شهربازی، شما زیادی شبکه تلویزیونی از جمله شبکه ای بی سی، شبکه دیزنی، ای اس پی ان و ای بی سی خانوادگی، هم چنین زیر مجموعه های آن والت دیزنی پیکچرز، پیکسار، مارول اینترتینمنت، لوکاس فیلم و هیولو می‌باشد.

استودیو گیبلی در سال ۱۹۸۵در توکیو پایتخت ژاپن تاسیس شد. شهرت استودیو بیشتر به دلیل تولید انیمه های سینمایی است، استودیو همچنین فیلمهای کوتاه مختلف، تبلیغات تلویزیونی و یک فیلم بلند تلویزیونی تولید کرده است. لوگوی این شرکت شخصیت توتورو از فیلم همسایه من توتورو می‌باشد. در ادامه مدل درآمدی هر یک را بیان می‌کنیم.

مدل درآمدی والت دیزنی

مدل درآمدی والت دیزنی

در حال حاضر کسب‌‌وکارهای والت‌دیزنی در پنج گروه شبکه‌های رسانه‌ای، پارک‌ها و فضاهای تفریحی، استودیوها، محصولات مصرفی و شبکه‌های تعاملی دسته بندی میشوند که در میان آن‌ها درآمد حاصل از شبکه‌های رسانه‌ای و پارک‌ها و فضاهای تفریحی، بیشترین سهم را دارند. مدل کسب و کار والت‌دیزنی را می‌توان در قالب «تابلوی مدل کسب وکار» به شکل زیر خلاصه نمود:

Capture 2 - مدل درآمدی و ساختار بهترین‌های صنعت انیمیشن در دنیا

مدل درآمدی گیبلی

 

Studio Ghibli logo.svg  300x144 - مدل درآمدی و ساختار بهترین‌های صنعت انیمیشن در دنیا

در این قسمت به مدل درآمدی معروف‌ترین استودیوی تولید انیمیشن ژاپنی، گیبلی، می‌پردازیم. ایستگاه‌های تلویزیونی، آژانس‌های تبلیغاتی، تولید‌کنندگان اسباب‌بازی یا نرم‌افزار و بازی ویدیویی و استودیو‌های تولید انیمیشن، تشکیل‌دهندگان یک کنسرسیوم تولید برای به عهده گرفتن برنامه‌ریزی مشترک هستند. کار اصلی تولید در هر فاز، تحت یک قرار‌داد اصلی که قراردادهای متنوع جانبی آن را پشتیبانی می‌کنند انجام می‌شود. شرکت های مشارکت‌کننده در کنسرسیوم در پروژه سرمایه‌گذاری نموده و بدین صورت ریسک تولید تقسیم می‌شود.

مطالعه کنید:  کلیپ جدیدی از انیمیشن کوکو با نام "سرزمین مرده" منتشر شد

 

منبع: innohouse.ir

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

11 + = 14

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.