مقالات

لایکلا سحر و جادو تولید می کند: نگاهی به تکنولوژی انیمیشن استاپ موشن «بخش گمشده»

2.51Kviews
۴٫۱
(۱۴)

ساخت جادو هیچ کار ساده ای نیست. در حالی که یک شعبده باز خوب اسرار خود را هرگز به اشتراک نمی گذارد، گاهی پرده را برای نگاه اجمالی به پشت صحنه بر می دارد. LAIKA یکی از آن استودیوها ست که متهم به ساخت جادوگری است – به معنای واقعی تولید خوب و عالی – یک عنوان تیم اختصاصی و مخصوص در هنر استاپ موشن انیمیشن.

در پورتلند، اورگان، یک شهر است که، لایکلا در آن اتفاقات جدید و در نوع خود منحصر به فرد در انیمیشن استاپ موشن را رقم میزند. این استودیو تا به امروز چندین فیلم ساخته است، که هر کدام یک شاهکار بصری است. مشاهده دقت و ظرافت انیمیشن که هر کاراکتر به صورت فیزیکی در مقابل چشمان بیننده حرکت می کند.

هنر داستان نویسی به نحوه انتقال داستان توسط کاراکتر های داستان بستگی دارد، و در انیمیشن بیشترین تمرکز بر روی صورت است. برای ساخت چهره های استاپ موشن، لایکلا ترکیبی از تکنیک های عکاسی سنتی با تکنولوژی پیشرفته چاپ ۳ بعدی را به کار برده است.

در آخرین کار این استودیو که «بخش گمشده» نام دارد، استودیو لایکا رویاهای بلند پروازانه خودش در مورد فناوری چاپ سه بعدی را به نمایش گذاشته است.

نویسنده و کارگردان این انیمیشن «کریس باتلر» در مدت گشت و گذاری که من  از استودیو لایکلا داشتم (نویسنده مقاله) توضیح داد: “این قطعا فیلم جاه طلبانه ما است. ما همیشه این را می گوییم – و همواره این جمله درست است. “

لایکا

 

ساخت یک فیلم شجاعت می خواهد و گواه این مورد بودجه های سرسام آور استودیو های هالیوودی برای ساخت محصولاتشان است. اما هنر انیمیشن استاپ موشن نیاز به یک مجموعه خاصی از مهارت و یک تیم بزرگ و حرفه ای دارد. انیمیشن «بخش گمشده» تقریبا ۹۰ دقیقه وقت دارد تا به یک داستان پیچیده با انبوهی از کاراکتر ها بپردازد.

«جان کریانی» ، رهبر خلاق لایکا گفت: ۱۰۷ عروسک استاپ موشن (پاپت) داستان را به جریان می اندازند. سه کاراکتر اصلی این انیمیشن – آقای لینک (یا “سوزان”، با صداپیشگی زک گالیفیناکیس)، سر لیونل فراست (با صدای هیو جکمن)، و ادلین فورنایت (با صدای زو صالدانا) – یک سفر ماجراجویانه در فیلم را آغاز می کنند. «باتلر» می گوید : “یک سفرنامه با ترکیب شرلوک هولمز، دور دنیا در هشتاد روز و هیولاها.”

مطالعه کنید:  نورپردازی و توسعه بصری در انیمیشن «دایناسور خوب»

«نلسون لوری»، طراح تولید، گفت: این سفر دور دنیا به ۶۰ لوکیشن نیاز داشت، بیشتر از آنچه که در گذشته انجام دادهبودم.” برای بیننده ها این به معنای یک مسافرت و تور بصری زیبا از جهان است که از طریق تجربیات این کاراکتر ها دیده می شود. برای تیم های فنی، این به معنی تفکیک دقیق مجموعه ها، کاراکتر ها، لباس ها، چهره ها و واکنش های مختلف بود.

حین فیلمبرداری هدف ما این بود که در هر هفته تولید و فیلمبرداری به اندازه ۳ تا ۴ ثانیه انیمیشن تولید شود. تکنیک ضبط فریم به فریم برای تولید انیمیشن استاپ موشن نیاز به این دارد که هر فریم چندین بار فیلمبرداری شود تا به صورت سه بعدی بتوان آن را نشان داد و سپس هر کاراکتری برای شات بعدی به مقدار بسیار کمی تغییر و دستکاری شود. هر ثانیه فیلم شامل ۲۴ عدد از این فریم ها است که با دقت و وسواس خاصی مرتب شده است. هنگامی که این فریم ها با سرعت مناسب مشاهده می شود، نتیجه آن یک حرکت نرم کاراکتر است که به صورت طبیعی به نظر می رسد. برای رسیدن به این حرکت طبیعی، تمام جزئیات بسیار دقیق شامل مو، لباس، فاصله، موقعیت چشم و …. باید درست باشد.

لایکا در فیلم های همچون کورالاین و پارانورمن تجربه و اعتبار فراوانی را بدست آورده است و همچنان در این مسیر موفق بوده است. به همین دلیل است که «باتلر» از  کلمه “بلندپروازانه” به عنوان یک توصیف کلیدی استفاده می کند.

برای هر یک از کاراکتر های این فیلم ۱۰۶ هزار صورت با پرینتر سه بعدی پرینت شده است.

«برایان مک» مدیر نمونه سازی توضیح داد: لایکا به طور فزاینده ای تکنولوژی قرن بیست و یکم را به انیمیشن جایگزینی سنتی تبدیل کرده است. او به سه تا از چهار چاپگر سه بعدی اشاره کرد که این تیم در فیلم  «کورالاین» در سال ۲۰۰۹ استفاده کرده است تا چهره های این کاراکتر ها هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک شوند. این شرکت از روزهای اولیه انیمیشن استاپ موشن پیشرفت بسیار عالی از خود نشان داده است.

