مقالات

انیماتور بودن در پیکسار چگونه است؟

4.21Kviews
۴
(۳۸)

مصاحبه با Nate Wall انیماتور پیکسار

شما هم مطمئنا از جمله افرادی هستید که می خواهید بدانید کار کردن در پیکسار چگونه است. به همین دلیل ما مصاحبه ای با Nate Wall انیماتور پیکسار انجام دادیم تا از چند و چون کار در یکی از بزرگترین و برترین استودیو های انیمیشن سازی مطلع شویم. Nate Wall در برخی از فیلم های مشهور این کمپانی از جمله «در جست و جوی دوری»، «ظاهر و باطن» و «دایناسور خوب» حضور داشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا از زندگی در این عالم رویایی بیشتر بدانید.

یک روز معمولی در پیکسار چگونه است؟

Nate Wall: خب معمولا ساعت کاری در حدود ۸ صبح با یک قهوه شروع می شود. خیلی لذت بخش است که قبل از رفتن به پشت میز برای کار کردن صورت خندان همکاران خود را ببیند. جلسه کاری انیمیشن پیکسار در اکثر روز ها در یکی از اتاق های نمایش برگزار می شود و این شروع خوبی برای یک روز کاری است.

در طول روز ممکن است در جلسه ای با موضوع مشابهی حول چیزی که بر روی آن کار می کنیم شرکت کنم، اما باقی روز در دفتر خودم مشغول طراحی، انیمیت کردن و مطالعه کردن هستم. در بعد از ظهر ممکن است شات های خودم که کارگردان آن ها را نهایی کرده است را برای خودم نمایش دهم. و یا اینکه ممکن است شات های خودم را به کارگردان نشان دهم که ما به این کار ورژن کوچکتر از یک جلسه و یا دورهمی کاری می گوییم. و سپس روز خودمان را در سر کار با آخرین انرژی که برایم باقی مانده است به انتها می رسانیم. ممکن است ایده ای را که در ذهن دارم مرور کنم، یا شاید روز کاری خودم را به سرعت مرور کنم و مسائل مهم آن روز را برای خودم یادآوری کنم. همین و بعد از آن یکراست به خانه می روم.

ممکن است از جلسات کاری برایمان بگویید؟ آیا این یک چیز منحصر به فرد در پیکسار است؟ و چرا شما می گویید که این یک آغاز خوب برای شروع کار است؟

Nate Wall: صادقانه، این جلسات ممکن است فوق العاده ترین و با ارزش ترین قسمت این شغل باشد. به صورت معمول: در این جلسات دپارتمان انیمیشن شانس ملاقات و دیدن کارگردان و نشان دادن کار های خودشان را دارند. و این یک چیز منحصر به فرد و استثنایی در پیکسار نیست و ما معمولا با هم در این جلسات صحبت می کنیم. اگر چه، من سابقا در استودیو های دیگر انیمیشن سازی هم کار کردم، و می توانم بگویم که انیماتور ها و سرپرست آن ها تصور عجیب و ساخته ذهن خود را از جلسات و دور همی های درون پیکسار دارند.

مطالعه کنید:  معرفی مختصری از انواع انیمیشن و نحوه ساخت آنها

هر کسی که در اتاق جلسه حضور دارد می تواند ایده، نظر و یاداشت های خود را به راحتی مطرح کند (و همه این کار را انجام می دهند)، و البته تمام آن ها درباره شات و یا داستانی است که گروه بر روی آن کار می کند. غرور و خودبینی در این اتاق وجود ندارد و ما همگی این تصمیم را گرفتیم تا روح خلاقیت در اتاق جریان داشته باشد تا زمانی که ما به راه حل ایده آلی برای شات مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

ما بسیار خوشحال و خوش شانس هستیم که چنین کارگردان های فهمیده و سخاوتمندی داریم که در این پروسه خودشان را درگیر می کنند. چون این کارگردان است که در نهایت تایید می کند، پروسه را در تمام طول مسیر هدایت می کند، و مسئول تمام جزییات موجود در فیلم است. اما باید خلاصه کنم، من گمان می کنم که آن چیزی که شاخصه پیکسار در این جلسات می تواند باشد فروتنی و تواضع است. بعد از همه، نهایت خضوع در نشان دادن کار خودمان در اتاقی که مملو از هنرمندان سطح بالا هستند و با همین خضوع این هنرمندان هم کار های خود را به نمایش می گذارند و همه آماده پذیرفتن نظرات و پیشنهادات هم هستند تا کار خود را بهتر کنند، و در ادامه هم کارگردان و تهیه کننده با نهایت احترام و تواضع آماده شنیدن پیشنهادات و نظرات گروه هستند و همه اینها به این دلیل است که همگی ما می خواهیم فیلم عالی خلق کنیم. و این کار واقعا کاربردی است، با رضایت بسیار زیاد، برای هر کس که درگیر پروژه است. اما تواضع و فروتنی کلید این کار است. و اینکه ما همه در خدمت داستان هستیم.

«در خدمت داستان بودن» به چه معناست؟

Nate Wall: خب حداقل از نقطه نظر من یکی از تم های اصلی در پیکسار همین است. برای من این به این معنی است که همه در پروسه فیلم سازی نقش دارند و شرکت می کنند و همین ارزش و مقام فیلم را بالا می برد، قدرتمند ترین راه این است که همه برای گرفتن هر تصمیمی که بر یک ایده استوار شده باشد می توانند مشارکت داشته باشند – این گونه هست که همه در خدمت داستان هستند.

