اخبار

انيميشن كوتاهي كه والت‌ ديسني مي‌خواست آن را نابود كند!

3.49Kviews
۰
(۰)

«ميكي ماوس در ويتنام» انيميشن يك دقيقه‌اي و سياه و سفيد و صامت است كه میکی ماوس در ویتنامتوسط لي سويج و ميلتون گليسر در سال ۱۹۶۸ به طور غير رسمي و پنهاني ساخته شده است.

کمتر کمپانی در دنیا وجود دارد که از مایملک و محصولات هنری خود مانند دیسنی حفظ و حراست کند. اگر از محصولات کمپانی دیسنی به هرشکلی استفاده ی بی اجازه شود، وکلای کمپانی سریع وارد عمل می شوند و متخلفان خیلی سریع با تماس تلفنی از سوی آنها روبرو خواهند شد.

حتی اگر محصولی که بی اجازه پخش شده، قدیمی و متعلق به سال ها پیش باشد و این انیمیشن را امروزه اثری رادیکال اجتماعی و نژادپرستانه بدانند که مدت ها خاک خورده است! مصداق مشهورش انیمیشن «ترانه ای از جنوب» که در دوران خود به شدت موفق بود اما کمپانی دیسنی پخش خانگی این انیمیشن را انجام نداد. بنابراین تعجبی ندارد که یک انیمیشین کوتاه ضد جنگ و غیر رسمی باعث حیرت شده است.

«میکی ماوس در ویتنام» انیمیشن یک دقیقه ای و سیاه و سفید و صامت است که توسط لی سویج و میلتون گلیسر در سال ۱۹۶۸ به طور غیر رسمی و پنهانی ساخته شده است. در این انیمیشن میکی ماوس با قایقی به ویتنام می رود و خیلی زود کشته می شود. در سال ۱۹۷۰ این انیمیشن به کمک سازندگان اش پخش شد. می گویند والت دیسنی تلاش کرد تا تمام نسخه های این انیمیشن را از بین ببرد. (این خبر به طور رسمی هیچ گاه تایید نشده است.)

مطالعه کنید:  آثار پویانمایی، کوتاه و نیمه بلند بخش بین الملل جشنواره کودک کدامند؟

چند نسخه از این انیمیشن را جشنواره فیلم سارایوو در اختیار دارد و که آخرین بار سال ۲۰۱۰ برای تماشاگران به نمایش عمومی درآمد. یک نسخه از این انیمیشن هم در مجموعه ی «برای زندگی علیه جنگ» وجود دارد. 

در بیست و دوم آوریل ۲۰۱۳ این انیمیشن با معرفی ترانه ای «soldier side» از گروه سیستم آف داون در سایت یوتیوب آپلود شد. سه هفته کسی به این لینک توجه نداشت اما سپس کاربران از تماشای این انیمیشن همراه با صدا بسیار حیرت کردند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 48 = 57

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.