مطالعه کنید:  چرا تولید فیلم های انیمیشنی بسیار پر هزینه است؟

هر صورت سه بعدی چاپی یک حالت متفاوت چهره را بیان می کند. پشت هر صورت بر اساس خصوصیت آن برچسب گذاری شده است، که در یک اسپریت شیت (برگه ای شبیه اکسل) وارد شده اند و این چهره ها با یک آهنربا بر روی صورت این کاراکتر ها متصل می شوند. چهره ها با تکنولوژی پیشرفته، چشم های کاراکتر و پلک ها با دست و با ابزار (چاقو) X-acto بر روی چهره ها سوار می شوند. پیشرفت فناوری چاپ سه بعدی در دهه گذشته «مک لاین» و تیمش را قادر کرده است تا هر سال کارهای بیشتر و بهتری را بتوانند انجام دهند. برای انیمیشن «کارولین» آنها ۲۰ هزار چهره را توسط چاپگر Objet Eden260 3-D درست کردند که همه این چهره ها سفید رنگ بودند و توسط دست رنگ آمیزی شده بودند. این کار پیچیده آنها را محدود کرد، با این حال، هرگونه تغییر در جزئیات سرخ شدن در فیلم به خوبی نشان دادند، یک صفحه اسپریت شیت به کک و مک های صورت کاراکتر اصلی «کارولین» اختصاص داشت. (او دقیقا پنج کک و مک در هر طرف راست و چپ صورتش داشت و حتی اضافه کردن یک نقطه دیگر هزاران دلار دیگر به هزینه بودجه ساخت اضافه می کرد).

یک ماشین رنگ، ZPrinter 650، در استاپ موشن های «پارانورمن»، «کوبو و دوتار» و «عروسک های جعبه ای» استفاده شد. با این حال، هنوز عالی و بی نقص نبود، زیرا تنها حدود ۶۰ از ۱۰۰ چهره که از دستگاه خارج می شد انتظار می رفت که قابل استفاده باشد. حرکت به سمت جلو، Connex3، تیم مجاز به وارد شدن به رنگ رزین در چاپ سه بعدی بود (مک لاین اشاره کرد “هدف همیشه رنگ رزین بود”) جایگاهی که لایکا پتانسیل بسیار بالایی را دارد و “می خواست در اوایل به آنجا برسد”.

لایکلا از مشتری های اولیه برای پرینتر پیشرفته J750 Stratasys (یک چاپگر که توانایی استفاده از چندین متریال و رنگ) بود هنگامی که دستگاه در سال ۲۰۱۶ در دسترس قرار گرفت، استودیو آن را استفاده کرد. در حالی که سخت افزار آن مناسب بود و عالی کار می کرد، نرم افزار آن کار بسیار زیادی در پیش داشت و تیم لایکلا روی آن با موسسه Fraunhofer آلمانی برای دسترسی به نرم افزار Cuttlefish برای کنترل خوب کار می کرد. در حال حاضر، لایکا شش پرینتر J750 و دو ماشین Connex3 را در استودیو خود دارد.

مطالعه کنید:  چطور یک مت پینت دیجیتال از اعماق دریا را خلق کنیم

مک لاین گفت: “یکی از چیزهایی که ما بسیار هیجان زده شده است افزایش دسترسی به متریال است.”

پرینتر  J750 قادر به چاپ سه بعدی اجسام تا شش مواد در یک زمان است.

مواد بیشتر ممکن است به معنای گسترش بیشتر فناوری در طول فرایند باشد. ، بسیاری از روند کار تولید هنوز هم به صورت دستی انجام می شود. برای مثال، لباس ها و اکثر متعلقات آنها. «دبورا کوک»، طراح لباس، خاطرنشان کرد ما در این استودیو به صورت هیبریدی (ترکیبی) با تکنولوژی چاپ ۳ بعدی کار می کنیم. طراح تولید «لوری» خاطرنشان کرد که اکثر عناصر طراحی دست ساز هستند، و شاید ۵٪ یا کمتر چاپ سه بعدی باشند.

استودیو برای استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، آزمون و حطای بسیار زیادی را انجام داده است. همانطور که تیم مک لاین تجربه و تخصص را در ساختن چهره های منحصر به فرد خود به دست می آورد، می توانند آن ها را بسط و گسترش دهند. «مکلین» گفت: ” تکنولوژی چاپ سه بعدی به آرامی در استودیو بیشتر می شود”. استفاده ترکیبی از چاپ سه بعدی و هنر ساخت با دست ، و همچنین استفاده ترکیبی از افکت های دستی و CGI، نتیجه بسیار خوب بصری را ارائه می دهد، لایکا بهترین ابزار برای هر کار خاص را پیدا می کند و از آنها به بهترین نحو استفاده می کند.

ساخت جادو به برخی از تکنیک های تولید صنعتی نیاز دارد. آخرین هنرنمایی لایکا به طور چشمگیری در آخرین فیلم این استودیو «بخش گمشده» روشن است.

ترجمه اختصاصی سایت خانه انیمیشن

منبع: forbes

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۱ / ۵٫ ۱۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

    1. سلام
      بله در بالای سایت و کناره ها آیکون شبکه های اجتماعی موجوده

Leave a Response

+ 24 = 25

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.