مطالعه کنید:  پیکسار تریلر-تیزر رسمی انیمیشن «ماشین ها3» را منتشر کرد

داستان در خدمت انیمیشن نیست. سبک و استایل انیمیشن باید به صورت طبیعی قابل فهم باشد و به آنچه که نوع داستان می گوید احترام بگذارد. حتی دپارتمان داستان هم به همین روش در خدمت داستان هستند.

اجازه بدهید تا با جزییات کار شما بیشتر آشنا شویم. برخی از محبوب ترین شات های شما از کدام نوع است؟

Nate Wall: شاید یک شات اکشن.  یکی از آن ها که بی درنگ به ذهن می آید «پرنسس مونونوکه» کار استودیو جیبلی است، جایی که قهرمان سوار بر گوزن خود در حال فرار کردن از دست گروهی از سامورایی هایی است که به یک دهکده حمله کرده اند، و یکی از سامورایی ها تیری به سمت قهرمان پرتاب می کند. تقریبا ساده است، اما در این شات صحنه ای که تیری به سمت دوربین پرواز می کند چقدر هیجان انگیز است. شما می بینید که تیر از کمان رها می شود و سپس لحظه ای بعد و قهرمان با یک جاخالی باعث عبور تیر از کنار شانه خود می شود.

 

در کار شما، چه شاتی وجود دارد که شما آرزو می کنید تا به عقب برگردید و آن را دوباره انجام دهید؟

Nate Wall: بیشتر آن ها را (با خنده). نمی توانم یکی از آن ها فقط به صورت خاص نام ببرم. شاید این یک چیز طبیعی باشدکه شات های خودم که نهایی شده است را نگاه می کنم و آرزو می کنم که بتوانم آن ها را دوباره انجام دهم. یک چیز طبیعی است. به عنوان یک هنرمند شما با کار سخت، تجربه و زمان است که قدرت دید و درک شما بهتر می شود. پس این یک چیز طبیعی است که شما دید و درک بهتری نسبت به کار قبلی خود داشته باشید و الان با خود فکر کنید که چیز هایی می توانست که این شات را بهتر و قوی تر کند. ای کاش چیز هایی که الان می دانم را در زمانی که جوان تر بودم می دانستم.

بزرگترین چالشی که شما پروژه های پیکسار دارید و با آن روبرو می شوید چیست؟

Nate Wall: زمان. هیچ گاه به نظر نمی رسد که شما زمان کافی در اختیار داشته باشید. اما به صورت خاص و شخصی بزرگترین چالش برای من تعادل بین زمان، کار سخت و احساساتم است، و گاهی اوقات هم اضطراب. صادقانه، این شغلی است که تحمل فشار، هوشیار ماندن و انجام کار خوب جزو جدایی ناپذیر آن است. به بیان دیگر، این یک شغل است، نه کار شخصی که بتوانید با فراغ خیال سالیان زیاد بر روی آن وقت صرف کنید، و اینجاست که حرفه ای بودن در کار مطرح می شود.

مطالعه کنید:  علم رنگ ها - قسمت پنجم: کنتراست رنگ

راجع به احساسات، شما خود را وقف پروژه می کنید و باید آماده هر گونه شرایط بحرانی باشید. شما با اعتماد به باقی هنرمندان می توانید کار خود را بهتر کنید و از آن ها مشورت لازم را بگیرید.  دپارتمان ما هیچ گاه مسائل من و خانواده و نیاز های ما را فراموش نکرده است و به این موضوع اهمیت خاصی می دهد، می توانم بگویم من با افراد خوبی کار می کنم که به این موضوع واقف هستند که زمانی من درخشندگی خود را در کار دارم که در زندگی خودم تعادل داشته باشم و احساس آرامش کنم.

به عنوان آخرین سوال: چرا شما شغل انیماتوری را انتخاب کردید؟

Nate Wall: جواب صادقانه ای که می توانم به شما بگویم این است که من عاشق پروسه تولید کار انیمیشن هستم. اشتباه نکنید، من عاشق فیلم دیدن و خروجی نهایی کار هستم، اما این پروسه کار است که من را هر روز به کاری که می کنم مشتاق تر می کند. که بسیار عالی است، چون من فکر نمی کنم که کار صرفا برای نتیجه و بدون توجه به پروسه کار کافی باشد. این کار می تواند دلهره آور باشد و باید به صورت عجیبی شما به جزییات دقت کنید.

دوباره می گویم، محصول نهایی بخشی از کار من است. زمانی که جوان تر بودم شخصی از من پرسید که چرا می خواهم فیلم های انیمیشن بسازم، و جواب من این بود که می خواهم چیز فوق العاده ای برای بچه های خودم درست کنم که آن ها به تماشای آن بنشینند. در واقع انیمیشن در حال حاضر جایگاه ویژه ای در دنیا دارد. چیزی که من یاد گرفتم این است که سخت کار کردن بسیار مهم است، کاری که من انجام دادم و می دهم. ما در انیمیشن سعی داریم تا تمام حرکات و جزییات و بازی کاراکتر ها را به گونه فوق العاده ای برای بیننده ها به نمایش بگذاریم. و برای من شانس بزرگی است که در جایی کار می کنم که به طور کامل از این اهداف بلند پشتیبانی می کنند.

ترجمه شده در سایت خانه انیمیشن

منبع: animationmentor

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۳۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

56 + = 66

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.